اخبار خودرو
موضوعات داغ

مشخصات MVM X55 پرو +موتور، مشخصات داخلی و ظاهری

چری با عرضه تیگو ۴ پرو سعی کرده تا ظاهری جذاب‌تر به محصولش بدهد و در این کار موفق بوده است. مدیران خودرو هم این ماشین چینی را با مشخصات MVM X55 پرو به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

به گزارش تلنگر؛ فروش این خودرو از اواخر پاییز ۱۳۹۸، را برای اولین‌بار در ایران توسط مدیران خودرو آغاز کرد. قبل از هر چیز، باید این نکته را یادآوری کنیم که ام‌وی‌ام X55 در بازار چین با نام اختصاصی چری تیگو ۵x شناخته می‌شود. البته مشتریان بازار آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، این خودرو را با نام چری تیگو ۴ هم می‌شناسند. ام‌وی‌ام X55 که متولد ۲۰۱۷ است، اولین فیس‌لیفت خود را در سال ۲۰۲۰ تجربه کرد اما آن نسخه‌ای که مدیران خودرو برای بازار ایران درنظر گرفته، از فیس‌لیفت دوم این خودروست که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده. به همین دلیل نیز مدیران خودرو، آنرا با نام جدید X55 PRO به کشورمان آورده است.

طراحان چری، برای X55 PRO قصد انجام تغییراتی اساسی را نداشته‌اند چراکه استایل کلی این خودرو، فرقی با گذشته ندارد. البته یکسری جزییات، تغییر کرده‌اند مانند: رینگ‌های جدید، گرافیک جدید چراغ‌های جلو، طراحی مجدد سپر و تغییر ورودی هوای سپر، جلوپنجره کهکشانی، کالیپرهای قرمز برای ترمز، تریم قرمز برای بدنه، تریم قرمز و مشکی برای کابین.

چری در بخش مشخصات MVM X55 پرو از فرمان دی‌کات استفاده کرده و نمایشگر موجود درون صفحه کیلومتر را هم بزرگتر کرده و سایزش را به ۷.۵ اینچ رسانده است. رودری‌ها، بخشی از مجموعه داشبورد، کنسول مرکزی و حتی شکل صندلی‌ها نیز جدیدند. مانیتور ۱۰.۲ اینچی خودرو نیز که قبلا درون داشبورد بود، حالا سر از داشبورد، بیرون آورده و همانند خودروهای اروپایی، در قسمت بالایی داشبورد، جاخوش کرده است.

مشخصات فنی و مشخصات MVM X55 پروMVM X55 پرو +

ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد.

مشخصات MVM X55 پرو؛ پیشرانه

در بخش فنی و مشخصات MVM X55 پرو دقیقا به همان موتوری مجهز شده که قبلادر ام‌وی‌ام X55 نیز دیده بودیم ولی با این تفاوت که بهبودهای صورت گرفته روی آن، باعث افزایش قدرت (حدود ۹ اسب‌بخار) و افزایش گشتاور (حدود ۲۰ نیوتن متر) شده است. اما این همه ماجرا نیست؛ تغییر بسیار مهم دیگری که برای ام‌وی‌ام X55 PRO رخ داده، حذف گیربکس دوکلاچه آن است که ظاهرا چری برای کاهش استهلاک خودرو و بهبود مصرف بنزین، حاضر به انجام این کار شده.

مشخصات گیربکس MVM X55 پرو

گیربکس جدید از نوع CVT بوده و امکان تعویض دنده مصنوعی را نیز دارد. اهرم دنده نیز از نوع الکترونیکی است و همانند اهرم دنده بکار رفته در تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو، هیچگونه اتصال مکانیکی با اجزای گیربکس ندارد. شرکت مدیران خودرو از اواخر پاییز ۱۴۰۱، تیپ جدید IE را نیز به بازار آورد که تنها تفاوتش با تیپ اکسلنت، اضافه‌شدن «ایربگ پرده‌ای» و «شارژر وایرلس» است.

