گردشگری

معرفی آبشار شیر آباد گلستان + دسترسی و امکانات

به گزارش تلنگر؛ آبشارها یکی از بهترین مکان‌ها برای سپری کردن روزهای گرم سال و داشتن یک روز مفرح در کنار خانواده و دوستان است آبشار شیر آباد یکی از آبشارهای زیبا و تماشایی استان گلستان و ایران محسوب می‌شود که در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و حدود هفت کیلومتری جنوب شهر خان ببین واقع است.

آبشار شیر آباد مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است که به نام هفت آبشار شیر آباد نیز شناخته می‌شود. این آبشار جزو میراث طبیعی و ملی ایران و از جاذبه های گردشگری استان گلستان محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسیده است.

آبشار شیر آباد که به آبشارهای خان ببین، آبشار آقاخان ببین و آبشار هفت شیر آباد معروف است. یکی از مکان های معروف رامیان استان گلستان است که در میان پارک جنگلی سرسبز و زیبای شیرآباد واقع شده است. این آبشار زیبا در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان، بین شهرهای علی آباد کتول و آزاد شهر و حدود هفت کیلومتری جنوب خان ببین قرار دارد.

مجموعه آبشار شیر آباد از ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است که همگی در مسیر رودخانه شیر آباد قرار دارند. البته این مجموعه به هفت آبشار معروف است و به همین دلیل به آن هفت آبشار شیرآباد نیز می گویند. اولین آبشار این مجموعه از انتهای پارک شیر آباد در دو کیلومتری روستای شیر آباد شروع می شود. ارتفاع آبشار اول ۳۰۸ متر و آبشار هفتم ۳۸۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد

هر یک از آبشارهای شیر آباد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند با نام‌هایی مانند هیجان‌زده، پنهان و دوقلو شناخته می‌شوند. ارتفاع آبشار اول ۲۵ متر و ارتفاع آبشار دوم ۱۲ متر است. عمق دریاچه های آنها نیز به ۱۰ متر می رسد. ارتفاع بلندترین این آبشارها به ۳۵ متر می رسد و در زیر آن دریاچه هایی با عمق ۴۰ و ۸۰ متر وجود دارد.

جاده دسترسی آبشار شیر آباد

برای رفتن به آبشار شیرآباد باید از خان ببین به سمت جنوب رفت، پنج کیلومتر تا روستای شیرآباد.بعد از این روستا سه کیلومتر جاده آسفالته پیش رو دارید و سپس باید یک کیلومتر جاده خاکی را طی کنید تا به پارکینگ برسید. پس از پارک خودرو در مسیری پرپیچ و خم وارد جنگل می شوید. این مسیر شما را با ۱۵ دقیقه پیاده روی به اولین آبشار می رساند.

دسترسی به آبشار اول آسان است و از آبشار دوم به بعد مسیر دشوارتر می شود. از آبشار اول با ۱۵ دقیقه پیاده روی در جنگل می توانید به آبشار دوم برسید و رسیدن به آبشار سوم حدود ۳۹ دقیقه طول می کشد. فاصله آبشارهای زیر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است
موقعیت جغرافیایی: E۵۵۰۲N۳۶۵۶
فاصله گرگان تا شیرآباد: ۵۵ کیلومتر
فاصله علی آباد کتول تا آبشار شیرآباد: ۲۶ کیلومتر
فاصله آزادشهر تا آبشار شیرآباد: ۲۹ کیلومتر
آدرس: استان گلستان، شهرستان رامیان، هفت کیلومتری جنوب شهر خان ببین، دو کیلومتری روستای شیر آباد

تفریح ​​در آبشار شیرآباد

عکاسی: هنگام سفر به این مکان، گرفتن دوربین و عکس گرفتن را فراموش نکنید. مناظر چشم نواز و جذاب آبشار شیر آباد زیباترین قاب برای ثبت لحظات و خاطرات شیرین است.شنا و شنا: آب خنک و روان آبشار شیر آباد و دریاچه های پر آب برای شنا و غواصی در بالای صخره بسیار مناسب است. توصیه می کنیم اگر مهارت کافی در شنا و غواصی ندارید از این فعالیت خودداری کنید.

