در متن جامعه

معرفی انواع گلیتر برای آرایش و آرایش های ترند با گیلتر

گلیترها ابزار آرایشی جدید در دنیای مد هستند که به تازگی جای خود را در میان نوجان‌ها و جوانا پیدا کرده اند. انواع گلیتر برای آرایش صورت، بدن و همینطور مو استفاده می‌شود.

به گزارش تلنگر؛ گیلتر یک روش میکاپ به سبک جدید و هیجان انگیز برای افزودن درخشش به صورت و بدن شما است. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا انواع گلیتر برای آرایش وجود دارد، شما تنها نیستید. گلیتر در رنگ ها و شکل های مختلفی وجود دارد و هر نوع خاصیت منحصر به فرد خود را دارد. در این مقاله، انواع مختلف گلیتر و کاربرد آن ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر دوست دارید در تمام طول روز بدرخشید، می توان از آن برای موقعیت های خاص مانند مهمانی ها، جشنواره ها، تعطیلات یا لباس های روزمره استفاده کرد. با وجود انواع مختلف گلیتر موجود در بازار، تصمیم گیری برای انتخاب کدام یک دشوار است. این راهنمای براق کننده صورت و بدن به شما کمک می کند تا انواع مختلف گلیتر موجود، نحوه اعمال آنها، نحوه پاک کردن ایمن آنها و نحوه انتخاب بهترین آنها را برای این مناسبت درک کنید.

گلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

گلیتر (Glitter) در انگلیسی به معنای زرق و برق است که ما در فارسی به آن اکلیل می گوییم. این محصول اساسا پلاستیکی است و در صنایع مختلفی مانند صنایع دستی، تزئینی و آرایشی از آن استفاده می شود. امروزه بیشتر گلیتر ها از ترکیب آلومینیوم و پلی اتیلن ترفتالات (PET) ساخته می شوند. همچنین برخی از انواع گلیتر آرایشی که در صنایع دستی کاربرد دارند از فلز و شیشه ساخته می شوند. اما گلیترهای آرایشی معمولا محصولات درجه یکی هستند که در تولید آن ها مواد و پلاستیک های غیرسمی به کار رفته است.

همچنین شکل برش ذرات اکلیل های آرایشی به صورت گرد و بدون زاویه است تا برای پوست و چشم شما مشکلی ایجاد نکند. انواع گلیتر برای آرایش از نظر رنگ، شکل ظاهری، اندازه و کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

ترکیبات انواع گلیتر برای آرایش

معمولا ً گلیترها از پلاستیک معمولی PET یا PVC ساخته شده و با آلومینیوم یا سایر مواد مصنوعی پوشانده شده است تا آن را منعکس کند. مشخص شده است که مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید زرق و برق بر سلامت انسان تأثیر منفی می‌گذارد. از جمله آسیب به سیستم ایمنی و تولید مثل و به طور بالقوه منجر به تاخیر در رشد و سرطان و سلامت محیط، آلوده کردن خاک، هوا، آب و غذای ما است.

پلی اتیلن ترفتالات (PET) : این یکی از رایج ترین انواع گلیتر است. سبک، رنگارنگ و مقرون به صرفه است. با این حال، انواع گلیتر برای آرایش PET نوعی میکروپلاستیک دارد که نگرانی های زیست محیطی را افزایش می دهد. براق بر اساس فویل آلومینیومی: این نوع پوشش فلزی و انعکاسی بیشتری ارائه می دهد.

معرفی انواع گلیتر برای آرایش

گلیتر های آرایشی در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوتی تولید می شوند. به عنوان مثال، برای سایه چشم، لب و حتی روی پوست بدن نیز از این اکلیل های درخشان استفاده می شود. در ادامه انواع اکلیل آرایشی و کاربرد آن ها را توضیح می دهیم. چشم ها مرکز توجه هستند و نحوه آرایش آن ها تاثیر بسیاری در زیبا تر شدن چهره دارد. در مواقعی که می خواهید یک آرایش کامل داشته باشید، سایه یکی از مهم ترین بخش های آرایش است.

