سینما و تئاتر

معرفی 18 تا از بهترین فیلم های جانی دپ

جانی دپ بازیگر تلویزیون و سینمای هالیوودی از زمان آغاز حرفه بازیگری در این عرصه تاکنون به بازی فیلم‌های ماندگاری پرداخته است. امروز به معرفی 10 تا از بهترین فیلم های جانی دپ که در کارنامه‌اش به ثبت رسانه خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ جانی دپ یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین بازیگران، صداپیشگان و تهیه‌کنندگان آمریکایی است که در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های جانی دپ در کارنامه حرفه‌ای او خواهیم پرداخت. از جمله فیلم‌های جذابی در کارنامه جانی دپ وجود دارد  هستند. شما طرفدار هر ژانر از هالیوود که باشید، این لیست کامل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ پس در ادامه با سایت تلنگر همراه باشید.

بیوگرافی جانی دپ

جان کریستوفر دپ دوم (John Christopher Depp II) ملقب به جانی دپ در هالیوود ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در اوونز بروو متولد کنتاکی به دنیا آمد. پدرش وی مهندس شهرسازی و مادرش جانی دپ خدمتکار بود. او یک برادر بزرگ‌تر به نام دنیل نیز دارد به رمان‌نویسی مشغول است و دو خواهر نیز به نام‌های دبی و کریستی (که مدیر شخصی او است) دارد.

جانی دپ از خانواده ای مهاجر پروتستان فرانسوی بودند. خانواده دپ در دوران کودکی‌اش به شهرهای مختلف نقل‌مکان می‌کردند؛ به‌طوری‌که او و برادر و خواهرانش در بیش از ۲۰ مکان مختلف زندگی کرده‌اند و سرانجام در سال ۱۹۷۰ در ایالت فلوریدا ساکن شدند.

به شهرت رسیدن جانی دپ

بازیگری جانی دپ در سینما با نقش مکمل در فیلم کابوس در خیابان الم در سال ۱۹۸۴ آغاز شد. اما شهرت جانی دپ سه سال بعد با بازی در سریال تلویزیونی خیابان جامپ شماره ۲۱ به شهرت رسید.

جانی دپ تاکنون برنده‌ی یک جایزه گلدن گلوب و نامزد دریافت سه جایزه‌ی اسکار و دو جایزه‌ی آکادمی فیلم بریتانیا شده است. جالب است بدانید نام او در سال ۲۰۱۲ با دستمزد ۷۵ میلیون دلاری در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد؛ به همین دلیل انتخاب بهترین فیلم‌های جانی دپ کمی سخت خواهد بود.

اما اگر از طرفداران جانی دپ هستید، با ما همراه شوید تا بهترین فیلم های جانی دپ در سال ۲۰۲۳ و همچنین برترین آثار او در ژانرهای اکشن، ترسناک، درام و غیره را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های جانی دپ

جانی دپ در دهه‌ی ۱۹۹۰ خاطراتی با شخصیت‌های عجیب‌وغریب در ذهن طرفدارانش رقم زد. از فیلم ادوارد دست‌قیچی (۱۹۹۰) یکی از برجسته‌ترین این نقش‌ها باید یادکرد. دپ با نقش‌آفرینی در نقش کاپیتان جک اسپارو در مجموعه‌ی فانتزی دزدان دریایی کارائیب (۲۰۰۳–۲۰۱۷) به یکی از موفق‌ترین بازیگران تجاری سینما مبدل شد.

جانی دپ برای نقش‌آفرینی در دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت و همچنین برای به تصویر کشیدن جیمز بری در درام در جستجوی ناکجاآباد نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

طرفداران جانی دپ بسیار معتقدند که او در تمامی آثارش بازی هنرمندانه و درخشانی داشته است. بااینکه  دپ واقعاً بازیگر قابلی است و انتخاب بهترین فیلم های جانی دپ از کارنامه هنری او سخت است، اما می‌توان کرای بیبی، مرد مرده، بنی و جون، دانی براسکو، اد وود، قتل در قطار سریع‌السیر شرق، به سوی جنگل، پیش از آغاز شب، پنجره مخفی، تخیلات دکتر پارناسوس، رنگو، دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده، کابوس در خیابان الم، جوخه، سوار بی‌سر را برخی از بهترین فیلم های جانی دپ در ژانرهای مختلف نام برد.

