سینما و تئاتر

هر آن چه که درباره سریال مندلورین باید بدانید + خلاصه و بیوگرافی بازیگران

داستان سریال مندلورین به دنبال زندگی شخصیت مندلورین قهرمان است که یک شکارچی در لبه کهکشان می‌باشد. در واقع، مندلوری ها یک فرهنگ کامل از جنگجویان هستند. در ادامه به توضیح مفصل درباره سریال مندلورین با ژانر تخیلی می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ درباره سریال مندلورین (The Mandalorian)، برای نخستین بار دیزنی پلاس به نویسندگی جان فاورو در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ منتشر کرد. سریال از آنجایی شروع می‌شود که پس از داستان های جانگو و بوبا فت، جنگجوی دیگری در دنیای جنگ ستارگان ظاهر می شود. داستان «مندلوریان» پس از سقوط امپراتوری و قبل از ظهور اولین نظم می‌گذرد. ما دردسرهای یک تفنگچی تنها را در قسمت های بیرونی کهکشان به دور از اقتدار جمهوری جدید دنبال می کنیم.

خلاصه سریال مندلورین؛ درباره سریال مندلورین

نقش اول سریال مندلورین

این مجموعه، درباره سریال مندلورین پس از سقوط امپراتوری کهکشانی رخ می‌دهد، همانطور که در سه گانه اصلی جنگ ستارگان آن را می‌توانید ببینید. ما کلاه‌های استورم‌تروپ را می‌بینیم که روی چوب‌ها و نیمی در شن مدفون شده‌اند. این یک علامت هشدار برای همه حامیان امپراتوری کهکشانی و بیانیه ای قدرتمند که آشفتگی واقعی حاشیه بیرونی را نشان می دهد. داستان ما بسیار فراتر از هر ظاهر دولتی، در بحبوحه تغییر رژیم هرج‌ومرج می‌گذرد. به نظر می رسد چندین رهبر امپریالیستی در تریلر برای قدرت می جنگند و دث تروپرز و استورم تروپرهای زبده تحت فرمان آن‌ها هستند.

تاریخ مندلوریانخلاصه داستان مندلورین

اگر فقط به فیلم ها نگاه کنیم، اطلاعات کمی در مورد مندلوری ها داریم. در واقع، ما فقط می دانیم که جانگو فت و بوبا فت از زره مندلوریا استفاده می کردند که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد و می توانست حتی در برابر ویرانگرترین ضربه ها مقاومت کند. با این حال، بسته به آنچه در دنیای جنگ ستارگان به عنوان قانون به حساب می آید، آنها حتی خود مندلوریایی نیستند. در عوض، آنها فقط زره فرهنگ جنگجو را پوشیده اند.

مندلوری ها انسان هایی از سیاره ای در حاشیه بیرونی به نام مندلور هستند. مندلور تاریخ پیچیده ای دارد و رهبران سیاسی مختلف دائماً برای کسب قدرت در حال رقابت هستند. مشهورترین آنها ممکن است دوشس Satine Kryze، حاکم مندلور در طول جنگ های کلون باشد. او همچنین مورد علاقه اوبی وان کنوبی بود.

پر ویزلا رهبر گروه تروریستی به نام دیده بان مرگ، صاحب تاریک شمشیر (شمشیر نوری تاریکی محض) و فرمانروای کوتاه مدت مندلور بود. حکومت او توسط تیغه سریع دارث ماول پایان یافت. اما نمی توان گفت که مندلور در چه وضعیتی در زمان شروع نمایش خواهد بود، اما هر کجا که هستیم می توانیم انتظار یک تاریخ پیچیده را درباره سریال مندلورین داشته باشیم.

شخصیت مندلوریان کیست؟

درباره سریال مندلورین

پدرو پاسکال نقش شخصیت اصلی را بازی می کند که اطلاعات کمی درباره او داریم. در واقع، تنها چیزی که واقعاً می دانیم این است که او زره مندلوریا به تن دارد. ما می دانیم که او یک شکارچی جایزه است، شبیه جانگو فت و بوبا فت ، اما دقیقا نمی دانیم که او کیست. در واقع، ما درباره سریال مندلورین تاکنون در داستان حتی چهره او را نمی بینیم.

با این وجود، ما شخصیت او را از طریق اعمالش می بینیم. او یک بقای خلاق است، همانطور که با کلیپ های کوتاه در تریلر گواه است. وقتی با کوارن می‌جنگد، شاخک‌های صورتش را می‌گیرد و به میز می‌کوبد. هنگامی که کوارن سعی می کند فرار کند، او یک تپش دیوانه وار برای در ایجاد می کند، اما مندلوریا او را زمین می زند و با در از وسط می برد. در حالی که ما اطلاعات کمی داریم، اما می دانیم که مندلوریان یک مبارز است و به وضوح یک شخصیت هیجان انگیز برای دنبال کردن است.

