سلامت

قطره نازیل چیست؟ روش استفاده از قطره نازیل

قطره نازیل یک دارو گیاهی بر پایه روغن سیاه‌دانه و روغن کنجد است که یکی از مطرح‌ترین تولیدات آن توسط موسسه تحقیقات حجامت ایران و ذیل عنوان تجاری دکتر خیراندیش تهیه شده و به صورت قطره موضعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

قطره نازیل دارویی موضعی است که نام آن را خصوصاً در سال‌های اخیر و در طول همه‌گیری بیماری کرونا زیاد شنیده‌ایم. مورد مصرف این قطره گیاهی به‌طور خاص برای چکاندن در مجاری بینی است و همین مسئله تأثیرات و خواص آن را مستقیماً به بیماری‌ها و مشکلات مجاری تنفسی ربط می‌دهد. علاوه بر این قطره نازیل برای بیماری‌هایی غیر از بیماری‌های دستگاه تنفسی و رفع گرفتگی‌های مخاطی هم مناسب تشخیص داده شده است که آشنایی با آن‌ها درک درست‌تری از این دارو و خواص و قابلیت‌های آن در ذهن افراد ایجاد می‌کند.

قطره نازیل چیست؟

قطره نازیل یک دارو گیاهی بر پایه روغن سیاه‌دانه و روغن کنجد است که یکی از مطرح‌ترین تولیدات آن توسط موسسه تحقیقات حجامت ایران و ذیل عنوان تجاری دکتر خیراندیش تهیه شده و به صورت قطره موضعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. انواع قطره‌ها، شربت‌ها و پودرهای گیاهی از مهم‌ترین محصولات این موسسه است و قطره نازیل هم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین این محصولات، شناخته می‌شود.
روغن سیاه‌دانه و روغن کنجد در این محصول خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارند. التهاب و تورم بخشی از عوارض بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مجاری تنفسی است و قطره نازیل با تاثیرگذاری بر روی این عامل، نقش موثری در کنترل و جلوگیری از پیشرفت التهابات ناشی عفونت، پولیپ، ناراحتی‌های مخاطی و… ایفا می‌کند.

نحوه خرید قطره نازیل:

برای خرید قطره نازیل می توانید این محصول را از طریق سایت عطاری آنلاین گندم کالا  خریداری نمایید. همچنین می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده نمایید.

قطره نازیل برای چی خوبه؟

رفع عفونت‌های بینی و درمان سینوزیت

در علوم پزشکی از عفونت بینی یا سینوس‌ها بیشتر با عنوان سینوزیت یاد می‌شود. در این بیماری عفونت درون حفره‌های خالی مجراهای هوایی بینی جمع می‌شود و باعث ایجاد ناراحتی و مشکلاتی نظیر سردرد، التهاب و حساسیت، تب و… می‌شود. دفع رطوبت و سردی و از بین بردن رسوبات بلغمی در مجاری تنفسی از خواص ترکیبات گیاهی به کار رفته در قطره نازیل است و به همین دلیل توسط متخصصان طب سنتی برای درمان سینوزیت مفید و تاثیرگذار تشخیص داده می‌شود.

گرفتگی مجرای اشکی

یکی از راه‌های تخلیه اشک علاوه بر گوشه چشم، به بینی باز می‌شود و وقتی این مجرا مسدود شود، مشکلات عدیده‌ای ازجمله التهاب چشم و مجراهای بینی را به وجود می‌آورد. قطره نازیل با مرطوب نگاه داشتن این مجرا در حالت عادی یا در حالت‌هایی که به دلایل مختلفی همچون عفونت و یا تجمع هرگونه جرم خارجی دیگری دچار انسداد شده باشد، در رفع این مشکل موثر است.

فشار خون

یکی از راه‌های درمان یا کنترل فشار خون، گنجاندن مواد گیاهی و سالم در برنامه غذایی افراد درگیر با این عارضه شایع است. روغن کنجد یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی با ویژگی‌های موثر بر فشار خون است که استفاده از آن در قالب‌های دیگری به‌غیراز قطره نازیل هم برای افراد مفید است. به این ترتیب استفاده خوراکی از قطره نازیل هم می‌تواند نقش موثری در درمان این عارضه داشته باشد.

درمان مننژیت

مننژیت یا آماسِ سر یک بیماری التهابی است که پرده‌های محافظتی مغز و نخاع را با نام مننژ تحت تاثیر قرار می‌دهد. عفونت، باکتری، ویروس، قارچ یا سایر عوامل ممکن است باعث بروز این بیماری شوند. به دلیل التهابی بودن این بیماری و خواص و ترکیبات گیاهی قطره نازیل برای کاهش التهاب، این محصول برای کنترل مننژیت هم مناسب است.

