اجتماعی

راهکار ویژه برای برخورد با افرادی که کم محلی میکنند

افرادی که کم محلی می کنند؛ دلایل خاص خودشان را دارند که در ایتدا باید به علت و چرایی آن بپردازیم، تا بتوانیم متناسب با آن رفتار کنیم. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا رفتار مناسب با چنین افرادی را یاد بگیرید.

به گزارش تلنگر؛ ممکن است شما هم در طول زندگی خود با افرادی که کم محلی میکنند، مواجه شده باشید. و این رفتار آن ها باعث رنج شما شود. در ابیتدا باید عوامل بسیاری را برای این کار بررسی کنیم تا دلیل آن را بفهمیم و بعد از آن به حل کردن مشکل در این زمینه بپردازیم.

علت اصلی افرادی که کم محلی میکنند چیست؟

باید بدانید که یک انسان کامروا، موفق، و با اعتماد به نفس هیچ نیازی به تحقیر دیگران ندارد. شاید این افراد از دیگران انتقادهای سازنده ای کنند، اما هیچ گاه آنها را تحقیر نمی کنند. برخی از افراد به طور کلی نظر منفی نسبت به دیگران دارند چون:

۱. به دلیل کمبودهایی که احساس می کنند دوست دارند خودشان را قدرتمند تر از سایرین جلوه بدهند تا به این طریق بر تزلزل شخصیتی خود غلبه کنند.

۲. قبلاً کسی آنها را آزرده ساخته و چون توانایی مقابله با آن را نداشتند، با تحقیر دیگران سعی می کنند از موقعیت فعلی خود دفاع کند.

افرادی که به شدت شما را تحقیر می کنند با این کار فقط ناراحتی، عدم موفقیت، و بی هدفی خود را در زندگی به نمایش می گذارند و این مشکل آنهاست نه شما. دانستن این مطلب به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید در کنار آنها به زندگی عادی خود ادامه دهید و حرف هایشان را نشنیده بگیرید. اگر بدانید که مشکل از طرف مقابل است نه شما، می توانید منطقی با مسائل برخورد کنید و از حرف ها و کنایه های آنها شما را آزرده نخواهد کرد.

جملات افرادی که کم محلی میکنند چیست؟

شاید فردی که دارای چنین خصوصیاتی است یکی از نزدیکان شما باشد و برایتان سخت باشد که بخواهید از نظر عاطفی خودتان را از او جدا کنید. هیچ نیازی به این کار نیست، فقط سعی کنید در بحث هایی که او راه می اندازد، شرکت نکرده و خودتان را کنار بکشید.

این بازخورد توهین آمیز است

از جمله جملات طلایی افرادی که کم محلی میکنند این مورد است. افراد صاحب حق هر گونه بازخورد سازنده را به عنوان یک حمله شخصی تفسیر می کنند. آنها از پذیرش این حقیقت جهانی امتناع می ورزند که همیشه جا برای رشد وجود دارد. آنها بر این باورند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند، که باعث می شود نسبت به هر پیشنهادی مبنی بر اینکه کارشان می تواند از پیشرفت استفاده کند، حساس شوند.

ایده‌های من ارزشمند هستند و همیشه قابل بررسی جدی هستند

مهم نیست که واقعا چقدر متوسط ​​هستند، افراد خودخواه تمایل دارند تصور کنند که همیشه ارزش استثنایی برای دیگران به ارمغان می آورند. آن‌ها این حقیقت را نادیده می‌گیرند که بیشتر ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات ما بدون توجه به تلاشی که روی آن‌ها انجام می‌دهیم، دارای نقص هستند.

موفقیت آنها به قیمت هزینه من تمام می شود

یک فرد بسیار خودخواه نسبت به کسی که تمایلات خودمحورانه خود را برای کمک به دیگران هدایت می کند کمتر موفق است. از آنجایی که آنها تلاش می کنند تا ارزش حمایت از اطرافیان خود را ببینند، فکر می کنند پیروزی های دیگران ناعادلانه و نتیجه رفتار ویژه است.

چرا همیشه سعی می‌کنی من را کنترل کنی؟

افراد صاحب حق به شدت از روسایی که راهنمایی می‌کنند یا انتظارات روشنی دارند، بیزارند. برای آنها، دستورالعمل های یک مدیر در بهترین حالت، فقط پیشنهاد یا در بدترین حالت، تلاشی برای بدرفتاری با آنها است.

 شما با عدم موافقت با من بی احترامی می کنید

افرادی که کم محلی میکنند؛ صاحب حق انتظار دارند تجربیات و دیدگاه های خود به رسمیت شناخته شوند و علاقه کمی به یادگیری از دیگران نشان می دهند. بنابراین، وقتی کسی دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌کند، آن را فرصتی برای یادگیری نمی‌داند، بلکه آن را نشانه‌ای از نادانی می‌داند.

چگونه با افرادی که کم محلی میکنند رفتار کنیم

افرادی که کم محلی میکنند

قصد او این است که کاری کند تا شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید. این وظیفه شماست که به آنها اجازه انجام چنین کاری را ندهید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر همراه ما باشید:

در صورت امکان از آنها اجتناب کنید.

