سینما و تئاتر

چه چیز سریال اسرار بروکنوود را خاص می‌کند

سریال اسرار بروکنوود یک مجموعه موفق در ژانر جنایی و معمایی است. این سریال اثر مشترک کارگردانان مایک اسمیت، موری کین، جاشوا فریزل، مارک بیزلی و کیتی ولف می‌باشد. اما اگر شما هم می‌خواهید علت محبوبیت این سریال را بدانید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش تلنگر؛ سریال اسرار بروکنوود که توسط شرکت South Pacific Pictures تولید شد، اکنون وارد نهمین فصل خود به کارگردانی مشترک مایک اسمیت، موری کین، جاشوا فریزل، مارک بیزلی و کیتی ولف می شود. پس از اینکه توسط شرکت هایی مانند Acorn TV در ایالات متحده، UKTV،DR  در دانمارک و آلمان انتخاب شد، این مجموعه همچنین مخاطبین خاصی دارد که اکنون در انتظار فصل ۱۰ سریال اسرار بروکنوود هستند.

خلاصه داستان سریال اسرار بروکنوود (The Brokenwood Mysteries)

سریال بروکنوود

سریال اسرار بروکنوود زندگی کارآگاه مایک شپرد را روایت می‌کند که برای حل یک جنایت به شهر کوچکی در حومه نیوزیلند به نام بروکنوود فرستاده می‌شود. در این میان او با کارآگاه کریستین سیمز روبرو شده و به کمک او ماجراهای عجیب زیادی را در بروکنوود آشکار می‌کند. ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که یک پرونده عجیب به دست کاراگاه مایک شپرد می‌رسد. در حین آن که او تراژدی ها و اسرار را کشف می کند، همچنین می فهمد که بروکنوود مکانی است که سایه ها درست در زیر سطح پنهان می‌شوند.

سریال اسرار برونکوود چند قسمت دارد؟

سکانس های هیجانی اسرار بروکنوود

سریال اسرار بروکنوود در قالب ۹ فصل به صورت مینی سریال ساخته شده است که در مجموعه دارای ۴۶ قسمت می‌باشد. این سریال برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و آخرین فصل آن در سال جاری پخش شد.

بیوگرافی بازیگران اسرار بروکنوود

بازیگران سریال اسرار بروکن وود

در این سریال بازیگرانی همچون نیل ری، فرن ساترلند، کریستینا سربن لوندا، نیک سمپسون، الیزابت مک ری، کارل ویلتس، پانا هما تیلور، کالین موی، تریسی لی گری، جیسون هویت، روی وارد، شین کورتز، فیل پلتون، آسیا میبری، زارا کورمک، راویری جوب، جس لودون، کامرون رودز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان سریال اسرار بروکنوود برگرفته از واقعیت (حاوی اسپویل)

کاراگاه سریال بروکنوود

با ورود سریال اسرار بروکنوود به چهل و سومین قسمت تلویزیونی خود، تعداد کشته شدگان نزدیک به ۵۰ نفر می‌شود. اگرچه بروکنوود قطعاً تخیلی است، اما بسیاری از داستان ها از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده اند. Dog Day Morning در فصل هفتم از یک سرقت واقعی از بانک الهام گرفته شده بود که در اواخر دهه ۹۰ شاهد آن بودم.

فصل نهم سریال اسرار بروکنوود درباره یک کارآگاه است. این فصل به تازگی آن در سال جاری ۲۰۲۳ تولید و پخش شده است. سریال اسرار بروکنوود که اکنون در فرانسه و آلمان و بسیاری از در کشورهای مختلف در سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است.

به همین ترتیب،Four Fires & a Funeral در فصل هشتم از دوستی الهام گرفته شده است که هم به عنوان آتش نشان و هم به عنوان یک قفسه‌باز کار می‌کند. هنگامی که من از مراسم تشییع جنازه به خانه می‌رفتم، روی جسد مرده‌اش دیده می‌شد. از هابیتون گذر کردم (مجموعه فیلم از ارباب حلقه‌ها پیتر جکسون، که اکنون یک جاذبه گردشگری است) و به این نتیجه رسیدم که ارباب حلقه‌ها باید فیلمی می‌ساختم. در بروکن‌وود مانند سایر نقاط نیوزلند تأثیر گذاشت.

