گردشگری
موضوعات داغ

معرفی 15 تا از جاهای دیدنی بجنورد+ عکس

بجنورد یکی از شهرهای تاریخی و دارای آثار باستانی بسیاری است. این شهر مرکز استان خراسان شمالی می‌باشد. هنگامی که به این شهر زیبا سفر می‌کنید حیف است که جاهای دیدنی بجنورد را از دست بدهید؛ پس با سایت تلنگر همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ جاهای دیدنی بجنورد از جمله شهرهای تاریخی ایران به شمار می‌رود که همچنان بکر محسوب می‌شود.  در این شهر از جاذبه‌های طبیعی مثل چشمه، جنگل، رودخانه و دره سرسبز تا بناهای تاریخی و اماکن مذهبی را خواهید دید. در ادامه به چند مورد از جاذبه‌های دیدنی بجنورد سر می‌زنیم و در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر می‌گردیم.

بند خاکی عبدل آباد

بند خاکی عبدل آباد

بند یا سد خاکی عبدل آباد جایی برای پرورش ماهی و آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی است که اطراف آن برای پیک نیک و تفریح حرف ندارد. این بند در روزهای سرد سال از رودخانه‌های اطراف سیراب می‌شود تا در روزهای گرم آب موردنیاز روستاهای اطراف را تامین کند.

گردشگاه بش قارداش

گردشگاه بش قارداش

گردشگاه بش قارداش، گردشگاه دیگری با وسعت بسیار و صدها سال قدمت. این گردشگاه در ۷کیلموتری بجنورد و ابتدای جاده بجنورد اسفراین واقع شده است. در این گردشگران می‌توانید شاهد حضور درختان پیر و قدیمی باشید که سر به فلک کشیده‌اند. همچنین استخرهای آبی با قدمتی دیرینه در این گردشگران به چشم می‌خورند. این گردشگران در بین مردم محلی بجنورد نیز شهرت بسیاری دارد.

روزهای آخر هفته می‌توانید شاهد حضور مردم محلی باشید که برای گذراندن اوغات فراغت خود و خانواده به پیک‌نیک یا به پیاده روی مشغول هستند. با کمی گشت‌وگذار به یک چشمه آب‌معدنی در این پارک قدمتی می‌رسید سرشار از خواص است.

تفرجگاه بش قارداش منطقه‌ای تفریحی است که آب چشمه‌های آن خاصیت دارویی دارند و برای درمان مشکلات کبدی و صفرایی بسیار مفیدند. این تفرجگاه به دوران اشکانیان و ساسانیان تعلق دارد و در آن زمان محلی برای عبادت پیروان زرتشت بوده است. بش قارداش را در ۷ کیلومتری شهر بجنورد و در جاده اسفراین به بجنورد پیدا خواهید کرد.

پارک دو برار

پارک دو برار

پارک یا بوستان دوبرار یکی از بوستان‌های در حال تأسیس شهر بجنورد است که قرار است در پاییز، بیشتر زیبایی شهر را به خود اختصاص می‌‍دهد و به یکی از بهترین جاهای دیدنی بجنورد تبدیل شود. بوستان دوبرار به بام بجنورد معروف است؛ کارشناسان و مسئولان پروژه مربوط به این پارک، آن را با نام بوستان دوبرار با نام بام بجنورد یاد می‌کنند؛ زیرا در بلندترین نقطه شهر ایجاد می‌شود.

در قسمتی از این پارک تمام شهر زیر پای شما قرار دارد و شما مشرف به تمام بجنورد هستید. از جاهای دیدنی بجنورد در پارک دو برار می‌توان به آلاچیق‌های متعدد، آبشار مصنوعی و تفرجگاه زیبا، امکانات و وسایل رفاهی اشاره کرد.

تفرجگاه بابا امان؛ نگین تاریخی بجنورد

تفرجگاه بابا امان

چشمه طبیعی در تفرجگاه بابا اماناگر دلتان یک جای سرسبز می‌خواهد که با خانواده خوش بگذرانید، منطقه تفریحی و گردشگری بابا امان را انتخاب کنید. این پارک پر از درختان تنومند و چشمه‌های زلالی است که سر از خاک بیرون آورده‌اند تا گل‌ و بوته‌های این منطقه را سیراب کنند. اگر به بابا امان رفتید، حتما از حیات وحش پردیسان و آرامگاه شاهزاده اسماعیل نیز دیدن کنید. این گردشگاه جزو قدیمی‌ترین جاهای دیدنی بجنورد به حساب می‌آید.

قدمت برخی از درختان تا ۴۰۰ سال نیز می‌رسد و صندوقچه تاریخ بجنورد به حساب می‌آیند. در این گردشگاه می‌توانید شاهد درختان زیبایی همانند چنارک، چنار، اقاقیا، زالزالک، زردآلو و بید باشید. چهره گردشگاه بابا امان بجنورد در هر فصل زیبایی مخصوص به خود را دارد؛ اما بهار را می‌توان بهترین زمان بازدید از آن دانست.

تفرجگاه بابا امان در بجنورد

گردشگاه بابا امان حدود ۲۵۰هکتار وسعت دارد و جزو بزرگ‌ترین گردشگاه‌های بجنورد به حساب می‌آید. در میان این گردشگاه، درختی قطور و بسیار کهنسال وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. این تفرجگاه تاریخی در ۱۰کیلومتری جاده بجنورد–مشهد قرار دارد.