Edward Scissorhands (ادوارد دست قیچی)

Edward Scissorhands (ادوارد دست قیچی)

تاریخ‌ انتشار: ۷ دسامبر ۱۹۹۰

ژانر: عاشقانه فانتزی درام

کارگردان: تیم برتون

نویسنده: تیم برتون

بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال، وینسنت پرایس

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰

یکی از بهترین آثار جانی دپ که می‌توان به آن اشاره کرد اثر تحسین برانگیز ادوارد دست قیچی است. ادوارد دست قیچی از بهترین فیلم های جانی دپ می‌باشد. این فیلم اثری ماندگار، بی‌بدیل و سرشار از لطافت‌های عاشقانه است. جانی دپ در نقش ادوارد، به شیوه‌ی هنرمندانه‌ای تصویری از یک عشق خاص با احساساتی بسیار ظریف را به نمایش می‌گذارد.

نظر خود جانی دپ درمود نقش ادوارد این‌گونه بود: «من عاشق ادوارد دست قیچی بودم چون هیچ‌چیز بدبینانه، خسته‌کننده و ناپاکی در مورد او وجود نداشت. به یاد دارم وقتی برای آخرین بار برای نقش ادوارد گریم می‌شدم، به خودم در آینه نگاه کردم و با خودم فکر کردم که من دارم با ادوارد خداحافظی می‌کنم و از این فکر ناراحت شدم. اما درواقع فکر می‌کنم همه‌ی نقش‌هایم هنوز یک‌جوری وجود دارند.»

Edward Scissorhands یکی از بهترین فیلم‌ های عاشقانه جانی دپ است. داستان این فیلم حکایت دوران کودکی گروه برتون است که در حومه‌ی شهر می‌گذرد.

خلاصه فیلم: یک مخترع که در قلعه‌ای نزدیک شهر زندگی می‌کند. یک روز رباتی به نام ادوارد را می‌سازد. اما قبل از این‌که بتواند دست‌های او را کار بگذارد، می‌میرد و دست‌های ادوارد همان تیغه‌های قیچی باقی می‌مانند. ادوارد تنها در قلعه زندگی می‌کند. یک روز، زنی دلسوز به نام پگ باگز، ادوارد را نزد خانواده‌اش می‌برد و به او کمک می‌کند که با مردم جامعه آشنا شود. ادوارد پس از مدتی عاشق کیم، دختر این خانواده می‌شود و با این عشق خاص، اتفاقاتی غیرمنتظره رخ می‌‎دهد.

Cry-Baby ( گریان – کرای-بیبی)

Cry-Baby ( گریان – کرای-بیبی)

تاریخ اکران: ۱۹۹۰

ژانر: کمدی موزیکال

کارگردان: جان واترز

نویسنده: جان واترز

بازیگران: جانی دپ، ریکی لیک، امی لوکین

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۵ از۱۰

داستان فیلم درباره‌ی چند جوان تبهکار است که دست به خرده خلاف می‌زنند. فیلم درباره‌ی برخورد آن‌ها با خرده‌ فرهنگ‌های جامعه و بقیه‌ی افراد شهر است. قهرمان فیلم، وید واکر است که او را با لقب گریان صدا می‌زنند. وید واکر سردسته‌ی گروهشان است.

واکر عاشق یکی از دختران مدرسه به اسم آلیسون می‌شود. گریان و آلیسون که هر دو یتیم هستند از گذشته‌شان با هم صحبت می‌کنند. پدر گریان روی صندلی الکتریکی اعدام شده است. آلیسون عاشقی بین بچه‌های مدرسه دارد که به رابطه‌ی او و گریان حسادت می‌کند و جنگی میان آن‌ها به راه می‌افتد.

منتقدان، کمدی موزیکال عصیانگر نو جوانانه‌ی واترز را پسندیدند؛ فیلمی که بازی جانی دپ در آن موتور محرکه‌ی فیلم است. فیلم ساوندترک خوبی هم دارد و بهترین فیلم واترز تا همین امروز و یکی از بهترین فیلم های جانی دپ محسوب می‌شود. فیلمنامه‌ی فیلم پر از کنایه‌ و طعنه است و بامزه هم ازکاردرآمده است.

What’s Eating Gilbert Grape (چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد)

What’s Eating Gilbert Grape (چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می_دهد)

تاریخ‌ انتشار: ۱۷ دسامبر ۱۹۹۳

ژانر: درام

کارگردان: لاسه هالستروم

نویسنده: پیتر هجس

ستارگان: جانی دپ، جولیت لوئیس، لئوناردو دی‌کاپریو، مری استینبرگن، دارلین کتس، لارا هرینگتون، مری کیت شلهارت، کوین تایگ

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

اگر به فیلم‌های قدیمی علاقه دارید، چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد را که یکی از بهترین فیلم های جانی دپ است، آن را در برنامه آخر هفته خود قرار دهید. این فیلم پرفروش از سوی منتقدان مورد تحسین و استقبال قرار گرفت. جانی دپ در این فیلم نقش گیلبرت گریپ را بازی می‌کند.

