خانواده

گرفتن تلخی خورش قیمه با این روش جالب

اگر برای شما هم پیش آمده که خوش قیمه پس از اضافه کردن لیمو عمانی به آن تلخ شده باشد برای گرفتن تلخی خورش قیمه که کار دشواری هم نیست به ادامه مطلب رجوع کنید.

به گزارش تلنگر؛ خورش قیمه از غذاهای ایرانی پرطرفدار در اکثر مجالس و مهمانی ها در میان مردم است. اما این خورش بی‌نظیر در زمان آماده سازی ممکن است که طعم لذیذ خود را از دست بدهد و تلخ شود. به همین علت نیز ما از شما دعوت می‌کنیم تا برای یادگیری گرفتن تلخی خورش قیمه تا پایان این مطلب با تلنگر همراه باشید.

۷ راه متفاوت برای گرفتن تلخی خورش قیمه

ایده‌های متفاوتی برای گرفتن تلخی خورش قیمه وجود دارد. اما اینکه کدام یک کارساز هستند کار را دشوار می‌کند. ما در این قسمت به شما نحوه گرفتن تلخی خورش قیمه را آموزش می‌دهیم و در ادامه نحوه جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه؛ با ما همراه باشید.

لیمو عمانی پوست کنده استفاده کنید

لیمو عمانی نصفه

مهم‌ترین دلیل تلخ شدن خورش قیمه استفاده از پوست و هسته لیمو عمانی است. برای گرفتن تلخی خورش قیمه می‌توانید تنها از گوشت لیمو برای طعم دار کردن خورش استفاده کنید. در این روش باید لیمو عمانی خشک را از وسط نصف کنید. سپس گوشت آن را جدا و درون خورش بریزید.

لیمو عمانی را بخیسانید

راهکار بعدی برای جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه این است که قبل از اضافه کردن لیمو عمانی آن را با چنگال سوراخ کنید و سپس برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. این کار موجب از بین رفتن تلخی لیمو عمانی می‌شود.

از پودر لیمو به مقدار کمتر استفاده کنید

پودر لیمو

برای این که خورشت قیمه شما تلخ نشود، بهتر است از پودر لیمو عمانی به مقدار کمتری استفاده کنید. معمولا پودر‌هایی که با پوست و هسته لیمو میکس می‌شوند، طعم تلخی زیادی دارند و نباید به مقدار زیاد استفاده شوند.

از آبغوره یا آبلیمو برای مزه دار کردن خورش قیمه استفاده کنید

هر چند استفاده از پودر لیمو برای مزه دار کردن خورش قیمه بسیار رایج است، اما برای این که مطمئن شوید طعم خورش قیمه شما تلخ نمی‌شود، می‌توانید پودر لیمو را حذف کنید و برای مزه دار کردن این خورش از آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید. در این شرایط می‌توانید از مقدار کمی پودر لیمو برای عطر آن استفاده کنید و بعد برای طعم دار شدن خورش از کمی آبلیمو یا آبغوره استفاده کنید.

 از لیمو عمانی نصف شده استفاده کنید

هسته لیمو عمانی طعم تلخی به غذا می‌بخشد. برای گرفتن تلخی خورش قیمه همچنین می‌توانید لیمو عمانی را از وسط نصف کنید و هسته آن را جدا کنید. سپس لیمو‌های نصف شده را در ۲۰ دقیقه نهایی پخت خورش قیمه به آن اضافه کنید تا مزه دار شود.

لیمو عمانی را به موقع به خورش اضافه کنید

اگر در ابتدای پخت خورش قیمه لیمو عمانی را به آن اضافه کنید لیمو برای مدت زمان طولانی در خورش می‌جوشد و این موضوع موجب تلخ شدن خورش شما می‌شود. برای گرفتن تلخی خورش قیمه بهتر است لیمو را در نیم ساعت نهایی پخت غذا به آن اضافه کنید تا خورش شما تلخ نشود.

مراقب لیمو عمانی‌های نامرغوب باشید

زمانی که لیمو عمانی به روشی نادرست خشک شود و یا برای تهیه آن از لیمو‌های کهنه استفاده شود، طعم آن تلخ خواهد بود. استفاده از این لیمو‌ها حتی به مقدار کم، موجب تلخ شدن مزه غذای شما می‌شود. سعی کنید برای تهیه خورش قیمه از لیمو عمانی باکیفیت و درجه یک استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

۵ ایده برای جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه

خورش قیمه لذیذ

به یاد داشته باشید که همیشه بهترین عمل پیشگیری است. پس با یادگیری این ۵ ایده می‌توانید از تلخ شدن خورش قیمه خود جلوگیری کنید.

