سینما و تئاتر

معرفی سریال افسانه دونگ یی + زمان پخش و خلاصه داستان

سریال دونگ یی یکی دیگر از سریال های کره ای است که در تلویزیون ایران برای بار چندم پخش خواهد شد. به بهانه پخش مجدد این سریال به معرفی سریال افسانه دونگ یی، بازیگران وزمان پخش آن در بهمن 1402 می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ معرفی سریال افسانه دونگ یی در ژانر درام، رمانتیک و تاریخی کره‌‌ای آغاز می‌کنیم این سریال که با نام دونگ‌یی (동이) نیز شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. سریال دونگ یی دارای ۶۰ قسمت۶۰ دقیقه‌ای است که برای شبکه ام‌بی‌سی کره جنوبی ساخته شد و پس از آن توسط صداوسیما جمهوری اسلامی ایران خریداری و دوبله شد.

معرفی سریال افسانه دونگ یی

مجموعه کره‌ای افسانه دونگ یی اولین بار از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و سپس در شبکه‌های تماشا و امید هم بازپخش شد. این سریال تلویزیونی به زمان سلطنت شاه سوک جونگ از پادشاهان چوسون جدید می‌پردازد. لی بیونگ هون و کیم سانگ‌هیوب کارگردانی این مجموعه را برعهده داشتند.

فیلمبرداری این سریال در استان‌های چئون گو و یونگین سین انجام شده است؛ جایی که جومونگ، دیگر سریال محبوب کره‌ای نیز فیلمبرداری شده است. سریال افسانه دونگ‌یی بازتاب بسیار خوبی بین مردم کره داشت، به طوری که در سال ۲۰۱۰ برنده ۹ جایزه از شبکه MBC از جمله بهترین سریال درام سال شد.

ساعت پخش سریال افسانه دونگ یی از شبکه تماشا؛ بهمن ۱۴۰۲معرفی سریال افسانه دونگ یی

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های کره‌ای تاریخی هستید، می‌توانید سریال افسانه دونگ‌یی را از دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ از شبکه تماشا، که بنا است جایگزین سریال امپراطور افسانه‌ها باشد، دنبال کنید. طبق جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال افسانه دونگ‌یی هر شب ساعت ۱۹:۰۰ است. اگر در این ساعت نتوانستید این مجموعه را ببینید، ساعات ۰۱:۰۰، ۰۷:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد که زمان پخش تکرار سریال افسانه دونگ‌یی از شبکه تماشا است، می‌توانید به تماشای آن بشینید.

خلاصه داستان سریال افسانه دونگ‌یی

پس از معرفی سریال افسانه دونگ یی و ساعت پخش آن از شبکه تماشا سراغ قصه‌ی این مجموعه تاریخی و عاشقانه کره‌ای می‌رویم که درباره‌ی زندگی پر از پستی و بلندی دختری جوان به نام دونگ‌یی است. این سریال از کودکی تا زمان ملکه شدن این دختر را روایت می‌کند.

در معرفی سریال افسانه دونگ یی می‌خوانیم «دختر جوانی‌ به نام دونگ‌یی پدر و برادرش را به جرم حمایت از برده‌ها و تشکیل یک حزب کمک‌رسانی به آن‌ها، از دست می‌دهد. دونگ‌یی تنها در حالی وارد پایتخت می‌شود که تحت تعقیب سربازان دولت است.

پس از چندین سال دونگ‌یی وارد دفترخانه موسیقی قصر شده و در آنجا استعدادهای او شکوفا می‌شود و او را به عنوان بانوی بازرس برمی‌گزینند. در ادامه، او اعتماد شاه را جلب کرده و همسر او می‌شود و به دلیل کمک‌هایش به بردگان در میان مردم به فردی محبوب تبدیل می‌گردد.»