خلاصه فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد: یک جوان به اسم گیلبرت گریپ در یک شهر دور افتاده در ایالت آیووا در یک فروشگاه مواد غذائی کار می‌کند. وظیفه نگهداری از مادرش که به دلیل چاقی هیچ‌گاه از خانه خارج نمی‌شود و برادر کوچکترش که اختلال روانی دارد، بر عهده او است. با ورود بکی به شهر، گریپ برای اولین بار عشق را تجربه می‌کند.

Chocolat (شکلات)

Chocolat (شکلات)

تاریخ اکران: ۱۶ آوریل ۱۹۹۳

ژانر: عاشقانه درام

کارگردان: لاسه هالستروم

نویسنده: جوآن هریس و رابرت نلسون جاکوبز

بازیگران: ژولیت بینوش، آلفرد مولینا و جانی دپ

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

ژانر عاشقانه یکی از پرطرفدارترین سبک‌های فیلم‌سازی در سینماست. اگر شما هم از مخاطبان این ژانر هستید پیشنهاد می‌کنیم Chocolat که یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جانی دپ است.

فیلم شکلات پس از اکران، نظرات مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و توانست جایزه‌های مختلفی را برای فیلم‌نامه، کارگردانی، بازیگری و نیز موسیقی از آن خود کند. این اثر هالستروم توانست با بودجه ۲۵ میلیونی خود، ۱۵۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.

خلاصه فیلم: زنی فرانسوی به نام ویان روشه، همراه دختر شش ساله‌اش آنوک، به نواحی روستایی کشور فرانسه مهاجرت می‌کند و روبه‌روی کلیسای محلی، یک مغازه شکلات‌فروشی تاسیس می‌کند. برخی اهالی روستا با او دشمنی می‌کنند. اما شکلات‌های ویان روشه زندگی مردم این شهر کوچک را دستخوش تغییراتی جالب و خنده‌دار می‌کند.

Ed Wood ( اد وود)

Ed Wood ( اد وود)

تاریخ‌ انتشار: ۱۹۹۴

ژانر: درام بیوگرافی کمدی

کارگردان: تیم برتون

نویسنده: اسکات الکساندر، رادولف گری، لری کارازووسکی

بازیگران: جانی دپ، مارتین لاندو، سارا جسیکا پارکر

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

دیگر فیلمی که می‌توان آن را از بهترین فیلم های جانی دپ قلمداد کرد، یک درام بیوگرافیک درباره‌ی اد-وود، کارگردان، بازیگر و نویسنده‌ی آمریکایی است که بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۷۸ فعالیت می‌کرد.

اد-وود فیلم‌های علمی-تخیلی با بودجه‌های کم و فیلم‌های ترسناک می‌ساخت و همیشه به دلیل زیبایی‌شناسی افتضاح و اشتباه‌های تکنیکی، فیلم‌هایش مورد تمسخر قرار می‌گرفت. جلوه‌های ویژه‌ی فیلم‌هایش به قدر از حد انتظار پایین تر بود که لقب بدترین کارگردان سینما را گرفت.

خلاصه فیلم: این فیلم از سال ۱۹۵۲ شروع می‌شود. اد وود در تلاش است که خودش را وارد صنعت سینما کند. او با جورج ویز، تهیه‌کننده ملاقات می‌کند و در تلاش است او را راضی کند که تهیه‌کننده فیلم جدیدش شود.

منتقدان معتقد بودند که همکاری برتون و جانی دپ نتیجه‌ای عجیب‌وغریب داشته و البته یک فیلم زندگی‌نامه‌ای بامزه درباره‌ی اد وود از حاصل این همکاری شد. ایبرت معتقد بود برتون به جای مسخره کردن وود در حقیقت با این فیلم برایش بزرگداشتی گرفته است.

