خانواده

نشانه های ازدواج موفق که باید بدانید | نکاتی که هر فردی قبل از ازدواج باید بداند

همیشه می توان نشانه های ازدواج موفق پیدا کنیم. این اتفاق به سادگی و با کمی از خود گذشته می افتد. چیزی که باید به آن توجه کنیم. پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید.

به گزارش تلنگر؛ لئو تولستوی، در رمان کلاسیک آنا کارنینا، می‌گوید: «خانواده‌های خوشبخت همه شبیه هم هستند؛ هر خانواده‌ی ناشاد به شیوه‌ی خود ناشاد است». درحالی‌که حاضر نیستم بگویم کاملاً موافقم که خانواده‌های شاد همه شبیه هم هستند، می‌دانم که وجود چند مؤلفه بسیار اساسی تقریباًهمه از نشانه های ازدواج موفق هستند.

پس چه چیزی باعث موفقیت یک ازدواج می‌شود؟ آیا این نبود روزهای سخت نشان از خوشبختی است؟ آیا «عاشق ماندن» از نشانه های ازدواج موفق است؟ آیا این «تکمیل جملات او» است یا «دانستن آنچه او می‌خواهد؟» اگر این‌طور فکر می‌کنید اشتباه می‌کنید. ایده‌های ازدواج شاد کمی هالیوودی هستند. در این مطلب قصد داریم نشانه های ازدواج موفق که می‌توانید در اطرافتان هم آن‌ها را مشاهده کنید را در سرویس اجتماعی تلنگر و صفحه خانواده به شما بگوییم.

انتخاب شریک مناسب از نشانه های ازدواج موفق

در جست‌وجوی همسر عالی، مجردهای نیز به شکل متفاوتی قرار می‌گیرند. این فقط یافتن نان‌آور خانه یا خانه‌دار نیست. این در مورد یافتن یک دوست صمیمی، یک روشنفکر برابر، یک معشوقه قابل‌اعتماد و یک عاشق پرشور است.

الی فینکل، استاد روانشناسی در دانشگاه نورث وسترن، بر اهمیت ارزش‌ها، علایق و اهداف مشترک در رضایت زناشویی تأکید می‌کند. ازدواج از «نیاز به داشتن» به «خوب بودن» تبدیل‌شده است، با شیمی عاشقانه و سازگاری با سبک زندگی از ویژگی‌های غیرقابل‌مذاکره رابطه است.

بنابراین، جوانان دقیقه چه می‌خواهند؟ این فقط یافتن کسی نیست که تمام کادرها را چک کند. این در مورد یافتن کسی است که آن‌ها را بخنداند، از روی‌ای‌ای آن‌ها حمایت کند و مایل باشد که با آن‌ها سوار ترن هوایی زندگی شود. همان‌طور که جان گاتمن متخصص روابط می‌گوید، ازدواج‌های موفق بر پایه اعتماد، احترام و شوخ‌طبعی بناشده‌اند. درواقع شوخ‌طبعی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های صحنه دوست‌یابی محسوب می‌شود. شوخی بابا یعنی واقعاً این‌طور نیست. مگر اینکه شما یک پدر هستید، پس کاملاً آن را دنبال کنید.

صمیمیت عاطفی

آن احساس دیوانه‌وار و «عاشق» را که همه ما در ابتدای روابط خود داشتیم، به خاطر دارید؟ شاید شما آن را در حال حاضر داشته باشید و امیدوار باشید که برای همیشه باقی بماند و شاید هم همین‌طور باشد. در بیشتر روابط بالغ و مطمئناً در روابط موفق، باگذشت زمان این احساس «عاشق» شروع به‌ملایمت می‌کند، اما به‌جای آن چیز دیگری شروع به رشد و تسخیر می‌کند.

