سینما و تئاتر

معرفی سریال مظنون + خلاصه، معرفی بازیگران و زمان پخش

جان و فینچ توسط به کمک چند شخصیت دیگر، از جمله کارآگاهان پلیس نیویورک، جاس کارتر و لیونل فوسکو ماموریت‌های پیشگیری از جنایات را انجام می‌دهند. در ادامه مطلب به معرفی سریال مظنون می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ معرفی سریال مظنون، Person of Interest مجموعه تلویزیونی با ژانر درام جنایی علمی تخیلی آمریکایی است. این سریال در سال ۲۰۱۱ اولین بار از شبکه CBS ساخت و پخش شد. نویسنده این اثر جاناتان نولان است. داستان حول محور یک مامور سابق سیا به نام جان ریس می‌چرخد که با یک میلیاردر مرموز به نام هارولد فینچ همکاری می‌کند. قسمت پایانی این سریال در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۱۶ با نام return0 روی آنتن رفت.

خلاصه داستان و معرفی سریال مظنون

فینچ در طی ۵ سال ماشینی ساخته که این ماشین نوعی هوش مصنوعی است که با دریافت حجم وسیعی داده‌ از منابع مختلف مثل دوربین‌های نظارتی، رسانه‌های اجتماعی و ارتباطات الکترونیکی برای پیش‌بینی جنایات تجزیه و تحلیل کند که پیش از وقوع جنایات در شهر نیویورک تلاش می‌کند.

با این حال، دولت تنها به ماشین اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های تروریستی را شناسایی و از آن جلوگیری کند. فینچ ریس را استخدام می‌کند تا به او کمک کند تا مخفیانه در جنایات دیگری که ماشین شناسایی می‌کند مداخله کند و جان آن‌ها را برای نجات افراد بی گناه به خطر بیندازد.

زمان پخش و تکرار سریال مظنون

در جدول پخش شبکه تماشا معرفی سریال مظنون قرار گرفته است. از روز شنبه ۲۵ شهریور ماه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ شب، همچنین ساعت‌های ۰۳:۰۰، ۹:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد برای بازپخش این سریال در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید آن را از شبکه تماشا دنبال کنید.

تعداد فصل‌های سریال مظنون

این سریال در مجموع ۱۰۳ قسمت دارد که در۵ فصل تقسیم شد و طی ۷ سال روی آنتن رفت.

معرفی بازیگران سریال مظنون

معرفی بازیگران

در طول سریال، ریس و فینچ توسط چندین شخصیت دیگر، از جمله کارآگاهان پلیس نیویورک، جاس کارتر (با بازی تاراجی پی هنسون) و لیونل فوسکو (با بازی کوین چپمن) کمک می‌شوند. آن‌ها همچنین با یک دشمن قدرتمند و مرموز به نام “سامری” روبرو می‌شوند، یک ماشین رقیب که توسط گروهی از افراد ثروتمند با سریال خاص خود ساخته شده است.

علاوه بر شخصیت‌های اصلی، سریال مظنون Person of Interest چندین بازیگر تکراری و مهمان نیز در طول پنج فصل خود دارد. این‌ها عبارتند از امی آکر در نقش روت، هکر متخصص و متحد ریس و فینچ، و سارا شاهی در نقش سامین شاو، یک قاتل سابق دولتی که به هوشیاری تبدیل شده بود.

از دیگر ستاره‌های مطرح که در معرفی سریال مظنون به آن می‌پردازیم که به صورت مهمان در سریال نقش ایفا می‌کنند؛ کری پرستون، پیج تورکو و جان نولان اشاره کرد. از معرفی سریال مظنون که بگذریم به نکات دیگر قابل توجهی مانند حضور رامین جوادی به عنوان آهنگساز در این سریال می‌رسیم. رامین جوادی با موسیقی شنیدنی‌اش به جذابیت سریال بسیار افزوده است. استفاده از آهنگ‌هایی مناسب در مواقع ضروری به خوبی به انتقال احساسات درون شخصیت‌ها و اتفاقات تکان دهنده فیلم کمک می‌کند.

مخصوصا استفاده فوق‌العاده به موقع از آهنگِ welcome to the machine اثر پینک فلوید که واقعا شوکه کننده عالی به کار گرفته شده است. اجازه بدهید قسمتی که این اثر را خواهید شنید را به عنوان یک سورپرایز باقی بگذاریم چراکه تمام حس آن به پخش ناگهانی آهنگ به همراه وقایعی است که در حال رخ دادن است.

جیم کاویزل در نقش جان ریس

جیم کاویزل

ابتدای معرفی سریال مظنون باید از شخصیت‌های خاص آن گفت. یک مامور سابق سیا که در شهر نیویورک به یک مراقب تبدیل می‌شود. او توسط هارولد فینچ برای کمک به پیشگیری از جنایات خشونت‌آمیز قبل از وقوع آن‌ها استخدام می‌شود.

مایکل امرسون در نقش هارولد فینچ

مایکل امرسون

یک میلیاردر مرموز که ماشینی را ایجاد کرد که می‌تواند حملات تروریستی احتمالی و جنایات خشونت‌آمیز را پیش‌بینی کند. او ریس را استخدام می‌کند تا به او کمک کند تا از وقوع این جنایات جلوگیری کند.

تراجی پی هنسون در نقش جاس کارتر

تراجی پی هنسون

یک کارآگاه پلیس نیویورک که با فعالیت‌های ریس و فینچ درگیر می‌شود. او ابتدا نسبت به آن‌ها بدبین است اما بعداً متحد می‌شود.

سارا شاهی در نقش سامین شاو

سارا شاهی

یک مامور سابق دولتی تبدیل به قاتل شد و به عضوی از تیم ریس و فینچ تبدیل شد.

ایمی اکر در نقش روت/ سامانتا گرووس

ایمی اکر

هکری که به دستگاه و توانایی‌های آن دچار وسواس می‌شود.

کوین چپمن در نقش لیونل فوسکو

Kevin Chapman

یک کارآگاه فاسد پلیس نیویورک که برای همکاری با ریس و فینچ باج‌گیری می‌شود.

انریکو کولانتونی در نقش الیاس

Enrico Colantoni

یک رئیس جنایی قدرتمند شهر نیویورک که رابطه پیچیده‌ای با ریس و فینچ دارد.

بازیگران معرفی شده در این مقاله تنها تعدادی از شخصیت‌هایی هستند که در طی  فصل از سریال ظاهر می‌شوند و هر کدام شخصیت و انگیزه‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۵

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x