سایه چشم گلیتر یک سایه اکلیل دار است که به شکل های مختلف تولید می شود. این سایه مناسب ارایش روزانه نیست. زیرا به دلیل شاینی که دارد بیشتر مناسب مراسم های عروسی و جشن ها است. اما با این محصولات می توانید یک مدل سایه چشم ساده و شیک داشته باشید. استفاده از این از نوع سایه نیاز به مهارت و توانایی خاصی دارد. سایه گلیتر در انواع پودری، مایع، کرمی و مدادی در دسترس است. برای آن‌که با کاربرد سایه  گلیتر آشنا شویم ابتدا بهتراست مدل‌های مختلف آن را بشناسیم.

انواع گلیتر برای آرایش در پنج مدل مختلف تولید می شود که در این قسمت به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. گلیتر متالیکگلیتر برای صورت

این محصولات رایج ترین و محبوب ترین انواع اکلیل ها برای بدن هستند. گلیتر های متالیک از فلز ساخته نشده اند. علت این نام گذاری نحوه درخشش خارق العاده آن هاست. این نوع پودرهای پرزرق و برق دارای رنگ‌های جذاب و زیبایی هستند و ماده اصلی برای طراحی روی بدن محسوب می شوند.

۲. گلیتر هولوگرافیک

این اکلیل ها نور تابیده شده را به صورت چند رنگ ساتع می کنند. به نظر می رسد هر تکه کوچک گلیتر شامل ۳ تا ۴ رنگ درخشان است. می توانید این گلیترهای هولوگرافیک را با متالیک ترکیب کنید تا ظاهر شیک تری داشته باشید.

۳. اکلیل های رنگین کمانی

گلیترهای رنگین کمانی سایه های ملایم پاستیلی را از خود ساتع می کنند و درخششی آرامش بخش دارند. افزودن ۳۰ درصد اکلیل متالیک و ۱۰ درصد هولوگرافیک به ۶۰ درصد گلیتر رنگین کمانی می تواند جلوه ای جادویی ایجاد کند.

۴. گلیترهای پودری

این مدل از انواع گلیتر برای آرایش بسیار ظریف و ریز است و برای استایل های ملایم و آرایش های کمرنگ مناسب است.

۱. گلیتر پودری با پیگمنت پایینگلیتر فشرده

این محصول به طور مخصوص برای چشم تهیه نشده و در هر قسمتی از پوست می توان از آن استفاده کرد. این نوع پودر گلیتر پیگیمت پایینی دارد و بسیار سبک است. این پودر را بر روی سایه چشم خود نیز می توانید استفاده کنید.

۲. سایه اکلیلی کرمی چرب

همانطور ‌که از نام آن مشخص است، این نوع سایه چربی بالایی دارد. برای استفاده از این مدل از انواع گلیتر آرایشی باید مهارت بالایی داشته باشید و تکنیک های مخصوصی را بدانید.

۳. گلیتر فشرده یا پرس شده

بافت این مدل از انواع گلیتر آرایشی تقریبا چرب است. استفاده از این نوع سایه بسیار آسان است و برای افراد مبتدی مناسب است. این مدل در بسته بندی های پالتی به فروش می رسند.

۴. پودر گلیتر با پیگمنت بالاآرایش ترند 2024 با گلیتر

این مدل سایه برعکس پودر گلیتر، پیگیمنت بالایی دارد و مخصوص استفاده در چشم طراحی شده است. ولی پودر گلیتر و سایه پودری گلیتر یک شباهت با هم دارند. شباهت آن ها در نیاز به استفاده از چسب و ماده چسبنده است.

