آموزش و پرورش

نمونه سوالات آیین نامه امتحان راهنمایی و رانندگی پایه سوم

اگر شما با چنین سوالی روبرو شدید و قبلا اصلا هیچ نمونه ای از آن را ندیده بودید نباید استرس داشته باشید و با خیالی آسوده متن سوال را بخوانید به راحتی جواب درست قابل تشخیص است.

به گزارش تلنگر؛ در این مطلب تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه که منبع اصلی آن اینجا است را باهم خواهیم دید. خواندن کتاب آیین نامه برای آمادگی در آزمون آیین نامه پایه سوم لازم است اما اگر نمونه سوالات آیین نامه پایه سوم نیز همراه با کتاب مطالعه بفرمایید شاهد تاثیر شگرفی در یادگیری آیین نامه و قبولی در بار اول در آزمون خواهید بود.

نمونه سوالات آیین نامه پایه سوم

۱- کدام مورد زیر منظور و مفهوم رانندگی رانندگی با سرعت مطمئنه است ؟

  1. رانندگی بر اساس شرایط محیطی و جاده ای
  2. رانندگی با سرعت بالا
  3. رانندگی با سرعت پایین
  4. رانندگی در ساعات روز

جواب درست گزینه ۱

سوال بالا یکی از مهم ترین سوالاتی که در آزمون آیین نامه بارها تکرار شده است. این سوال جزو ساده ترین نمونه سوالات آیین نامه است نکته مهم این است اگر شما با چنین سوالی روبرو شدید و قبلا اصلا هیچ نمونه ای از آن را ندیده بودید نباید استرس داشته باشید و با خیالی آسوده متن سوال را بخوانید به راحتی جواب درست قابل تشخیص است.

۲- رانندگی هر فرد نشان دهنده چه چیزی می باشد ؟

  1. میزان سواد
  2. شخصیت و درک اجتماعی
  3. میزان ثروت
  4. معروف بودن

جواب درست گزینه ۲

سوال دوم نیز از جمله پرتکرارترین نمونه سوالات آیین نامه پایه سوم است.

۳- حرکت از روی خطوط هاشور ر حاشیه راه ها معمولا کنار اتوبان ها ، آزاد راه ، بزرگراه ها  تونل ها کشیده می شوند … ؟

  1. مجاز است
  2. در شب ها مجاز است
  3. در صورت ترافیک سنگین مجاز است
  4. ممنوع است

جواب درست گزینه ۴

سوال سوم درمورد خطوط مختلف راهنمایی و رانندگی است. معمولا از خطوط های مختلف مثل خط زیگزاگ، خطوط هاشور و … سوالاتی در آزمون آیین نامه می آید که نیاز است با دقت کامل مباحث آیین نامه رانندگی مرتبط با انواع خطوط مطالعه شود تا بتوانید به هرگونه سوالی از این بخش پاسخ صحیحی بدهید.

۴- علائم اخباری برای گرفتن سبقت در روز کدام است ؟

  1. تعویض نور چراغ بالا و پایین
  2. بوق کوتاه و چراغ راهنما
  3. اشاره با دست
  4. بوق مکرر و ممتد

جواب درست گزینه ۲

علائم اخباری برای روز بوق کوتاه و چراغ راهنما است اما حتما توجه داشته باشید که این سوال را با سوال دیگری که درمورد علائم اخباری در شب است اشتباه نگیرید. اگر سوال از شما پرسیدند علائم اخباری برای شب چیست؟ پاسخ می شود تعویض نور چراغ بالا و پایین که برخی این تا از نمونه سوالات آیین نامه را با یکدیگر اشتباه می گیرند بنابراین دقت کافی را داشته باشید.

۵- شما با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت ر یک جاده خشک در حال رانندگی هستید . فاصله شما با اتومبیل جلویی چند طول اتومبیل باید باشد ؟

  1. ۳ طول اتومبیل
  2. ۴ طول اتومبیل
  3. ۵ طول اتومبیل
  4. ۲ طول اتومبیل

جواب درست گزینه ۱

اینگونه سوال ها مثل نمونه سوال آیین نامه شماره ۵ از جمله سوالاتی که اغلب مواقع در آزمون آیین نامه پایه سوم می آید. یک جدول در کتاب آیین نامه است که به ترتیب توضیح داده اگر با این سرعت در این جاده حرکت می کنید فاصله شما با اتومبیل جلویی باید چند اتومبیل باشد. این جدول بسیار مهم است و حتما آن را بخاطر بسپارید. البته یک فرمولی هم دارد که اگر آن فرمول را حفظ کنید دیگر نیاز نیست کل جدول کتاب آیین نامه را به خاطر بسپارید.

۶- چرا رانندگی در شب مشکل تر است ؟

  1. وجود میدان دید طبیعی کم تر
  2. عدم تشخیص فاصله و سرعت وسایل نقلیه
  3. کم شدن تشخیص عابر پیاده
  4. همه موارد

سوال بالا که سوال ششم از مجموعه نمونه سوالات آیین نامه است بسیار ساده است. حتی اگر تابحال این سوال را ندیده باشید با نگاهی به آن متوجه خواهید شد که پاسخ درست همه موارد است. توجه داشته باشید که در کنار همه سوالات سختی که ممکن است در آزمون آیین نامه پایه سوم بیاید یک سری سوالات مثل همین سوال ۶ نیز بسیار ساده هستند و اصلا نیازی نیست تا الان این چنین سوالاتی را خوانده باشید با نگاهی به صورت سوال و گزینه های پیش رو متوجه خواهید شد که جواب درست کدام می باشد.

ما در این مطلب فقط بخش کمی از نمونه سوالات آیین نامه را قرار دادیم البته این سوال ها جزو پرتکرارین و مهمترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی است.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x