Dead Man (مرد مرده)

Dead Man (مرد مرده)

تاریخ‌ انتشار: ۱۹۹۵

ژانر: ماجراجویی درام فانتزی

کارگردان: جیم جارموش

نویسنده: جیم جارموش

بازیگران: جانی دپ، گری فارمر، کریسپین گلاور

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰

فیلم مرد مرده یک وسترن عجیب‌وغریب است. کارگردانش گفته که این‌یک وسترن اسیدی یا سایکدلیک است. وسترن‌های اسیدی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ باب شدند و استعاره‌های فیلم‌های وسترن کلاسیک مثل «شین» یا «جویندگان» را با مرز‌های وسترن‌های اسپاگتی ترکیب و این وسط از خرده‌فرهنگ‌هایی که از دهه‌ی ۶۰ در آمریکا باب شدند هم استفاده کردند. اولین‌بار پالین کیل در یکی از نقدهایش از اصطلاح وسترن اسیدی استفاده کرد.

این فیلم، داستان ویلیام بلیک با بازی جانی دپ است؛ حسابداری از کلیولند که با قطار به سمت یکی از شهرهای مرزی می‌رود تا برای یک موسسه، کار حسابداری انجام بدهد. در طول سفر آتش‌کار قطار به او درباره‌ی موسسه هشدار می‌دهد. او بدون پول و کار به این شهر می‌رسد که همه‌چیزش عجیب‌وغریب است.

منتقدانی مثل ایبرت فیلم را دوست نداشتند. ایبرت می‌گفت که قطعاً جار موش در این فیلم قصد داشته به هدفی برسد؛ اما هیچ سرنخی نمی‌دهد که آن هدف چه می‌تواند باشد. در مقابل، منتقد نیویورک تایمز آن را یکی از بهترین فیلم‌ های جانی دپ می‌داند. به نظر می‌رسد هر چه از عمر این فیلم بیشتر می‌گذرد، ارج‌وقربش بیشتر می‌شود.

donnie brasco (دانی براسکو)

donnie brasco (دانی براسکو)

تاریخ‌ انتشار: ۱۹۹۷

ژانر: بیوگرافی جنایی درام

کارگردان: مایک نیوول

نویسنده: جوسف دی پیستون، ریچارد وودلی، پال اتاناسیو

بازیگران: جانی دپ، ال پاچینو، مایکل مدسن

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

خلاصه فیلم: فیلم دانی براسکو براساس یک داستان حقیقی ساخته شده، موردتمجید منتقدان قرار گرفت. بازی‌های جانی دپ و آل پاچینو در فیلم فوق‌العاده بود. فیلمی تند و تیز که از کلیشه‌ها فراتر می‌رود و به‌جایی می‌رسد که تماشاگر دیگر نتواند آن را پیش‌بینی کند. دانی براسکو را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جانی دپ و آل پاچینو از دست ندهید.

هشدار اسپویل: در دهه‌ی هفتاد در نیویورک مردی به نام لفتی (با بازی آل پاچینو) گنگستر پا به سن گذاشته، در خانواده‌ی مافیایی بونانو است. لفتی با دانی آشنا می‌شود و خیلی زود تحت تأثیر کارهای او قرار می‌گیرد.

دانی یک دلال الماس را که به نظر می‌رسد سر لفتی کلاه گذاشته تهدید می‌کند. اما خیلی زود ما متوجه می‌شویم که دانی در حقیقت پلیس مخفی اف.بی.آی است. همسر دانی از شغل او راضی نیست.

دانی با زندگی تبهکاری خیلی خوب جور در می‌آید و رابطه‌ی دوستانه‌ای میان او و لفتی برقرار می‌شود. وقتی اف.بی.آی به او فشار می‌آورد که عملیات را تمام کند، دانی از لفتی می‌خواهد که از زندگی تبهکاری کنار بکشد. لفتی به وفاداری دانی مظنون می‌شود و آزمون سختی پیش رویش قرار می‌دهد.

Sleepy Hollow (اسلیپی هالو)

Sleepy Hollow (اسلیپی هالو)

تاریخ‌ انتشار: ۱۹ نوامبر ۱۹۹۹

ژانر: ترسناک ماوراءطبیعی فانتزی رازآلود

کارگردان: تیم برتون

نویسنده: تیم برتون

ستارگان: جانی دپ، کریستینا ریچی و مایکل گمبون، کریستوفر لی، یان مک‌دیارمید، استیون ودینگتون، مارک پیکرینگ

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

معرفی بهترین فیلم های جانی دپ را با اسلیپی هالو اثر تیم برتون ادامه می‌دهیم. این فیلم برداشتی آزاد از داستان کوتاه «افسانه اسلیپی هالو» اثر واشینگتن ایروینگ در سال ۱۸۲۰ است.

