خانواده

علائم و نشانه های ترک اعتیاد به مواد مخدر

مواد مخدر معمولاً به صورت روحی و روانی تاثیرات خود را به جای می گذاردکه در ادامه مصرف آن این تاثیرات می تواند به صورت فیزیکی و در جسم بیمار مشاهده شود. در این مطلب قصد داریم به علائم و عوارض مصرف مواد مخدر بپردازیم.

هر ماده مخدری علائم مصرف خود را دارد به عنوان مثال در ماده مخدر حشیش زمانی که شما قصد ترک آن را می کنید در ساعت ها و روزهای اولیه ترک حشیش مواردی مانند بی قراری و اختلالات خواب، اشتها، لرزش، حالت تهوع و اسهال، دردهای بدنی و عضلانی و یا افزایش میزان حرارت بدن را میتوانید ببینید.

مهمترین قسمت ترک اعتیاد آمادگی روحی است!

یکی از دلایلی که همیشه مراکز ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد پیشنهاد می شود این است که با داشتن کادری متخصص و مجرب و روانپزشکان با تجربه می تواند علاوه بر درمان اعتیاد از لحاظ روحی بیماران را به سطح مناسبی برساند که پس از ترک مواد مخدر دیگر به سمت آن باز نگردند در نتیجه اگر قصد ترک اعتیاد خود یا عزیزانتان را دارید حتماً به این مورد توجه نمایید زیرا که ترک اعتیاد به تنهایی کفایت نمی کند و ممکن است پس از پایان اتمام دوره ترک اعتیاد مجدداً به سمت آن برگردد که در نتیجه تمامی تلاش ها و زحمات بی اثر خواهد شد مرکز متخصص و خوبی را پیدا کنید که این کار را به صورت کامل برای شما انجام دهد.

اگر در تهران ساکن هستید و قصد ترک اعتیاد خود و یا بستگان خود را دارید می توانید جهت مشاهده مراکز ترک اعتیاد خصوصی تهران کلیک کنید.

ترک اعتیاد در مواد مخدر افیونی چه علائمی دارد؟

به صورت عادی و معمولی مواد مخدر مانند تریاک و متادون و هروئین می تواند وابستگی های بسیار شدید جسمی و روحی داشته باشد و زمانی که فرد قصد کاهش و یا ترک اعتیاد به این مواد مخدر را داشته باشد حالت ها و شرایطی را تجربه خواهد کرد که به آن علائم ترک اعتیاد گفته می شود و به اصطلاح میگویند که فرد خمار است و در واقع خماری به معنی مصرف نکردن مواد مخدر در کوتاه مدت معنی میشود. اما هرچه این شرایط پیش تر رود علائم به صورت بیشتری در بیمار نمایان خواهد شد در این حین است که وسوسه‌هایی جهت مصرف مجدد مواد مخدر به سراغ بیمار می رود که این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

علائم ترک مواد مخدر در ابتدای این مسیر معمولاً به صورت مواردی مانند آبریزش بینی یا تاری چشم خود را نشان می دهد و سپس بر روی اشتهای بیمار تاثیر می گذارد و اشتهای بیمار را کم میکند و پس از آن نیز با درد بدن ادامه پیدا می کند.حتماً به این مورد توجه کنید که این شرایط می‌تواند در بیماران مختلف به صورت مجزا و مختلفی خود را نمایان کند پس در نتیجه ترک اعتیاد به مواد مخدر کار ساده ای نیست و همینطور نمی توان معمولا آن را به صورت شخصی درمان نمود. اینجاست که پای مراکز ترک اعتیاد به میان می آید.

ترک اعتیاد در مواد توهم زا چه علائمی دارد؟

برخلاف مواد محرک و مخدر،مواد توهم زا وابستگی های جسمانی ایجاد نمی کند اما مردی که بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد این است که مواد توهم زا همانطور که از اسمش مشخص است به صورت روانی تاثیر خود را در بیمار قرار می دهد و همین مورد نیز کافی است که افرادی که از این دسته استفاده می کنند جهت مصرف های بعدی بسیار ترغیب می شوند.

مواردی مانند توهم های شنوایی یا بینایی اختلال در عملکرد مغزی مانند هذیان گویی از مواردی است که به عنوان علائم ترک اعتیاد به این دسته از مواد مشخص شده است لازم به ذکر است که این شرایط در بیمارانی که قصد ترک مواد توهم زا را دارند می تواند ماه ها به طول بیانجامد.

در هر نقطه از ایران عزیزمان هستید و میخواهید اعتیاد خود یا خانواده تان را ترک کنید، پیشنهاد میکنیم به وبسایت campha.ir مراجعه نمایید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x