استفاده از سیب زمینی

یکی از روش‌های از بین بردن تلخی خورش قیمه استفاده از سیب زمینی است. در این روش باید پوست یک عدد سیب زمینی را جدا کنید و در خورش بیندازید. صبر کنید تا خورش شما آماده شود، سپس سیب زمینی را از خورش بردارید. سیب زمینی تلخی لیمو را به خود جذب می‌کند و اگر تلخی خورش زیاد نباشد، آن را از بین می‌برد.

زعفران و شکر اضافه کنید

راهکار بعدی برای از بین بردن تلخی خورش قیمه استفاده از زعفران و شکر است. در این روش باید مقداری زعفران را بسابید و با آب جوش دم کنید. سپس کمی شکر به آن اضافه کنید و بعد از این که شکر در آب حل شد، آن را به خورش اضافه کنید. استفاده از زعفران و شکر به از بین بردن تلخی خورش قیمه کمک می‌کند و موجب خوش عطر و طعم شدن خورش شما می‌شود.

از دو حبه قند برای گرفتن تلخی خورش قیمه استفاده کنید

برای گرفتن تلخی خورشت قیمه می‌توانید دو حبه قند به غذا استفاده کنید. قند تلخی غذا را کاهش می‌دهد و مزه بهتری به خورش قیمه شما می‌بخشد. این راهکار برای متعادل کردن ترشی خورش قیمه نیز تا حد زیادی موثر است.

تعویض آب خورش قیمه

چیکار کنیم قیمه تلخ نشود

یکی دیگر از راهکار‌های گرفتن تلخی قیمه اضافه کردن مقداری آب به خورش است. برای این که طعم تلخی خورش قیمه از بین برود، می‌توانید مقداری از آب خورش را بردارید و کمی آب جدید به آن اضافه کنید. این روش برای زمان‌هایی که مقدار تلخی خورش زیاد است، بسیار موثر خواهد بود. در این روش باید مقدار کمی از آب روی خورش را بردارید و به جای آن از آب جدید برای رقیق کردن خورش اضافه کنید.

استفاده از پیاز داغ در خورش قیمه

اضافه کردن مقداری پیاز داغ می‌تواند به متعادل کردن طعم و گرفتن تلخی خورش قیمه کمک کند و مقدار تلخی آن را کاهش دهد. اگر بعد از اضافه کردن لیمو عمانی متوجه شدید که طعم خورش شما تلخ شده است، می‌توانید مقداری پیاز داغ به خورش اضافه کنید.

چرا خورشت قیمه تلخ می‌شود؟

مهم‌ترین دلیل تلخ شدن خورش قیمه استفاده از لیمو عمانی به مقدار زیاد است. لیمو عمانی یکی از اصلی‌ترین طعم‌دهنده‌های خورش قیمه است که طعم فوق‌العاده‌ای به این خورش می‌بخشد. اما زمانی که مقدار لیمو عمانی از یک حدی بیشتر شود، طعم قیمه شما تلخ خواهد شد. نکته دیگری که در مورد تلخ شدن خورش قیمه با پودر لیمو وجود دارد، استفاده از پودر لیمو‌هایی است که با پوست هسته لیمو خشک و میکس می‌شوند، تلخی بیشتری دارند.

اگر از این پودر لیمو‌ها برای طعم دار کردن خورش قیمه استفاده کنید، خورش شما طعم تلخی خواهد گرفت. استفاده از لیمو عمانی زیاد در خورش قیمه نیز موجب تلخ شدن غذا می‌شود. هر چقدر لیمو عمانی را زودتر در خورشت قیمه بریزید، خورش شما تلخ خواهد شد. استفاده از لیمو عمانی نصف شده و خیس کرده نیز موجب تلخ شدن مزه خورش شما می‌شود.

سخن نهایی

استفاده از پودر لیمو و لیمو عمانی درسته طعم فوق‌العاده‌ای به خورش قیمه می‌بخشد، اما فراموش نکنید که برای گرفتن تلخی خورش قیمه باید از لیمو عمانی باکیفیت استفاده کنید و مقدار کمتری پودر لیمو عمانی به خورش اضافه کنید. پوست و هسته لیمو نقش زیادی بر تلخ شدن غذا دارند. در این شرایط بهتر است قبل از اضافه کردن لیمو عمانی به غذا هسته آن را جدا کنید و آن را برای چند دقیقه در آب قرار دهید. به یاد داشته باشید که بهترین جایگزین برای پودر لیمو‌های آماده، استفاده از مغز داخل لیمو به خورش است. این کار هم طعم خوبی به غذا می‌بخشد و هم از تلخ شدن خورش شما جلوگیری می‌کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x