فیلم اسلیپی هالو پس از نمایش از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم در گیشه هم موفق بوده و باوجود ۷۰ میلیون دلار هزینه ساخت، ۲۰۶ میلیون دلار فروش داشت. اسلیپی هالو جایزه بهترین کارگردان هنری اسکار را برای تیم برتون به ارمغان آورد.

خلاصه داستان: یک کارآگاه جوان از شهر نیویورک به مأموریت اعزام می‌شود؛ او قرار است قتل‌هایی را که در روستای اسلیپی هالو رخ می‌دهند، پیگیری کرده و درباره آن‌ها تحقیق کند تا معمای سه قتل که به‌تازگی در این روستا رخ‌داده است را حل کند.

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه)

Pirates of the Caribbean The Curse of the Black Pearl

تاریخ‌ انتشار: ۹ ژوئیه ۲۰۰۳

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: گور وربینسکی

نویسنده فیلمنامه: تد الیوت، تری روسیو

بازیگران: جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی، جفری راش، جک داونپورت، جاناتان پرایس

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

بدون شک دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه جزو بهترین فیلم های جانی دپ در ژانر اکشن این بازیگر می‌باشد. بازی منحصربه‌فرد او در نقش کاپیتان جک اسپارو در زمان اکران با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.پ

او برای بازی هنرمندانه‌اش در این فیلم که جزو بهترین فیلم های جانی دپ است، نامزد جوایز معتبری از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.  Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl در فهرست بهترین فیلم‌ های اکشن جانی دپ و گور وربینسکی قرار دارد.

خلاصه فیلم: طی اتفاقاتی، ناخدا باربوسا کشتی ناخدا جک اسپارو که مروارید سیاه نام دارد را در اختیار می‌گیرد. او به شهر پورت رویال حمله می‌کند و «الیزابت سوان» دختر فرماندار را می‌دزدد.

ویل ترنر دوست دوران کودکی الیزابت با جک متحد می‌شود تا الیزابت را نجات دهند و مروارید سیاه را دوباره به دست آورند. اما نفرینی باعث شده باربوسا و خدمه‌اش برای همیشه در پرتو هر نور ماه به اسکلت‌هایی زنده تبدیل شوند. حالا آن‌ها باید برای هدف و نجات خود راهی پیدا کنند.

Finding Neverland (در جستجوی ناکجاآباد)

Finding Neverland

تاریخ‌ انتشار: ۱۲ نوامبر ۲۰۰۴

ژانر: زندگی‌نامه‌ای عاشقانه خانوادگی

کارگردان: مارک فورستر

نویسنده: دیوید مگی

بازیگران: جانی دپ، کیت وینسلت، داستین هافمن، فردی هایمور، رادا میشل

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

Finding Neverland از بهترین فیلم های عاشقانه جانی دپ محسوب می‌شود که بر اساس نمایشنامه‌ی «مردی که پیتر پن بود» نوشته‌ی آلن نی ساخته شده است. این فیلم با موسیقی یان کاچماریک، برنده‌ی جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم شد.

خلاصه فیلم: در سال ۱۹۰۳ میلادی در لندن، نویسند‌ه‌ای مشهور به نام جی ام بری که در آخرین نمایشنامه خود موفقیت چندانی نداشته، برای نوشتن یک داستان جدید تحت فشار قرار گرفته است. در این میان، جیمز با زنی جوان به نام سیلویا و چهار فرزند او آشنا شده و این آشنایی الهام بخش اثر بزرگ او، یعنی پیتر پن می‌شود.

charlie and the chocolate factory ( چارلی و کارخانه شکلات سازی)

charlie and the chocolate factory

تاریخ‌ انتشار: ۲۰۰۵

ژانر: ماجراجویی کمدی

کارگردان: تیم برتون

نویسنده: جان آگست، رولد دال

بازیگران: جانی دپ، دیوید کلی، فردی هایمور

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

چارلی و کارخانه شکلات سازی با داشتن لوکیشن‌های متفاوت در زمان خودش به موفقیت‌های بسیاری دست یافت. این فیلم دارای موزیکال فانتزی است که در فضای کودکانه‌ای می‌گذرد و نتیجه‌اش فیلم سرخوشانه‌ی روشنی شده که از این نظر با بقیه‌ی فیلم‌های برتون متفاوت است. فیلم از روی یک رمان انگلیسی به همین نام اقتباس شده که سال ۱۹۶۴ منتشر شد و رولد دال، نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های کودکان آن را نوشته بود.

