بین المللی

امریکا یک واحد نظامی اسرائیلی را تحریم کرد؟

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تحریم یک گردان ارتش اسرائیل توسط آمریکا، گفت: ارتش اسرائیل نباید تحریم شود و از همه ابزارها برای مقابله با این اقدامات استفاده خواهیم کرد.

به گزارش تلنگر؛ زالل اسموتریچ، وزیر دارایی تندرو کابینه نتانیاهو نیز در واکنش به این اقدام احتمالی واشنگتن افزود: تحریم های آمریکا علیه ارتش اسرائیل دیوانگی مطلق است. ”

وی افزود: این اقدام واشنگتن همچنین تلاشی برای تسلط بر دولت فلسطین بر ما است.

پایگاه خبری اکسیوس شامگاه شنبه به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان فاش نشد نوشت: واشنگتن به زودی گردان نتزا یهودا مرتبط با ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری تحریم خواهد کرد.
آکسیوس افزود: این اولین بار است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیلی را تحریم می کند و تحریم این گردان (افراطی) به زودی توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام خواهد شد.

این پایگاه خبری آمریکایی با استناد به منابع آگاه خود افزود: تحریم ها مانع از دریافت هرگونه کمک و آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می شود.گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان یهودی افراطی ارتدوکس تشکیل شد.

آکسیوس افزود که گردان مستقر در کرانه باختری “به مرکز جذب بسیاری از شهرک نشینان جوان راست افراطی تبدیل شده است” که در هیچ گردان دیگری پذیرفته نشده اند.
در سال های اخیر عکس های زیادی از جنایات سربازان گردان نتزا یهودا علیه فلسطینی های ساکن در کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته در جریان حمله گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه تالونیم واقع در غرب رام الله، سربازان این گردان که فکر می کردند هیچ کس نمی تواند آنها را ببیند، شرورانه انجام شد. به چند غیرنظامی فلسطینی حمله و توهین کرد. قرار دادم؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینی ها این وحشیگری ارتش اسرائیل را تماشا و ضبط می کنند.

یشتر جمعی از نمایندگان حزب دمکرات کنگره آمریکا ادعای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را زیر پا نمی گذارد را رد و تاکید کردند که اسرائیل با سلاح های آمریکایی قوانین را زیر پا می گذارد.

این مقامات کنگره آمریکا در نامه ای که توسط ۲۶ قانونگذار آمریکایی به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و اپریل هاینز مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، به مقامات دولت بایدن یادآوری کردند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، شیوه استفاده ارتش از استفاده سلاح های آمریکایی توسط رژیم صهیونیستی مطابق با قوانین این کشور و قوانین بین المللی نیست.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x