کمک به کم‌تر شدن وز وز گوش

مجراهای گوش به مجراهای بینی مرتبط‌ اند و بیماری‌ها و مشکلات این نواحی ممکن است به گرفتگی و ایجاد تورم و التهاب در هر دو ناحیه منجر شود. وز وز گوش عارضه‌ای است که معمولاً بر اثر ایجاد گرفتگی و عفونت در مجراهای مشترک گوش و حلق و بینی به وجود می‌آید و طبیعتاً قطره نازیل هم می‌تواند با درمان این مشکلات، وز وز گوش را هم کاهش دهد یا کاملاً از بین ببرد.

رفع آبریزش بینی یا گرفتگی بینی

آبریزش یا گرفتگی بینی از شایع‌ترین مشکلات سرماخوردگی یا دچار شدن به ویروس آنفولانزا است و قطره نازیل به‌عنوان یک فرآورده گیاهی می‌تواند مشکلات این عوارض را از طریق مرطوب نگاه داشتن مخاط و کاهش سطح آسیب‌پذیری مجاری تنفسی در برابر ویروس‌ها، کم‌تر کند.

قطره نازیل چیست؟ روش استفاده از قطره نازیل

روش استفاده از قطره نازیل

روش استفاده عمومی (درمان سینوزیت)

روش استفاده از قطره نازیل که از محصولات دکتر خیراندیش است به‌طور کامل در دستورات مصرف این محصول شرح داده شده است و به این صورت است که در شب اول از این داروی گیاهی تنها یک قطره در مجرای بینی سمت راست ریخته می‌شود. همین ترتیب در شب دوم منتها برای مجرای بینی سمت چپ انجام می‌شود. در شب سوم تعداد دو قطره نازیل در مجرای سمت راست بینی ریخته می‌شود و تا شب ششم از آغاز شروع درمان، استفاده از دارو متوقف می‌شود. در شب ششم باید تعداد سه قطره در مجرای بینی سمت چپ ریخته شود. این روش استفاده از قطره نازیل در هفته آغازین است و در هفته دوم هیچ استفاده‌ای از این دارو نباید صورت بگیرد. در هفته سوم به ترتیب شرح داده شده در مورد هفته اول و آغازین درمان استفاده از قطره نازیل از سر گرفته می‌شود.

روش استفاده برای درمان فشار خون

برای استفاده از این داروی گیاهی نیازی به چکاندن قطره‌های آن در مجراهای بینی نیست و می‌بایست روزانه بین ۷ تا ۱۰ قطره از دارو به‌صورت خوراکی مصرف شود.

روش استفاده برای گرفتگی‌های ناشی از سرماخوردگی

برای کسب بهترین نتیجه در این خصوص باید روزانه یک قطره نازیل در هر مجرای بینی ریخته شود و بعد از چکاندن به مدت ۲ دقیقه در حالت سجده باقی ماند.

موارد منع مصرف قطره نازیل

به‌طورکلی استفاده از این دارو بهتر است طبق تجویز متخصصان طب سنتی در دستور کار قرار بگیرد اما در حالت عمومی مصرف این دارو گیاهی برای خانم‌های باردار و افرادی که به‌طور خاص به داروهای گیاهی و خصوصاً روغن‌های گیاهی حساسیت دارند، توصیه نمی‌شود.

قطره نازیل برای پولیپ بینی

پولیپ بینی به دلیل شکل گیری نوعی تومور غیر سرطانی در قسمت غشاء مخاطی بینی و سینوس‌ها رشد می‌کند و باعث به وجود آمدن گرفتگی مجراها و مشکلات تنفسی می‌شود. دلایل به وجود آمدن این عارضه معمولاً عفونت و حساسیت‌های مجاری بینی و سینوس است و قطره نازیل با کاهش عوارض این مشکلات، از ایجاد پولیپ جلوگیری می‌کند. به غیر از این نقش پیشگیرانه، این دارو موضعی در صورت وجود مشکل هم می‌تواند با کاهش التهاب در جلوگیری از رشد توده یا کوچک کردن آن نقش داشته باشد و به همین دلیل به‌عنوان یک درمان مناسب برای پولیپ بینی و کاهش تأثیرات عوارض آن مطرح است.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳.۴ / ۵. تعداد آرا: ۸

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x