۵. گلیتر مایع

گلیترهای مایع همان طور که از نامشان مشخص است بافتی مایع دارند و در قالب‌های شبیه قالب رژ‌های مایع عرضه می‌شوند و دارای اپلیکاتور برای استفاده از سایه گلیتری هستند. غلظت گلیتر در این نوع سایه‌ها بسته به نوعشان ممکن است کم یا زیاد باشد. این سایه‌ها هم کاربری نسبتا ساده‌ای دارند و اگر در آرایش با گلیتر خیلی حرفه‌ای نیستید استفاده از آنها برایتان راحت‌تر خواهد بود. بعضی از انوع گلیترهای مایع اپلیکاتور ظریف دارند و از آن‌ها می‌توانید به عنوان خط چشم هم استفاده کنید.

چسب سایه چشم گلیتر چیست؟

بسیاری از افراد به انواع گلیتر آرایشی و سایه های اکلیلی علاقه دارند اما از ریختن آن و ماندگاری کم آن شکایت دارند. ما به این افراد چسب گلیتر را پیشنهاد می کنیم. یکی از نکات استفاده از این نوع سایه، استفاده از چسب مخصوص آن است. در واقع می توانید سایه گلیتر را بدون چسب هم استفاده کنید اما این کار حرفه ای نیست و باعث می شود ماندگاری سایه کم شود.

این محصول همانند چسب عمل می کند و سایه اکلیلی را بر روی پوست ثابت نگه می دارد. چسب گلیتر مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

گلیتر لب چیست؟آرایش لب با گلیتر

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به آرایش براق برای لب ها علاقه دارید، می‌‌توانید از گلیتر استفاده کنید. گلیترهای لب در انواع گلیتر مایع، جامد، پودری، لیپ گلاس گلیتر و رژ اکلیلی در دسترس هستند.

انواع گلیتر آرایشی به دلیل براقیت بالای خود خاصیت حجم‌دهندگی دارند و لب‌ها را پُرتر نشان می‌دهند.  این محصولات آبرسان نیز هستند و پوست لب را نرم تر می‌کنند. گلیتر لب را می توانید هم به تنهایی و هم بر روی رژلب خود از آن استفاده کنید. همچنین، این اکلیل های زیبا دارای رنگبندی متنوع هستند و می توانید از انواع گلیتر هولوگرافیک نیز برای آرایش لب هایتان استفاده کنید.

کاربرد گلیتر برای طراحی ناخنکاربرد گلیتر

اکلیل ها در زیبا تر کردن و جلوه بخشیدن به ناخن نقش و تاثیر به سزایی دارند. از گلیترها می توانید برای دیزاین ناخن استفاده کنید. گلیتر های ناخن انواع متفاوتی مانند گلیتر پودری ناخن، لاک اکلیلی مانند دیسکوژل ناخن، ،برق ناخن اکلیلی، گلیتر لاک ژل و….  دارند. از گلیترهای پودری ناخن می توانید هم بر روی لاک ناخن و هم بر روی برق ناخن استفاده کنید.

گلیتر بدن چگونه استفاده می‌شود؟

پوست درخشان جزو ترندهای این روزها است که طرفرداران بسیاری پیدا کرده است. گلیتر بدن در اصل اکلیل های رنگی است که درخشش و جلوه خاصی را به پوست می بخشد و از ماندگاری بالایی برخوردار است.

اکلیل بدن را در هر قسمتی از بدنتان می توانید استفاده کنید تا درخشش بی نظیری را بر روی پوست خود مشاهده کنید. این اکلیل های بدن به صورت پودر؛ همچنین اسپری و کرم  در دسترس هستند.

گلیتر مو چیست؟

موهای اکلیلی یکی از بهترین ترندهای مدل مو ۲۰۲۴ است. اکلیل مو یا همان گلیتر مو چندسالی است که طرفرداران زیادی پیدا کرده است. انواع گلیتر برای آرایشی مو به صورت اسپری و پودر به فروش می رسند. شما می توانید اسپری یا پودر گلیتر را در هر قسمتی از موهای خود بزنید تا زیبایی موهایتان را دو چندان کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x