از نظر ژانر، سریال اسرار بروکنوود با گرایش به ژانر قتل معمایی آغاز شد. اما از نظر جذابیت جهانی، اما از طریق یک لنز منحصر به فرد شوخ طبع، پر از طنز لاکونیک، گاهی آرام، کم بیان و مبتنی بر کهن الگوهای واقعی کیوت دیده می شود.

انتخاب بازیگران در سریال اسرار بروکنوود

Fern Sutherland

در بخش انتخاب بازیگر، نیل ری در نقش کارآگاه مایک شپرد تا آخرین قسمت سریال را به پایان می‌رساند. نیل ریا در آن زمان از عوامل انتخاب سریال بود و او در لحظه آخر مورد توجه قرار گرفت، زیرا در ابتدا خودش را مطرح نکرده بود. خوشبختانه او این کار را کرد و تست صفحه نمایش او شخصیت را معنا کرد. همکاری او با فرن ساترلند، که من در فیلم The Almighty Johnsons از South Pacific Pictures با او کار کردم، ترکیب کاملی را ایجاد کرد. این پویایی – که هم با نیک سمپسون در نقش برین و سپس جارود راویری در نقش دی سی چالمرز تقویت شد، ثابت کرده است که پایدار است.

سریال پرفراز و نشیب بروکن‌وود نیز مانند نیوزلند، یک مرکز دو فرهنگی است که در آن ته ریو مائوری (زبان مائوری: یکی از سه زبان رسمی: انگلیسی، مائوری و نشانه‌ای) در صحبت‌های روزمره بسیار پراکنده است، همانطور که در سراسر نیوزیلند گسترده‌تر است. و در هر روز (یا قسمت) بروکنوود به عنوان یک شهرک چندفرهنگی ظاهر می شود که کشور را همانطور که هست منعکس می کند.

انتخاب جارود راویری به عنوان کارآگاه جدید، از فصل هفتم، گام مهمی در احترام و بازتاب آن تکامل و همچنین کریستینا یوندا در نقش آسیب شناس پاک نشدنی روسی دکتر جینا کادینسکی بود. ملیت او زمانی تعیین شد که من قسمت اول را می نوشتم و نیاز به برداشتی تازه از نقش نسبتاً آزمایش شده و واقعی آسیب شناس داشتم.

در طول یک روز در حالی که پسر کوچکم را به قرارهای مختلف همراهی می‌کردیم، با سه تبعه روسیه در مشاغل مختلف آشنا شدیم. جینا اینگونه به وجود آمد. روسی کردن او به او یک نقطه تفاوت جالب و ناگزیر یک دیدگاه منحصر به فرد داد که در مقابل سه کارآگاه متولد نیوزلند در کنار هم قرار گرفته است. البته گنجاندن یک شخصیت روسی “نقطه تفاوت جالب” را برای نمایش به ارمغان می آورد.

سریال اسرار بروکنوود یک داستان پیوسته ندارد و نویسندگان آن را پیوسته قرار ندادند. در هر قسمت از بروکنود اساساً یک داستان مستقل را می بیند که وظیفه دارد اپیزود خودش را خط داستانی کند.

گاهی اوقات قسمت ها به صورت مشترک نوشته می شوند. در آن موارد، دو نویسنده با هم طرح را شکست خواهند داد. با توجه به پس‌زمینه جداول داستان در نمایش‌های دیگر، احساس کردم که این کارآمدترین روش برای یک قوس داستانی پیچیده ۹۰ دقیقه‌ای نیست.

چرا دیدن سریال اسرار بروکنوود لازم است؟

کاراگاهان بروکنوود

مخاطبان جدید باید شانسی در سریال اسرار بروکنوود  داشته باشند زیرا نمایش می تواند شما را به حرکت درآورد و همزمان بخندید. این یک درام جنایی است که در چشمانش برق می زند. من دوست دارم احساس کنم که ما به تأثیر یک قتل بر مردم و جامعه احترام می گذاریم، اما ما آن را با طنز سیاهی که اساساً کیوی است جبران می کنیم.

برای اطلاع از ساعت پخش سریال اسرار بروکنوود می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x