اخبار خودرو

معرفی مشخصات فنی سایپا سینوگلد + قیمت و طراحی

سایپا سینوگلد، یک خودروی برقی است که توسط  شرکت سایپا مونتاژ و عرضه خواهد شد. قرار شده است  این خودرو ابتدا وارد بخش تاکسیرانی شود. 

به گزارش تلنگر؛ سایپا سینوگلد در واقه همان تغییر یافته ماشین آریزو ۵ برقی است. شرکت چری با فروختن امتیاز خود به شرکت سینوگلد که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد، این ماشین را در اختیار این شرکت کوچک قرار دارد. البته گفتنی است که این کمپانی کوچک با حمایت دولت چین توانست این ماشین را دچار تغییرات کند و به بازار عرضه نماید.

مشخصات فنی سایپا سینوگلد

قدرت و توان این ماشین توسط تک موتور برقی تامین می شود. همچنین حداکثر ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب‌بخار) قدرت دارد. موتور این ماشین ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور آزاد می کند. گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد.

این موتور برقی نیروی خود را توسط پکیج باتری های لیتیوم یون با ظرفیت ۴۸.۱۶ کیلووات ساعت تامین می کند. همچنین محدوده برد خودرو سایپا سینوگلد بر اساس چرخه چینی NEDC، که تقریبا با ۴۰۵ کیلومتر مساوی می باشد.

این پکیج باتری برای شارژ کامل با برق خانگی،‌ به هفت الی نه ساعت زمان نیاز دارد. البته با استفاده از قابلیت شارژ سریع، می‌توان این باتری‌ها را در عرض ۳۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ کرد. جالب است بدانید که این باتری ساخت شرکت CATL، گارانتی عجیب ۶۰۰ هزار کیلومتری دارد!

وتور خودرو یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۴۸.۱۶ کیلووات ساعت
قدرت ۱۳۴ اسب بخار
گشتاور  ۱۷۴ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۶ ثانیه (۰ تا ۵۰)
سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۴۰۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو
فرمان برقی
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی
۴۶۰۲ میلیمتر
عرض ۱۸۲۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۲۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۷۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب —–
قطر رینگ ۱۶ اینچ

طراحی بیرونی ماشین برقی سایپا سینوگلد

طراحی ظاهری سایپا سینوگلد

طراحی ظاهری این خودرو بسیار شبیه به  چری آریزو ۵ است. تفاوت هایی که می توان به آن اشاره کرد جلو پنجره و سپر آن است. همچنین لوگوی سینوگلد به جای لوگو چری قرار دارد. رینگ استفاده شده در این خودرو ۱۶ اینچی می باشد. اما در عقب کاملا مشابه با ماشین آریزو ۵ می باشد.

نمای کلی کابین آریزو ۵ برقی سایپا (سینوگلد) نیز شبیه به آریزو ۵ توربو IE و FL است با این حال مواردی نظیر صفحه کیلومتر دیجیتال، غربیلک فرمان و پنل صفحه تهویه مطبوع متفاوت اند.

نگاهی بر طراحی داخلی سایپا سینوگلد

طراحی داخلی سایپا سینوگلد

باید گفت که داخل این ماشین تقریبا مشابه نسخه اصلی خود آریزو ۵ EV می باشد. نکته قابل توجه این است که این ماشین چون برای تاکسیرانی عرضه می شود، یک سری امکانات آن را حذف کرده اند.

داشبورد این ماشین فرم ماشین آریزو ۵ را حفظ کرده است. اما کیفیت آن پایین آمده است که دکمه های موجود در قسمت میانی در سطح پایین تری از نسخه اصلی خود قرار دارد. همچنین پنل لمسی در در زیر این نمایشگر حذف شده است و جای آن یک محفظه برای قرار دادن اشیا وجود دارد. چنین وضعیتی روی کنسول میانی نیز قابل مشاهده است.

آپشن های خودرو برقی سایپا سینوگلد

این خودرو برقی امکانات خاصی ندارد و کاملا معمولی است. سیستم کنترل پایداری به همراه کنترل کشش است. همچنین به کلاستر ۷ اینچی مجهز است. سیستم چند رسانه ای آن با نمایشگر ۹ اینچی همراه است.

از دیگر امکانات آن می توان به اتولایت و دی‌لایت، اتوهلد، سیستم نگهدارنده ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و سامانه پایش فشار باد تایرها تجهیزات این خودرو اشاره کرد. از دیگر امکانات سینوگلد باید به اتوهلد، دستیار شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، نوربالای خودکار و سیستم پایش باد تایرها اشاره کرد.

همچنین شایان ذکر است که سایپا تصمیم گرفته است تا سینوگلد جانژینگ را به عنوان ماشین تاکسیرانی در ایران عرضه کند.

قیمت خودرو برقی سایپا سینوگلد

قیمت این ماشین در چین ۱۶۰ هزار یوان می باشد. که این مبلغ برابر با ۱.۱ میلیارد تومان می باشد. برای عرضه به عنوان خودرو تاکسیرانی در ایران تقریبا همین قیمت خواهد بود. اما برای فروش عادی احتملا به قیمت ۱.۵ میلیارد تومان برای سایپا برسد.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x