مشخصات MVM X55 پرو؛ نمای داخلیفضای داخلی MVM X55 پرو

مشخصات MVM X55 پرو در بخش داخلی دارای یک فضای داخلی چرم در همه مدل ها است. سبک‌های مختلفی در سرتاسر خط تولید با روکش‌های چرم بافته شده و ارگونومیکی که در انواع MT و AT یافت می‌شود، و یک «چرم لوکس ارگونومیک» موجود در نوع AT Luxury استفاده می‌شود.

طراحی داشبورد تمیز و ساده است، اما دارای سطوح و مواد متعدد برای افزودن کنتراست. در تریم بالاتر، Tiggo 5X دارای یک داشبورد پیچیده است که برای چشم و لمس نرم است. صندلی‌ها در همه مدل‌ها ارگونومیک هستند، زیرا دارای تنظیم در ۶ جهت مختلف است و نوع لوکس دارای صندلی راننده برقی است. مشخصات MVM X55 پرو در بخش داخل فضای کابین نیز افزوده است، دارای سانروف است.

برای فضای سرنشینان، مشخصات MVM X55 پرو در بخش داخلی می تواند حداکثر پنج نفر را در یک پیکربندی ۲-۳ صندلی بنشیند. فضای بار در عقب برای هر کراس اوور در این سگمنت برابر است و اگر صندلی‌های عقب را تا کنید، می‌توان ظرفیت آن را افزایش داد.

سایز نمایشگر لمسی به ۱۰.۲۵ اینچ رسیده و از وسط داشبرد و روی آن و بالای دریچه‌های تهویه منتقل شده تا شمایلی مدرن‌تر داشته باشد. همچنین دریچه‌های سیستم تهویه در میانه داشبرد دیده می‌شود. خط قرمز رنگ روی بدنه در کابین هم به کار رفته و بخشی از داشبرد، رودری‌ها و حاشیه صندلی‌ها را پوشانده است.

برای کنترل سیستم تهویه دیگر نیازی به استفاده از دکمه‌های فیزیکی نیست و همه چیز به صورت لمسی عمل می‌کند، البته دو غربیلک برای بعضی از تنظیمات تهویه وجود دارد.

جلوی صفحه لمسی تهویه، اهرم دنده قرار دارد و مثل بیشتر خودروهای اروپایی جمع و جور کوچک است و در کنار آن پنل شارژ بی‌سیم اسمارت‌فون‌ها نصب شده و با طراحی خاصی که دارد، گوشی را در مسیر دید راننده قرار می‌دهد. فرمان دی کات و کیلومترشمار جدید حس و حال هیجان‌انگیز ظاهر اسپرت را به راننده منتقل می‌کند.کابین راننده و فرمان چری تیگوx5

از نظر فضا و گنجایش نباید انتظار داشته باشید که بزرگ‌تر از ام وی ام X55 معمولی باشد و همان ابعاد و اندازه را حفظ کرده است.

مشخصات ظاهری MVM X55 پروMVM X55 پرو نمای جل

بیشترین تغییرات ظاهری در قسمت جلو دیده می‌شود. جلوپنجره جدید همه خودروهای چری شبیه به هم است و طراحی جذاب‌تر و اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد. سپر نیز هماهنگ با جلوپنجره عوض شده و شکل ورودی‌های هوا، دیفیوزر و کاسه چراغ‌های جلو نسبت به X55 معمولی تغییر پیدا کرده است.

اگرچه نمای جانبی ام وی ام X55 پرو شباهتی به مدل قبلی دارد، اما طراحان سعی کرده‌اند با برجسته‌تر کردن خطوط ظاهری اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر به کراس‌اوور کوچک بدهند. همچنین خط قرمز رنگی دور تا دور پلاستیک‌های اطراف خودرو دیده می‌شود که با کالیبرهای قرمز ترمز همخوانی دارد. عقب خودرو کمترین تغییرات را به خود دیده و فقط طرح چراغ عقب عوض شده و مورد جدید دیگری به چشم نمی‌خورد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x