تفریح ​​در آبشار شیرآباد

جنگل نوردی: قدم زدن در میان درختان سرسبز و بلند جنگل و گوش دادن به صداهای دلربای طبیعت یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید در آبشار شیرآباد انجام دهید.

غار: وجود غار شیطان سفید در نزدیکی آبشار شیر آباد فرصت خوبی برای غارنشینی و لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز است.

پیک نیک: مجموعه آبشار شیر آباد و محیط زیبای آن مکانی مفرح برای پیک نیک های خانوادگی و گردش های دوستانه است.

تاسیسات آبشار شیرآباد

دریاچه آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد دارای امکاناتی مانند پارکینگ، نمازخانه، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی می باشد. در محوطه پارک جنگلی آلاچیق، پل و پله های چوبی برای آسایش گردشگران در نظر گرفته شده است.

بهترین زمان برای سفر به آبشار شیر آباد

آبشار شیر آباد در تمام فصول سال زیبایی چشم نواز خود را دارد و در سفر به این مکان از تماشای آن لذت خواهید برد.اما بهترین زمان برای سفر به این آبشار در روزهای گرم و آفتابی بهار و تابستان است تا از هوای مطبوع و خنک نهایت لذت را ببرید.

گیاهان و جانوران شیرآباد

گیاهان و جانوران شیرآباد

وجود درختان و پوشش گیاهی مانند گل بوته، افرا، گلپر، توسکا، کنف، خزه، گیاهان گلدار، گونه های خزری، درد، خزه، سرخس و قارچ های رنگارنگ بر زیبایی آبشار شیرآباد می افزاید. این منطقه همچنین زیستگاه مناسبی برای حیواناتی مانند آهو، شوکا، خرس، پلنگ، گراز وحشی، شغال، گرگ، روباه و گربه جنگلی است.

غار شیر آباد زیستگاه سمندر غرضی است

آبشار شیر آباد با جنگل و محیط بکر خود به همراه غار شگفت انگیز شیرآباد که مهمترین زیستگاه گونه سمندر غرضی در خطر انقراض محسوب می شود، مجموعه گردشگری منحصر به فردی را ایجاد کرده است که از نظر اکولوژیکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. و به همین دلیل تحت حفاظت سازمان محیط زیست در داخل کشور قرار دارد.

غار شیرآباد زیستگاه گونه های مختلفی از مهره داران و بی مهرگان مانند گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه چوبی است.

دیدنی های اطراف آبشار شیر آباد

دیدنی های اطراف آبشار شیرآباد

یکی از دیدنی های شگفت انگیز نزدیک آبشار شیر آباد، غار شیرآباد یا غار شیطان سفید است.این غار در وسط مسیر آبشار و بعد از اولین آبشار قرار دارد. طول غار شیرآباد به ۲۳۵ متر می رسد و دسترسی به آن آسان است و غار نیازی به مهارت و ابزار حرفه ای ندارد.

آبشار شیر آباد در پاییز، شنا در استخر آبشار شیرآباد، کوهنوردان آبشار شیرآباد، صخره های آبشار شیرآباد

سوالات متداول

آبشار شیرآباد کجاست؟

آبشار شیرآباد در استان گلستان شهرستان رامیان در هفت کیلومتری جنوب شهر خان ببین قرار دارد.

فاصله گرگان تا شیرآباد چقدر است؟

آبشار شیرآباد در ۵۵ کیلومتری گرگان است.

بهترین زمان سفر به آبشار شیرآباد کدام فصل است؟

بهترین فصل سفر به شیرآباد بهار و تابستان است.

آبشار شیرآباد چه امکاناتی دارد؟

آبشار شیرآباد دارای امکاناتی مانند پارکینگ، نمازخانه، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی می باشد. در محوطه پارک جنگلی آلاچیق، پل و پله های چوبی برای آسایش گردشگران در نظر گرفته شده است.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x