مسکن

قیمت عجیب و باور نکردنی آپارتمان ۴۰ تا ۶۰ متری در تهران

طی روزهای اخیر تمایل برای فروش آپارتمان‌های ریزمتراژ در بازار مسکن شهر تهران افزایش یافته که این موضوع را می‌توان حاصل کاهش انتظارات تورمی و افت قیمت‌ها دانست.

به گزارش تلنگر؛ قیمت آپارتمان در تهران به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در سال‌های اخیر رو به افزایش است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن در تهران رشد قابل توجهی داشته است. به عنوان مثال، قیمت متر مربع آپارتمان در مناطق مختلف تهران می‌تواند از چند صد میلیون تومان تا چند میلیارد تومان به بالا باشد.

عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، سال ساخت، امکانات و خدمات موجود در نزدیکی و شرایط بازار مسکن می‌تواند بر قیمت آپارتمان در تهران تاثیرگذار باشد. همچنین با توجه به فراگیر شدن روش‌های خرید مسکن از طریق رهن و اجاره، افراد بسیاری تمایل دارند به جای خرید آپارتمان، آن را اجاره کنند. با این حال، با توجه به نیاز به مسکن و همچنین افزایش تقاضا برای خرید یا اجاره آپارتمان در تهران، قیمت‌ها به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک نیز افزایش خواهد داشت.

عرضه بیش از حد آپارتمان‌های بزرگ در یک دهه گذشته در بازار مسکن تهران رایج بوده است؛ بنابراین برای هر واحد زیر ۸۰ متر تقریباً دو واحد بالای ۸۰ متر در این بازار موجود است. این مشکل باعث عدم تعادل بین قدرت خرید و قیمت مسکن شده است که یکی از عوامل رکود بازار مسکن در تهران است.

عدم تولید آپارتمان‌های کوچک، فشار برای خرید آپارتمان‌های کوچک و فاصله زمانی کم عرضه و فروش این نوع آپارتمان‌ها باعث شده تا آپارتمان‌های بزرگ حجم بیشتری از بازار مسکن تهران را به خود اختصاص دهند.

بر این اساس، فروشندگان آپارتمان‌های کوچک معمولاً قیمت هر متر مربع این نوع آپارتمان‌ها را بالاتر از قیمت آپارتمان‌های بزرگ تعیین می‌کنند، زیرا آپارتمان‌های آن‌ها تقاضای بیشتری دارد. با کاهش قیمت مسکن در هفته‌های اخیر، اول از همه تعداد واحد‌های بزرگی که برای فروش عرضه شده اند افزایش یافته است.

بیش از ۷۰ درصد واحد‌های مسکونی عرضه شده برای فروش در بازار مسکن تهران آپارتمان‌هایی با متراژ بالای ۹۰ متر مربع است. در حالی که تنها ۳۳ درصد از معاملات در این گروه اندازه گیری صورت می‌گیرد. سهم آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر از معاملات ۲۵ درصد است. از سوی دیگر آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری از نظر معاملات در رتبه اول و آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری در رتبه دوم قرار دارند.

اما به نظر می‌رسد از ابتدای هفته جاری علاوه بر افزایش عرضه خانه‌های بزرگ، تمایل به فروش آپارتمان‌های کوچک نیز افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با کاهش انتظارات تورمی و کاهش قیمت مسکن که در اوایل ماه جاری رخ داد، تعداد واحد‌های کوچک عرضه شده در بازار مسکن تهران نیز افزایش یافته است.

 

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x