فکر تولید این فیلم از سال ۱۹۹۱ شروع شده بود و حتی کارگردانانی مثل مارتین اسکورسیزی و تام شایداک را برای کارگردانی آن در نظر گرفته بودند، تا این که قرعه به نام برتون افتاد و او بلافاصله جانی دپ و دنی الفمن را درگیر این پروژه کرد.

خلاصه فیلم: پسر فقیری به نام چارلی باکت را روایت می‌کند که با خانواده‌ای نزدیک کارخانه‌ی ویلی وانکا زندگی می‌کند. ویلی وانکا به دلیل مشکلاتی کارخانه را تعطیل و کارکنانش از جمله پدربزرگ چارلی را اخراج کرده است.

یک روز ونکا اعلام می‌کند که در شکلات‌های کارخانه پنج بلیت طلایی است که برنده‌ها می‌توانند از کارخانه بازدید کنند و در نهایت یک جایزه هم ببرند. چارلی یکی از برندگان است که در نهایت به مرحله‌ی آخر مسابقه می‌رسد.

بازی جانی دپ در این فیلم محل مناقشه شد. بعضی منتقدان بازی‌اش را ستایش کردند و برخی دیگر مثل راجر ایبرت از او ناامید شدند. با این‌حال، فیلم «چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی» اثر لذت‌بخشی است که یکی از بهترین فیلم های جانی دپ محسوب می‌شود.

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده)

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده)

بهترین فیلم های اکشن جانی دپ

تاریخ‌ انتشار: ۲۰۰۶

ژانر: اکشن ماجراجویی فانتزی

کارگردان: گور وربینسکی

نویسنده: تری روسیو، تد الیوت، استوارت بیتی

بازیگران: جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده، دومین سری از مجموعه فیلم های دزدان دریایی و محصول سال ۲۰۰۶ است که بعنوان موفق ترین فیلم از این مجموعه شناخته می شود و با فروش ۱۲۵۰ میلیون دلار به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۷ جانی دپ نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد شده و در همان سال فیلم جایزه اسکار بهترین جلوه های بصری را از آن خود کرد.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت)

Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street

تاریخ‌های انتشار: ۲۱ دسامبر ۲۰۰۷

ژانر: درام، ترسناک، موزیکال، هیجان انگیز

کارگردان: تیم برتون

نویسنده: استفان سندهایم، هیو ویلر و جان لوگان

ستارگان: جانی دپ، هلنا بونهام کارتر و آلن ریکمن

امتیاز کاربران IMDb به فیلم:  ۷.۳ از ۱۰

فیلم سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت که در فهرست بهترین فیلم های جانی دپ قرار دارد یک داستان ملودراماتیک درباره سوئینی تاد در دوران ویکتوریایی را روایت می‌کند. جانی دپ در این فیلم نقش بنجامین بارکر (سوئینی تاد) را ایفا می‌کند. او برای این نقش‌آفرینی درخشانش، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

فیلم سوئینی تاد توانست سه برابر بودجه خود را در باکس آفیس جهانی کسب کند. منتقدان از تمام جنبه‌های این اثر استقبال کردند و آن را مورد تشویق قرار دادند. این موفقیت‌ها سبب شد تا Sweeney Todd در فهرست بهترین فیلم‌ های جانی دپ در سال ۲۰۰۷ قرار گیرد و در جشنواره‌های مختلفی نامزد و موفق به دریافت جوایزه متعدد شود.

خلاصه فیلم: بنجامین بارکر آرایشگری است که یک قاضی خبیث به نام تورپین او را از خانواده‌اش جدا و به جای دیگری تبعید کرده است. حالا او بعد از ۱۵ سال با نام مستعار سوئینی تاد بازمی‌گردد تا از کسانی که باعث جدایی او از همسر و فرزندش شده‌اند انتقام بگیرد. او با کمک همدستش خانم لاوت، به یک قاتل سریالی تبدیل می‌شود و اتفاقاتی تلخ را رقم می‌زند.

Public Enemies (دشمنان ملت)

Public Enemies

بهترین فیلم های جانی دپ

تاریخ انتشار: ۱ جولای ۲۰۰۹

ژانر: درام زندگی‌نامه‌ای اکشن

کارگردان: مایکل مان

نویسنده: مایکل مان، رونان بنت (فیلم‌نامه)

بازیگران: جانی دپ، کریستین بیل، ماریون کوتیار، بیلی کروداپ، لیلی تیلور، کیسی شیماشکو، بیل کمپ

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

دشمنان ملت یکی از بهترین فیلم های اکشن جانی دپ است که اقتباسی از کتاب تحلیلی برایان بیورو، درباره‌ی تبهکاری به نام جان دیلینگر با عنوان دشمنان مردم: بزرگ‌ترین موج جنایی آمریکا و تولد اف‌بی‌آی از ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۴ است.