صمیمیت عاطفی

در ازدواج‌های سالم، روابط عاشقانه احساسی اولیه به عمق عاطفی تبدیل می‌شود که با شناخت یکدیگر مشخص می‌شود که به درون‌ترین بخش وجود ما می‌رسد. شناختی از یکدیگر که از هر انسان دیگری که ما می‌شناسیم پیشی می‌گیرد. این فضایی است بین ما که برای یکدیگر مقدس است، آن را گرامی و ارزشمند و قابل‌اعتماد است که از نشانه های ازدواج موفق است. این عمیق‌ترین شناختی است که ما تجربه خواهیم کرد و ایستا نیست، اما همچنان که رابطه عمیق‌تر می‌شود، به رشد خود ادامه می‌دهد.

آنچه در بسیاری از ازدواج‌ها مخرب است، تمایل ما به استفاده از این دانش صمیمی شریک زندگی‌مان برای آزار دادن آن‌ها، کسب قدرت بر آن‌ها یا نادیده گرفتن نیازهای آن‌هاست. در ازدواج‌های موفق، این شناخت صمیمانه از یکدیگر هرگز نادیده گرفته نمی‌شود، مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد یا بدیهی تلقی می‌شود. به‌گونه‌ای رفتار می‌شود که شرکای خود همچنان بیشتر و بیشتر به یکدیگر اعتماد می‌کنند، زیرا بدیهی است که آنچه به اشتراک می‌گذاریم با عشق و احترام حفظ می‌شود.

این بخش مهمی از هر ازدواج موفق است و بدون آن از دست دادن عشق مرگبار می‌شود. بدون عمق صمیمیت عاطفی، روابط ریشه و پایه محکمی برای جان سالم به در بردن از طوفان‌ها و گاهی خشک‌سالی‌هایی که بخشی طبیعی از زندگی هستند ندارند. علاوه بر این، احساسات کمی به‌اندازه شناخت عمیق و عمیقاً دوست داشتن وجود دارد.

دوستی عمیق

آشنایی باکارهای درونی یکدیگر، احساس امنیت به‌اندازه کافی برای آسیب‌پذیر بودن و حمایت از روی‌ای‌ای یکدیگر، ارتباط و انعطاف‌پذیری را در زوج‌ها تقویت می‌کند و از نشانه های ازدواج موفق است.

ارتباط مؤثر

الگوهای ارتباطی سازنده، مانند گوش دادن فعال و ابراز احساسات آشکارا، صمیمیت را تقویت می‌کند و به حل تعارضات کمک می‌کند.

صداقت عاطفی از مهمترین نشانه های ازدواج موفق

به نظر می‌رسد این‌یکی بی‌معنی است و درحالی‌که منظور من از صداقت روزبه‌روز است، اما آنچه در اینجا در رابطه با ازدواج‌های موفق درباره آن صحبت می‌کنیم، سطح متفاوتی از صداقت است که از مهم‌ترین نشانه های ازدواج موفق است. بله مهم است که در مورد آنچه انجام می‌دهید و فکر می‌کنید صادق باشید، اما مهم‌تر و اغلب دشوارتر است که در مورد آنچه احساس می‌کنید صادق باشید این مهم از نشانه های ازدواج موفق است.

صداقت عاطفی نحوه ایجاد صمیمیت عاطفی است. صداقت عاطفی این است که چگونه درونی‌ترین احساسات، ترس‌ها، امیدها و روی‌ای‌ای خود را برای شریک زندگی‌مان آشکار می‌کنیم. صداقت عاطفی سخت است. اغلب برای ما راحت‌تر است که بگوییم «آن زن همه‌جا آویزان شده بود!» بیشتر از اینکه بگوییم «گاهی اوقات می‌ترسم که جذب من نشوید»، اما کدام عبارت به همسرمان اطلاعات بیشتری درباره ما می‌دهد؟ و بله ما را نیز آسیب‌پذیرتر می‌کند.

این معامله است. صادق بودن ازنظر عاطفی ما را در برابر شریک زندگی خود آسیب‌پذیر می‌کند. این اطلاعات بسیار مهمی را در مورد ما به آن‌ها می‌دهد و برای اینکه بتوانیم از این طریق صحبت کنیم نیاز به اعتماد دارد. در ازدواج‌های موفق، هر یک از طرفین ذره‌ذره در طول زمان نشان داده‌اند که این اعتماد را به دست آورده‌اند و با احساسات طرف مقابل با احترام و مراقبت رفتار خواهند کرد و به‌نوبه خود، آن‌ها عمیق‌ترین احساسات خود را ارائه می‌دهند و صمیمیت بیشتر می‌شود.

