سیاست خارجی

بورل حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

به گزارش تلنگر؛ نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی با اشاره به محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران توسط گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، تصریح کرد: ما نیز بر این عقیده هستیم که اقدامات اخیر اسرائیل در درگیری با تنش زدایی در منطقه منافات دارد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی کشورمان و تعدادی غیرنظامی شد، گفت: و همچنین مجروح شدن تعدادی از شهروندان سوری گفت: مقامات اروپایی همواره جمهوری اسلامی ایران را به خویشتن داری دعوت می کنند. این در حالی اتفاق می افتد که رژیم اسرائیل با نقض قوانین و مقررات بین المللی، به یک پست دیپلماتیک که بر اساس کنوانسیون حقوق دیپلماتیک و کنسولی از مصونیت کامل برخوردار است، حمله می کند.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: علاوه بر شهادت هفت شهروند ایرانی با ماموریت دیپلماتیک و یک مستشار نظامی در مبارزه با تروریسم و ​​شش شهروند سوری شامل یک مادر و یک فرزند، صلح و امنیت منطقه و در همزمان در این اقدام تروریستی رژیم اسرائیل امنیت دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک به طور کامل نقض شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: متأسفانه نسل کشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه با حمایت مستمر آمریکا ادامه دارد و طبیعتاً اگر آمریکا اراده جدی برای کنترل و توقف حمایت نداشته باشد. جنایات جنگی رژیم اسرائیل، ایالات متحده مسئول مستقیم توسعه تنش در غزه است.

امیر عبدالخیان توضیح داد: انتظار می رود اتحادیه اروپا با اقدامات واقع بینانه و فوری این جنایات را قاطعانه محکوم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تصور کنید اگر چنین حادثه ای در محاصره نظامی اوکراین در مقابل ساختمان سفارت غرب رخ دهد، واکنش اتحادیه اروپا چه خواهد بود؟

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیتی نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به محکومیت حمله توسط گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به سفارت جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: همچنین بر این باورند که اقدامات اخیر اسرائیل علیه کاهش تنش در منطقه است.

بورل همچنین اشاره کرد که نگرانی های جدی جمهوری اسلامی ایران را با سایر اعضای اتحادیه اروپا در میان خواهد گذاشت و خواستار ادامه خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران شد.

نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در خصوص حوادث غزه گفت: متأسفانه تلاش های ما برای توقف جنگ غزه تاکنون به نتیجه نرسیده است اما به تلاش های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x