خلاصه فیلم: در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی دوران رکود اقتصادی امریکاست و مردم عامل اصلی بدبختی‌های خود را بانک‌ها می‌دانستند. جان دلینجر از خلافکاران امریکایی و بزرگ‌ترین سارق بانک امریکاست. دستگیر کردن دلینجر هم معنا با مبارزه با تمام بدنه‌ی تبهکاری شده است. دلینجر اما یک تبهکار ساده نیست؛ او به مردم احترام می‌گذارد و می‌داند که اگر مردم او را دوست داشته باشند به‌راحتی هر جا بخواهد می‌تواند پنهان شود. از این رو ملوین پرویس، کاراگاه دقیق و وظیفه‌شناس، شخصا مامور شده است تا دلینجر را دستگیر کند.

Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب)

Alice in Wonderland

تاریخ انتشار: ۵ مارس ۲۰۱۰

ژانر: فانتزی تاریک خانوادگی

کارگردان: تیم برتون

نویسنده: رمان لوئیس کارول، نمایشنامه لیندا وولورتون

بازیگران: جانی دپ، ان هتوی، هلنا بونهام کارتر، کریسپین گلاور، آلن ریکمن، میا واشیکوفسکا، لینزی دانکن

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰

آلیس در سرزمین عجایب هم از بهترین فیلم های جانی دپ است. این فیلم در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار، برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد. جانی دپ در این فیلم نقش تارانت هایتاپ (کلاهدوز دیوانه) را ایفا می‌کند. او برای این نقش‌آفرینی هندمندانه‌اش، برنده‌ی جایزه‌ی رمبراند بهترین بازیگر بین‌المللی شد. آلیس در سرزمین عجایب پرفروش‌ترین و بهترین فیلم جانی دپ در ژانر فانتزی است در فهرست بهترین فیلم های آن هاتاوی نیز قرار دارد.

خلاصه فیلم: ده سال از اولین دیدار آلیس از سرزمین عجایب می‌گذرد. او حالا دختری ۱۹ ساله است که برای فرار از پیشنهاد ازدواج در یک میهمانی، به‌دنبال خرگوش سفیدی راه می‌افتد و دوباره وارد سرزمین عجایب می‌شود.

در آن‌جا متوجه می‌شود ملکه سرخ علیه خواهرش ملکه سفید شورش کرده و اوضاع سرزمین عجایب به هم ریخته‌ است. آلیس باید شمشیر نورانی را که در قصر ملکه سرخ است به دست بیاورد و به وسیله آن سر اژدهای ملکه را از تنش جدا کند.

The Tourist (جهانگرد یا توریست)

The Tourist

بهترین فیلم های اکشن جانی دپ

تاریخ‌ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰

ژانر: اکشن، درام، عاشقانه

کارگردان: فلوریان هنکل فون دونرسمارک

نویسنده: فلوریان هنکل فون دونرسمارک، کریستوفر مک‌کوری، جولین فلوز

بازیگران: آنجلینا جولی، جانی دپ، پل بتانی، تیموتی دالتون، استیون برکوف، روفوس سیول، کریستین دسیکا، رائول بووا

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

توریست را نمی‌توانیم از بهترین فیلم های جانی دپ بدانیم، اما بازی او و آنجلینا جولی در این فیلم ارزش تماشا دارد. دپ برای بازی در نقش (فرانک توپولو -دالکساندر پیرس)  نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال شد.

خلاصه فیلم: یک خلافکار و تبهکار آمریکایی به نام فرانک تحت تعقیب پلیس بین‌الملل است و برای در امان ماندن از دستگیری، با نام‌های متفاوت به دیگر کشورها سفر می‌کند. او در سفر آخر خود با زنی به نام آلیس آشنا می‌شود؛ بی‌خبر از این که آلیس مامور مخفی اینترپل است.

Minamata (میناماتا)

Minamata

تاریخ‌های انتشار: ۲۱ فوریه ۲۰۲۰

ژانر: درام زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: اندرو لویتاس

نویسنده: دیوید کسلر، اندرو لویتاس و جیسون فورمن

بازیگران: جانی دپ، هیرویوکی سانادا،مینامی، جون کونیمورا، ریو کاسه، تادانابو آسانو، بیل نای

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های جانی دپ را در این لیست قرار دهیم، بدون شک باید به میناماتا اشاره کنیم. داستان این فیلم، زندگی یوجین اسمیت را روایت می‌کند که یک عکاس جنگ بود. میناماتا اقتباسی از کتابی با همین نام، نوشته آیلین میوکو اسمیت (Aileen Mioko Smith) و یوجین اسمیت (Eugene Smith) است که نخستین بار در جشنواره فیلم برلین اکران شد.