اعتماد و صداقت

اعتماد که از طریق صداقت و قابلیت اطمینان پایدار بهروش‌های کوچک و بزرگ ایجاد می‌شود، امنیت عاطفی و رضایت زناشویی را پرورش می‌دهد.

احترام به شریک زندگی

صداقت عاطفی به ما امکان می‌دهد صمیمیت عاطفی را توسعه دهیم و احترام متقابل به ما این امکان را می‌دهد که با یکدیگر صادق باشیم این از نشانه های ازدواج موفق است. من هرگز در زندگی حرفه‌ای خود شاهد ازدواج موفقی نبودم که در آن‌یکی از طرفین یا هر دو با یکدیگر محترمانه رفتار نکنند. این‌یک عنصر ضروری برای یک ازدواج واقعاً شاد است.

اعتماد و صمیمیت

چند نفر از ما دیده‌ایم که با عزیزشان بی‌ادبانه، طعنه‌آمیز و غیر متمدنانه صحبت می‌کنند و بعد در را به یک غریبه پاسخ می‌دهند و مهربان و متمدن باشند؟ این رفتار به شریک زندگی می‌گوید: «من برای شما احترام کمتری نسبت به این غریبه که وقت شام مرا به هم می‌زند.» این به طرز نگران‌کننده‌ای رایج است و بااین‌حال مردم در دفتر من وقتی می‌گویند «نمی‌دانم چرا نمی‌خواهد با من باشد!»

احترام واقعی به‌طرف مقابل احترام می‌گذارد. احترام می‌داند که شریک ما حق انتخاب دارد که کجا و با چه کسی وقت خود را بگذراند و به‌گونه‌ای با طرف مقابل رفتار می‌کند که او را به حضور در آنجا دعوت می‌کند. احترام به نیازها و خواسته‌ها اهمیت می‌دهد و حمایت می‌کند

شخص دیگر. بدون احترام، امکان صداقت عاطفی یا صمیمیت عاطفی کمی وجود دارد. بدون احترام، یک ازدواج یا شکست خواهد خورد، یا در حالت غفلت یا حتی آزار عاطفی یا کلامی ادامه خواهد داشت.

احترام متقابل راه کار پایداری زندگی و از نشانه های ازدواج موفق

زوج‌هایی که ویژگی‌های یکدیگر را تحسین می‌کنند و به یکدیگر احترام می‌گذارند و به‌عنوان فردی به یکدیگر اجازه رشد می‌دهند، سطح رضایت بیشتری از رابطه و میزان طلاق پایین‌تری دارند.

ازدواج‌های موفق ازدواج‌هایی هستند که اغلب در زندگی بعدی شاهد آن هستیم، زیرا آن‌ها زنده مانده‌اند. آن‌ها زوج سالخورده‌ای هستند که دست در دست هم در پارک قدم می‌زنند و این از نشانه های ازدواج موفق است. آن‌ها کسانی هستند که پس از سالها سفر در زندگی، هنوز هم برای صحبت و خندیدن باهم وقت می‌گذارند. آن‌ها همچنین می‌توانند مال ما باشند، اکنون. این ویژگی‌های ازدواج‌های موفق، صرفاً انتخاب‌هایی هستند که ما هرروز درباره نحوه رفتار با مهم‌ترین رابطه خود انجام می‌دهیم.

ذهنیت رشد

راز پایداری روابط زناشویی در توانایی ظاهر شدن در کنار یکدیگر و رشد کردن باهم به روشی متعهد و اختصاصی نهفته است.

سخن آخر

اگر مشکلاتی را تجربه می‌کنید که ممکن است برای شما غیرقابل‌کنترل شود و زندگی زناشویی شما را تحت‌فشار قرار دهد بهتر است از کمک روانشناسان و مشاوران ازدواج استفاده کنید.

انتهای مطلب

 

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x