تاریخ و اندیشه

فال حافظ مخصوص شب یلدا + فال ماه ها

فال حافظ در شب یلدا از مرسومات قدیمی ایرانی است در این مطلب علاوه بر فال حافظ به تاریخچه و ارزش فال حافظ در میان ما ایرانیان می‌‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ سنت های ایرانی همواره جذاب و دلنشین بوده اند و البته پر از فلسفه و حکمت های خاص. اینکه کتاب حافظ در بلندترین شب سال در محفل گرم خانواده حضور می یابد و افراد حاضر در جمع تفالی به لسان الغیب می زنند در کنار قدمتش جای تامل هم دارد.

تاریخچه فال حافظ در شب یلدا

برخی از محققین براین باورند که مراسم حافظ خوانی در شب یلدا متعلق به طبقه خاص و اهل ادب نیست چرا که تقریبا در تمام منازل کتاب حافظ وجود دارد و فقط مختص این شب نیست بلکه اصولا مردم به حافظ خوانی و فال حافظ اعتقاد دارند و در عامه مردم باور و اعتقاد به فال حافظ بسیار قوی است.

اگر رسم ها و آیین های یلدا را میراثی از فرهنگ چند هزار ساله بدانیم، به یقین باید گفت که فال حافظ در سده های اخیر به رسم های شب یلدا اضافه شده است. خواندن شاهنامهو قصه گویی وحافظ خوانی پدر بزرگ و مادربزرگ در کرسی برای کوچکترها از آیین های کهن شب یلداست که این روزها در خاطر بزرگترهای فامیل حک شده است و ریشه دار بودن این سنت شیرین را نشان می دهد.

فال حافظ متولدین فروردین

در فال متولدین فروردین آمده که هرگز به جز خدای خود چشم امید به کسی نداشته باشید و از کسی طلب چیزی نکنید که آنچه را می طلبید در وجود شماست. پس سعی کنید آنچه را که می خواهید در خود جست و جو کنید و همواره با همت خودتان کارتان را انجام دهید تا موفق شوید.

نشانه فروردین – به انگیزه نیاز دارید.

فال حافظ متولدین اردیبهشت

فال شما نشان می دهد مدتی است به خاطر مشکلات زندگی خود دچار ناامیدی شده و ناشکری می کنید اما توجه داشته باشید که نباید هرگز از زندگی خود گله کنید و علت نیک و بد آن را در وجود خود جست و جو کنید و در رفع آن بکوشید تا موفق و کامیاب شوید.

نشانه اردیبهشت – حفاظت و امنیت می خواهید

فال حافظ متولدین خرداد

فال شما نشان می دهد تغییر و تحولات مثبت شغلی در انتظار شماست. توجه داشته باشید که باید در کار خود زیرک و دوراندیش باشید و بدون مقدمه اقدام به کاری نکنید و هر کاری را از روی دلیل و عقل انجام دهید و از تجربه دیگران درس بگیرید تا موفق شوید.

فال حافظ متولدین تیر

فال متولدین اسفند می‌گوید به شما مژده می دهیم که به آنچه در سر دارید می رسید و موفقیت از آن شماست. فردی در نزدیکی شماست که بسیار به شما حسادت می کند، مواظب اطراف تان باشید و سعی کنید باعث به وجود آمدن حسادت دیگران نشوید.

نشانه تیر – غمگین هستید.

فال حافظ متولدین مرداد

فال شما نشان می دهد نگرانی شما بی مورد است و برای تان موفقیت در امور آمده است. اگر در فکر معامله ای هستید تشویش نداشته باشید و در انجام آن بکوشید که زیان نخواهید دید و منفعت دارد. البته مشورت با افراد آگاه فراموش نشود.

نشانه خرداد- همه چیز برایتان خسته کننده شده.

فال حافظ متولدین شهریور

فال متولدین شهریور می‌گوید شخصی از شما ناراحت است؛ حتما از او دلجویی کنید. هرگز به کسی بدقولی نکنید و به عهد و پیمان خود عمل کنید و با مردم معاشرت داشته باشید و اعتماد آنها را به خود جلب کنید تا موفق شوید. مراقب باشید دل کسی را نرنجانید.

نشانه شهریور – راه خود را گم کرده اید.

فال حافظ متولدین مهر

فال متولدین مهر می‌گوید در گذشته به در بسته خورده اید و به همین جهت از موضع خود عقب نشینی کرده اید. هرگز از شکست نهراسید و از ادامه فعالیت خود مایوس نشوید و به کار خود ادامه دهید و از هر شکستی عبرت بگیرید و کوشش کنید تا موفق شوید.

نشانه مهر –  احساس تنهایی می کنید.

فال حافظ متولدین آبان ماه

فال متولدین آبان می‌گوید به زودی زود توسط یک یا چند آشنا یک خبر مسرت بخش به شما می رسد و شما را خوشحال می کند. از این خبر سودی عایدتان می شود و شما را از نگرانی خلاص می کند و خیر و خوشحالی برای شما و خانواده تان در پی دارد که در این بین باید مراقب نظرتنگی حسودان باشید.

نشانه عقرب – جهان برایتان معنی اش را از دست داده است.

فال حافظ متولدین آذر

فال شما نشان می دهد برای تان اخطار در تصمیم گیری آمده است. هرگز به کسی که نمی شناسید اعتماد نکنید و عنان اختیار خود را به دست غیر ندهید و آنچه به شما می گویند را نسنجیده و بدون تحقیق قبول نکنید و با مردم دانا معاشرت کنید. اگر چنین کنید قطعا موفق می شوید.

نشانه قوس – نیاز به شراکت یا یک آدم پایه دارید.

فال حافظ متولدین دی

فال متولدین دی می‌گوید که به زودی زندگی شما دچار تغییرات شگرفی می شود. از تحولاتی که در زندگی شخصی و اجتماعی تان رخ داده است تعجب نکنید و منتظر تحولات بعدی هم باشید که با هر تحولی پیروزی بیشتری نصیب شما می شود و از این تحولات بهره مند خواهید شد.

نشانه دی – دیگر به خود ایمان ندارید.

فال حافظ متولدین بهمن

فال متولدین بهمن می‌گوید مسئله ای پیش می آید که شما را بازجویی می کنند. دقت کنید هرگز دروغ نگویید و به آنچه ندارید لاف نزنید و از خودخواهی و خودپسندی بپرهیزید و با خلوص نیت عمل کنید تا به مقامات عالی نایل شوید.

نشانه بهمن- نمی توانید چیزی را درست حدس بزنید.

فال حافظ متولدین اسفند

فال متولدین اسفند می‌گوید که شما فرد خوش اقبالی هستید و آینده خوبی در انتظار شماست. سعی کنید خود را به فساد آلوده نکنید که آینده شما بستگی مستقیم به حال شما دارد پس حالت خود را نگه دارید تا در زندگی درخشش بیشتری داشته باشید و در این بین به خدا توکل داشته باشید.

اسفند- می خواهید یک صحبت صمیمانه و پر از احساس داشته باشید

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x