خلاصه داستان: یک عکاس آمریکایی به نام اسمیت، پس از مدتی دوری از ژاپن، دوباره به این کشور بازمی‌گردد تا هدف خود را محقق کند. او قصد دارد که مستندی از تاثیرات مسمومیت جیوه که شهروندان شهر میناماتا در استان کوماموتو از کشور ژاپن به آن مبتلا می‌شوند، بسازد.

فیلم های جانی دپ در سال ۲۰۲۳

آخرین فیلمی که جانی دپ در آن به ایفای نقش پرداخته است در ماه می به اکران عمومی درآمد که آن را در لیست بهترین فیلم های جانی دپ قرار دادیم.

Jeanne du Barry‎ (ژان دو باری)

Jeanne du Barry_

تاریخ‌های انتشار: ۱۶ مه ۲۰۲۳ (کن)، ۱۶ مه ۲۰۲۳ (فرانسه)

ژانر: درام زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: مایوین

نویسنده: مایوین، تدی لوسی-مدستف نیکلاس لیویچی

ستارگان: مایوین، جانی دپ، بنجامین لاورنه، پیر ریشار، ملویل پوپو، پاسکال گرگوری، نوئمی لووفسکی، پاسکال گرگوری، ملویل پوپو

امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۹ از ۱۰

Jeanne du Barry از جدیدترین و بهترین فیلم های جانی دپ است که در ۱۶ مه ۲۰۲۳ برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن اکران شد. در این فیلم جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم بازی می‌کند. ژان دو باری ۱۵ ماه بعد از طریق نتفلیکس در فرانسه منتشر خواهد شد.

خلاصه فیلم: مادام دو باری از هوش و جذابیت خود برای صعود به مدارج بالا در جامعه استفاده می‌کند. او محبوب پادشاه لوئی پانزدهم می‌شود. این دو عاشق یکدیگر می‌شوند. برخلاف اصول و شایستگی، دو بری به ورسای نقل مکان می‌کند که ورود او به آن‌جا باعث رسوایی دربار می‌شود.

ژان دو باری محصول مشترک فرانسه، بلژیک و بریتانیا و از فیلم های جانی دپ در سال ۲۰۲۳ است که با بودجه‌ای ۲۲٫۴ میلیون دلاری ساخته شد.

Jeanne du Barry‎ از فیلم های جدید جانی دپ ، یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های فرانسوی سال ۲۰۲۲ و سه فیلم فرانسوی با بودجه‌ی بیش از ۱۰ میلیون یورو است. ژان دو باری در همان روز اکران در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳، توسط Le Pacte در فرانسه به نمایش درآمد.

تیری فرمو، مدیر جشنواره کن و منتقد فرانسوی، در مصاحبه‌ای با ددلاین، هنگامی که درباره‌ی تصمیم وی بر انتخاب ژان دو باری به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره پرسیده شد، در پاسخ گفت: «ژان دو باری فیلم زیبا و موفقی است و این که جانی دپ در آن با شکوه است».

سوالات متداول

بهترین فیلم های جانی دپ کدامند؟

  • Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)
  • Cry-Baby ( گریان – کرای-بیبی)
  • Chocolat (شکلات)
  • What’s Eating Gilbert Grape (چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد)
  • Ed Wood ( اد وود)
  • Dead Man (مرد مرده)
  • donnie brasco (دانی براسکو)
  • Sleepy Hollow (اسلیپی هالو)
  • Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه)
  • Finding Neverland (در جستجوی ناکجاآباد)
  • charlie and the chocolate factory (چارلی و کارخانه شکلات سازی)
  • Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده)
  • Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت)
  • Public Enemies (دشمنان ملت)
  • Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب)
  • The Tourist (جهانگرد یا توریست)
  • Minamata (میناماتا)
  • Jeanne du Barry‎ (ژان دو باری)

جدیدترین فیلم های جانی دپ کدامند؟

Jeanne du Barry از جدیدترین و بهترین فیلم های جانی دپ است که در ۱۶ مه ۲۰۲۳ برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن به اکران در آمد. جانی دپ در این فیلم نقش لوئی پانزدهم را ایفا می‌کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x