بیوگرافی بازیگران سریال افسانه دونگ یی

در ادامه معرفی سریال افسانه دونگ یی به بیوگرافی بازیگران نقش اول این سریال می‌پردازیم. و به معرفی دیگر بازیگران با اسم داخل سریال آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی بازیگر نقش دونگ یی؛ هان هیو جوهان هیو جو بازیگر نقش دونگ یی

هان هیو جو (한효주) در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در چونگجو، شمال استان چانگ چئون به دنیا آمده است. مادرش پیش از اینکه بازرس مدارس دولتی شود، معلم مدرسه ابتدایی بود و پدرش در ارتش کار می‌کرد. او در کودکی در ورزش، مخصوصا رشته‌ی دو و میدانی مهارت خوبی داشت. وقتی‌که سال دوم دبیرستان بود به سئول نقل مکان کرد و با وجود مخالفت پدر محافظه‌کارش در دبیرستان بولگوک حضور یافت. او سپس وارد دانشگاه دونگگوک شد و در آنجا به بخش فیلم و تئاتر پیوست.

جالب است بدانید که هان هیو جو در سال ۲۰۰۳، در مسابقه‌ی ملکه‌ی زیبایی نوجوانان کره کشف شد و پس شناخته شدن در این مسابقه وارد دنیای بازیگری شد. او با بازی در سریال کمدی «بدون وقفه ۵» و فیلم تبهکارانه-کمدی «رئیسم، معلمم» فعالیت خود را شروع کرد.

هان با نقش بعدی خود سطح کارش را بالاتر برد و در چهارمین و آخرین قسمت سریال «درامای فصل‌ها» به نام «والتز بهاری» و به کارگردانی یون سوک هو نقش‌آفرینی کرد. هان هیو جو بازیگر نقش دونگ‌یی که بیشتر به خاطر ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی ایلجیما (۲۰۰۸) و میراث درخشان (۲۰۰۹) شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۰ با بازی در سریال افسانه دونگ‌یی به اوج شهرت رسید.

سریال های هان هیو جو

سریال‌های ایلجیما (۲۰۰۸)، میراث درخشان (۲۰۰۹)، افسانه دونگ‌یی (۲۰۱۰)، دابلیو (۲۰۱۶)، شادی (۲۰۲۱) و فیلم‌های مبدل‌پوش (۲۰۱۲)، عشق ۹۱۱ (۲۰۱۲)، زیبایی درون (۲۰۱۵) و دزدان دریایی: آخرین گنج سلطنتی (۲۰۲۲) از بهترین آثار کارنامه‌ هنری هان هیو جو (بازیگر، مدل و خواننده کره‌ای) هستند.

معرفی بازیگر نقش پادشاه سوک جونگ؛ جی جین هیجی جین هی بازیگر نقش سوک جونگ

جی جین هی (Ji Jin Hee) در ۲۴ ژوئن ۱۹۷۱ در سئول، کره جنوبی متولد شد. قد او ۱۷۸ سانتیمتر است. در نوامبر ۲۰۰۴، او با دوست دخترش که شش در رابطه بودند، لی سو یون ازدواج کرد. جی جین هی در ۲۴ ژوئن ۱۹۷۱ در سئول، کره جنوبی متولد شد. جی جین هی دارای مدرک کارشناسی رشته طراحی داخلی سبک فلزات از دانشکده میانوجوگی است. این هنرمند در ۱۹۹۴ به طور حرفه ای هنرپیشگی را شروع کرده و هنوز هم به آن مشغول می باشد. وی به دلیل داشتن صورت و استایل متفاوت و زیبا توانسته است در این عرصه به خوبی دیده شود.

او بیشتر برای نقش هایش به عنوان بازیگر اصلی در سریال های درام کره جنوبی شناخته می شود، که شامل ماجراهای خانم کیم در ساخت یک میلیون، نامه عاشقانه، روز بهار و بسیار محبوب و موفق، دای جانگ گئوم می شود. او اولین بار در موزیک ویدیو جو سونگ بین، مانند فیلم سطل زباله، در سال ۱۹۹۹ شروع به کار کرد. اولین سریال درام شناخته شده او مرد ژولیت با بازیگری، یه جی وون بود. او به دلیل بازی در نقش مین جانگو در مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر شناخته شده است. از معروف ترین سریال های او می توان به دانگ یی، کاپیتان مراقب ما باش و باران مرگ اشاره کرد.