چه شخصیت های جدید در مندلورین را خواهیم دید؟

ما احتمالاً با شخصیت‌های فرعی و دوستانی که در این سال‌ها پیدا کرده‌ایم برخورد می‌کنیم. در تریلر چند شخصیت جالب را می بینیم. ما تارها، موجودات دوپا شبیه مارمولک را خواهیم دید که به عنوان اسب برای یک Ugnaught، یک گونه بیگانه دیگر استفاده می شود. ما تاری‌ها را در سری فیلم‌های Clone Wars دیده‌ایم، اما طرفداران از دیدن زنده شدن آن‌ها در لایو اکشن هیجان‌زده خواهند شد.

بیوگرافی بازیگران سریال مندلورین

بازیگران سریال مندلورین

در ادامه مقاله به معرفی و بیوگرافی بازیگران سریال مندلورین خواهیم پرداخت با سایت تلنگر همراه باشید.

بازیگر نقش ماندالوریان؛ پدرو پاسکال

پدرو پاسکال بازیگر شیلیایی الاصل است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش اوبرین مارتل در فصل چهارم سریال HBO Game of Thrones (2011) ، خاویر پنا در سریال نتفلیکس Narcos (2015) ، شخصیت اصلی در سریال Disney+ The Mandalorian (2019) و جوئل میلر در سریال HBO The Last of Us (2023) . او همچنین با اسکار آیزاک، بازیگر نقش اول فیلم مرز سه گانه (۲۰۱۹).

بازیگر نقش کوئیل؛ میستی روزاس

میستی روزاس یک هنرمند پویا و فوق العاده همه کاره است. او بیشتر به خاطر کارش در فیلم The Mandalorian شناخته می شود. او پرفورمنس آرتیست برای شخصیت «Kuiil» در فصل اول (۲۰۱۹) و «Frog Lady» در فصل دوم (۲۰۲۰) است. بازی او در فصل ۲ منجر به برنده شدن جایزه انجمن منتقدان هالیوود در سال ۲۰۲۱ برای کارش در سریال تلویزیونی شد. او بیش از یک تهدید سه گانه است. این بازیگر، رقصنده، بدلکار، هنرمند موشن کپچر، مجری کت و شلوار، شخصیت هایی را در فیلم های پرفروش، سریال های تلویزیونی، آگهی های بازرگانی و تئاتر خلق کرده است، از جمله: The Mandalorian، فصل ۱ و ۲

بازیگر نقش جنگجوی ماندالوریان؛ برندان وین

برندان وین بیش از سه فصل در سریال مندلورین در سری پرچمدار دیزنی است. او همچنین در سریال Book of Boba Fett بازی کرده است. وین در میان خانواده سلطنتی هالیوود بزرگ شد. از لورتا یانگ گرفته تا مورین اوهارا، وین قادر بود برای الهام گرفتن از عمه ها و عموهای خود چشم پوشی نکند. با این حال، بزرگترین تأثیر او همچنان پدربزرگش، اسطوره آمریکایی جان وین است. برندن با دانستن انتظارات زیاد از نام خانوادگی وین، سخت تلاش کرد تا هنر خود را تقویت کند. برندان در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا تحصیل کرد و سپس با حضور در مدرسه فیلم در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی راه پدربزرگش را دنبال کرد.

بازیگر نقش کارا تپه؛ جینا کارانو

درباره سریال مندلورین و نقش کارا تپه در این سریال باید گفت که او یکی از منحصر به فردترین ستاره های نوظهور هالیوود است، از پیشگام MMA زنان گرفته تا راهگشایی در فیلم ها. کارانو تمرینات خود را با موی تای برای مسابقات MMA آغاز کرد، جایی که در Strikeforce و EliteXC شرکت کرد.

محبوبیت او باعث شد تا او را “چهره MMA زنان” نامیدند و او سریع‌ترین جستجوگر در گوگل و سومین فرد پر جستجو در یاهو بود و در فهرست “۱۰ زن تاثیرگذار برتر” در سال ۲۰۰۸ در رتبه پنجم قرار گرفت. در آگوست ۲۰۰۹، کارانو با Cris Cyborg در Strikeforce: Carano vs Cyborg مبارزه کرد، اولین باری که دو زن تیتر یک رویداد مهم MMA شدند و در آن زمان بالاترین امتیاز در تاریخ Showtime بود. کارانو رکورد رقابتی ۱۲-۱-۱ در موی تای و ۷-۱ در MMA زنان را به دست آورد.

کارانو در دالاس، تگزاس، دختر دانا جوی (نام خانوادگی کیسون) و بازیکن حرفه‌ای فوتبال گلن کارانو که برای دالاس کابوی‌ها بازی می‌کرد و مدافع پشتیبان راجر استاباخ بود، به دنیا آمد. او دو خواهر دارد، یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر از خودش است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x