تعامل با افرادی که کم محلی میکنند، معمولاً منجر به نتایج منفی می شود. متأسفانه، آنها گسترده هستند، بنابراین یادگیری برخورد با آنها برای شکل دادن به موفقیت و آینده شما ضروری است.دو گاهی اوقات، شما باید حرف خود را بزنید، فقط برای آرامش ذهن خود.

مرزهای واضحی تعیین کنید.

وقتی رفتارشان بیش از حد شد، آنها را صدا کنید. سوالاتی از این قبیل مطرح کنید: “آیا می توانید توضیح دهید که این رفتار چگونه به شرکت سود می رساند؟” یا “آیا واقعاً معتقدید که این رفتار به نفع شماست؟” حداقل، شما می توانید روشن کنید که رفتار آنها برای شما قابل قبول نیست و برای روابط کاری شما مضر است.

 به آنها در مورد خطراتی که با آن روبرو هستند آموزش دهید.

خودخواهی تأثیرات منفی بسیاری دارد که می توانید با افرادی که کم محلی میکنند مطرح کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «اگر فقط روی چیزی که با نیازهای شما سازگار است تمرکز کنید، دید تونلی خواهید داشت. این بر همه چیز از وظایف گرفته تا تعاملات و یادگیری تأثیر می گذارد و در دراز مدت به شما کمکی نخواهد کرد.»

یا، «اگر همه چیز را به عنوان یک توهین شخصی ببینید، دائماً ناامید، ناتمام و تحت فشار افکار منفی در مورد دیگران خواهید بود. خسته کننده نیست؟ در هر دو مورد، بدانید که ممکن است پاسخی را که انتظار داشتید دریافت نکنید. اما اگر از یک مکان معتبر به گفتگو نزدیک شوید، ممکن است پیشرفتی را مشاهده کنید.

از پیشنهادت ممنونم

یکی دیگر از واکنش های مناسبی که در مقابل این افراد می توانید از خود بروز دهید این است که به آنها بگویید: “از پیشنهادت ممنونم” و بعد هم به ادامه کار خود بپردازید. با بیان این عبارت شما در حقیقت به بحث پایان می دهید. آنها منتظر هستند که شما از خود عکس العمل نشان دهید و زمانیکه این کار را انجام نمی دهید، دیگر چیزی برای گفتن نخواهند داشت.

ممنونم، شاید حق با تو باشه

“بایرن کیتی” در کتاب خود با عنوان: “عشقت را می خواهم – آیا حقیقت دارد؟” معتقد است که بهترین واکنش در مقابل این افراد: “ممنوم، شاید حق با تو باشه” است. او اظهار می دارد زمانیکه نظرات دیگران سبب آزرده ساختن شما می شو،د باید نگاهی عمقی به درون خود داشته باشید و ببنید دلیل اصلی این رنجش خاطرها چیست. با این کار هم عکس العمل شدید نشان نداده اید، هم بر روی خود دقیق تر شده اید.

دیگران تا زمانیکه شما به آنها اجازه ندهید، نمی توانند شما را بیازارند. در برخی مواقع بهتر است نگاهی به طرز برخورد خود با طرف مقابل داشته باشید و ببینید شما چه کاری انجام داده اید که او به خودش اجازه داده تا یک چنین پیشنهاداتی نسبت به شما ارائه دهد. آیا توانایی تغییر شرایط را دارید؟ آیا به واقع عقاید او صحت دارند؟

باید ببینید که چرا این اظهار نظر خاص باعث رنجش شما می شود. عکس العمل های شما، حرف های زیادی در مورد شخصیتتان می زند. در اینجا همه چیز مربوط به شماست و نه شخص مقابل.

اجازه دهید بداند که چه احساسی دارید

اگر به فکر تلافی کردن باشید، خودتان را بی ارزش می کنید. باید خیلی رو راست به او بگویید که نظرش شما را آزرده ساخته. البته باید این کار را در نهایت آرامش انجام دهید، به عنوان مثال: “زمانیکه به نظریات من بی توجهی می کنی و آنها را نمیپذیری، واقعاً ناراحت می شوم.” فقط به آرامی بیان کنید و منتظر واکنش آنها بشوید. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که تک به تک با فرد مقابل تنها می شوید، این امکان وجود دارد که آنها خودشان هم متوجه نباشند که در حال آزار و اذیت شما هستند.

اگر چنین بحثی در محیط کار پیش آمد، می توانید ادامه بحث را به زمان دیگری موکول کنید، به عنوان مثال اگر یکی از همکارانتان به شما گفت: “من احساس می کنم تو نسبت به مسائل مختلف بیش از اندازه حساس هستی” به او بگویید: “ترجیح می دهم روی مسائل کاری تمرکز کنیم” و یا “الآن مسائل مهمتری برای انجام دادن وجود دارد، بهتر است به مسائل کاری توجه کنیم و موارد شخصی را بگذاریم برای بعد”

با این کار، آنها را متوجه می کنید که هم از نظرشان خوشتان نیامده و هم کاملاً حرفه ای با آنها برخورد کرده اید.

حرف آخر

ممکن است با افراد خود شیفته زیادی در زندگی خود رو به رو شوید. اما اگر فرد مهمی نیست حتما با او قطع رابطه کنید. و اگر شخص مهمی است سعی کنید او را نسبت به رفتارش آگاه کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x