سریال های جی جین هی

روزهای بهاری در سال ۲۰۰۵، هنپیوم دراما در سال ۲۰۰۵، عروس صدم در سال ۲۰۰۵، عاشق ستاره در سال ۲۰۰۸، نورافکن در سال ۲۰۰۸، مردی که نمی توانست ازدواج کند در سال ۲۰۰۸ ، افسانه دونگ یی در سال ۲۰۱۰، مراقب ما باش کاپیتان در سال ۲۰۱۲، خانواده جدید در سال ۲۰۱۲، پیشگوی بزرگ در سال ۲۰۱۲، آژانس دوست یابی:سیرانو در سال ۲۰۱۳، یک حرف گرم در سال ۲۰۱۳، خون در سال ۲۰۱۵، رستوران آخر شب در سال ۲۰۱۵، من یک معشوقه دارم در سال ۲۰۱۵، گل نیلوفر برفی در سال ۲۰۱۵، از عشق دوم تا آخر در سال ۲۰۱۶،  مبهم در سال ۲۰۱۸، بازمانده برگزیده: ۶۰ روز در سال ۲۰۱۹، مخفی در سال ۲۰۲۱، نقل مکان به بهشت در سال ۲۰۲۱ و جاده تراژدی یک در سال ۲۰۲۱

لی سو یون بازیگر نقش جانگ اوک جونگپارک ها سان بازیگر نقش ملکه اینهیئون

لی سو یون (زاده ۱۶ آوریل ۱۹۸۲) یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. او از دانشگاه ملی هنر کره فارغ التحصیل شده است. لی در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ خبر از ازدواج خود با یک کارآفرین داد که دو سال از وی کوچکتر بود، این زوج در می ۲۰۱۸ به دلیل مشگلاتی طلاق گرفتند.

بائه سو بین بازیگر نقش چا چون سوبائه سو بین بازیگر نقش چا چون سو

بائه سو بین ( زاده در ۹ دسامبر ۱۹۷۶)، یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. بائه در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۳ با دوست دخترش که دانشجوی کارشناسی ارشد بود ازدواج کرد. در دسامبر ۲۰۲۰، بائه فاش کرد که پس از ۶ سال ازدواج از همسر غیرمشهور خود طلاق گرفت.

پارک ها سان بازیگر نقش ملکه اینهیئونسریال دونگ یی

پارک ها سان (زاده ۲۲ اکتبر ۱۹۸۷) یک هنرپیشه اهل کره جنوبی است. وی فارغ التحصیل دانشگاه دونگوک است. پارک ها سان در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ در یک مراسم خصوصی در هتل میفیلد سئول با بازیگر ریو سو یونگ ازدواج کرد. حاصل ازدواج این زوچ هنرمند یک فرزند دختر می باشد.

سایر بازیگران سریال افسانه دونگ یی

  • کیم یوجونگ در نقش کودکی چوی دونگ‌یی
  • لی سویئون در نقش جانگ اوک جونگ
  • جونگ جین-یونگ در نقش سئو یونگ جی
  • جانگ دونگ-هوان در نقش اوه تائه‌ سوک
  • لی کای-این در نقش اوه تائه‌ پونگ
  • چوی چئول-هو در نقش اوه یون
  • کیم یو-سوک در نقش جانگ هی‌ جائه
  • سان ایل-کون در نقش هانگ تائه‌ یونگ
  • شین گوک در نقش دو سئونگ جی
  • نا سونگ-کیون در نقش جانگ این گوک
  • کیم دونگ-یون در نقش شیم وون تائک
  • پارک جونگ-سو در نقش ملکه میونگ سونگ (مادر سوک‌جونگ)
  • کیم هه-سون در نقش دربار بانو یونگ

گویندگان سریال افسانه دونگیبازیگران زن سریال افسانه دونگ یی

سریال افسانه دونگی به سرپرستی  زهره شکوفنده به زبان فارسی دوبله شده است.

دوبلرهای سریال افسانه دونگ یی عبارتند از: زهره شکوفنده (دونگی)، منوچهر والی زاده (امپراطور)، ناهید امیریان شمس‌ آبادی (کودکی دونگ‌ یی)، حسین عرفانی (فرمانده سئو)، فرانک رفیعی طاری (ملکه این‌ هیون)، مینو غزنوی (بانو جانگ)، کریم بیانی (جانگ‌هی‌جائه)، بهروز علی‌ محمدی، شراره حضرتی، حسین سرآبادانی، نصرالله مدقالچی، سعید شیخ‌ زاده، شهروز ملک‌ آرایی، داوود شعبانی نصر، صنم نکو اقبال، ناصر نظامی، کامبیز شکوفنده و جواد پزشکیان.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x