عمارت آینه مفخم

عمارت آیینه مفخم

عمارت آیینه مفخم از جاهای دیدنی بجنورد است که اگر اهل تاریخ باشید، تماشای این عمارت ‌می‌تواند یک روز به یاد ماندنی برای شما بسازد. این بنا در دو طبقه ساخته شده است که طبقه دوم آن اتاقی سراسر آیینه‌کاری شده دارد. دورتادور عمارت را هم باغی بزرگ فراگرفته تا همه چیز برای بازدید از جاذبه‌ای چشم‌گیر تکمیل باشد. این بنا را در انتهای خیابان شریعتی شمالی بجنورد پیدا می‌کنید.

دریاچه سد شیرین دره

دریاچه سد شیرین دره

دریاچه سد شیرین درهاگر هوس قایق‌سواری و ماهیگیری کردید، به سمت دریاچه سد شیرین دره در ۶۵ کیلومتری شمال غرب بجنورد بروید. این دریاچه در اطراف شهرستان مانه و سملقان است و از جاهای دیدنی بجنورد است که به شنا و قایقرانی شهرت دارد. بهتر است یک روز کامل سفر را به بازدید از این دریاچه بجنورد اختصاص دهید تا لذت سفر به جانتان بنشیند.

کوشک علی آباد

کوشک علی آباد

کوشک علی آباد در روستای علی آبادیکی دیگر از آثار تاریخی بجنورد، کوشک علی آباد در روستایی به همین نام است. این بنای تاریخی شامل اتاق‌ها و حوض‌خانه در طبقه هم‌کف می‌شود و در وسط باغ بزرگ و باصفایی قرار دارد. کوشک علی آباد همانند دیگر آثار تاریخی بجنورد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این کوشک را در ۳ کیلومتری شمال شرق بجنورد و در روستای علی آباد پیدا خواهید کرد.

حسینیه جاجرمی‌ها

حسینیه جاجرمی ها

یکی از جذاب‌ترین آثار تاریخی بجنورد، حسینیه جاجرمی‌ها است. جایی که در و پنجره‌های آن به سمت حیاطی با صفا و چهارگوش باز می‌شوند و روزگاری خانه‌ای مسکونی بوده است. اما امروزه محلی برای عزاداری شهدای کربلا و امام حسین (ع) به شمار می‌رود و همه می‌توانند در این مراسم‌های مذهبی شرکت کنند. حسینیه جاجرمی‌ها در خیابان طالقانی بجنورد واقع شده است.

طبیعت باغ دره

طبیعت باغ دره

طبیعت باغ دره واقع در شهرستان راز و جرگلان از جاهای دیدنی بجنورد، دره‌ای سرسبز و تماشایی را از خود به نمایش گذاشته است که پر از گل‌وگیاهان کوهستانی می‌باشد. جایی که رودخانه‌ای پرآب دارد و هوای پاک آن جسم و جان مسافران را تازه می‌کند. یکی از روزهای سفرتان را به گردش در این دره اختصاص دهید تا از نزدیک با طبیعت بکر و دست‌نخورده بجنورد آشنا شوید.

آتشکده اسپاخو و غار سوله قواق

آتشکده اسپاخو و غار سوله قواق

آتشکده اسپاخو در روستایی به همین نام قرار دارد؛ از جاهای دیدنی بجنورد است که قدمتی بالایی دارد. روستای آتشکده اسپاخو در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر بجنورد قرار دارد‌. در این بنای تاریخی می‌توانید محراب و آتشدان را تماشا کنید. علاوه بر این، در روستای اسپاخو غاری دیدنی وجود دارد که از دهانه آن چشمه‌ای می‌جوشد. پس اگر اهل تاریخ و غارنوردی باشید، بازدید از روستای اسپاخو را نباید از دست بدهید.

امامزاده سلطان سید عباس

امامزاده سلطان سید عباس

یکی از جاهای دیدنی بجنورد امامزاده سلطان سید عباس است که از مکان‌های مذهبی عرفانی به شمار می‌رود. در این امام زاده فرزند امام موسی کاظم (ع) دفن شده است. بنای این امامزاده که به نام معصوم‌زاده شهرت دارد، در زمان مغول‌ها تخریب شده بود. اما با روی کار آمدن قاجاریه و به دستور فتحعلی شاه، بازسازی و مرمت شد.

خانه بانک ملی

خانه بانک ملی

خانه تاریخی بانک ملی یکی از بناهای تاریخی شهر بجنورد است که قدمت آن به زمان پهلوی می‌رسد. این بنای کلاه فرنگی را در خیابان امیریه بجنورد خواهید دید. بدون شک شیروانی نارنجی و قاب‌های کاشی‌کاری‌ شده این بنا شما را محو تماشا خواهد کرد.

بهترین زمان برای سفر به بجنورد

آب و هوای شهر بروجرد به سمت سرد و خشک بیشتر مایل است، بنابراین اگر قصد سفر به این شهر تاریخی و زیبار را دارید فصل بهار و تابستان بهترین گزینه است از جاهای دیدنی بجنورد دیدن کنید. در فصل پاییز نیز می‌توانید از خنکی هوا و زیبایی رنگ‌ها لذت ببرید. آب‌ و هوای معتدل در شهر بجنورد در فصل‌های بهار و پاییز است که این موقع از سال میتوانید از سفرتان لذت ببرید. اردیبهشت و مهر نیز ماه‌های خوبی برای گردش در شهر بجنورد است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x