خانواده

طرز تهیه الویه خانگی + تمام فنون خوشمزگی

اولویه خانگی؛ در دسته ساندویچ های محبوب قرار دارد. این ساندویچ علاوه بر طرز تهیه آسان و راحتش، تقریبا باب دل همه است. کمتر کسی پیدامی شود که این غذای خوشمزه را امتحان کند و دوست نداشته باشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه الویه خوشمزه و پر رمز و راز را در اختیارتان قرار بدهیم.

به گزارش تلنگر؛ طرز تهیه الویه خانگی، فنون خاص خود را دارد تا بهترین طعم و مزه را به شما بدهد و با هر روشی نمی توان الویه ای خوشمزه درست کرد. مواد داخلی اولیه کاملاسالم و بهداشتی است. اگر شما تمام مواردی را که در این مقاله خواهیم گفت را به خوبی اجرا کنید. دیگر نگرانی بابت الوبه نخواهید داشت.

طرز تهیه الویه خانگی + تمام فنون خوشمزگی

سالادالویه خانگی؛ یک غذای خوشمزه و محبوب است که به عنوان یک میان وعده در مهمانی ها و جشن های مختلف سرو می شود. این غذا ابتکار لوسین الیویه، یک شخص روسی بوده است که نام آن از او گرفته شده است. اجزای اصلی این سالاد شامل سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور، مرغ یا کالباس و سس مایونز هستند. سالاد الویه در کشورهای مختلف به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار شناخته شده است، به خصوص در جشن تولد و مراسم های مختلف.

مواد لازم برای ۴ نفر 

  • سینه مرغ پخته شده : یک عدد
  • سیب زمینی پخته شده متوسط : سه عدد
  • خیار شور نگینی خرد شده : ۴۵۰ گرم
  • کالباس نگینی خرد شده : ۱۰۰ گرم
  • هویج
  • سس مایونز : به میزان لازم
  • نخود فرنگی : یک فنجان
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • تخم مرغ آب پز و سفت : ۵ عدد
  • آبلیمو : دو قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه سالاد الویه خانگی؛ ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی ها را درون قابلمه ای مناسب آب پز کنید و سینه مرغ را به همراه پیاز خرد شده و نخود فرنگی و نمک و فلفل و زردچوبه و مقداری آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا پخته شود.

مرحله دوم

در مرحله بعدی طرز تهیه سالاد الویه تخم مرغ و سیب زمینی ها را رنده کنید یا آن ها را درون غذاساز بریزید تا به خوبی ریز شوند سپس سینه مرغ را ریش ریش کنید.

مرحله سوم

خیار شور و کالباس را به صورت نگینی خرد نمایید و به مخلوط مواد سالاد بیفزایید. و در این مرحله هویج راهم آب پز کنید تا در مرحله بعد به سالاداضافه کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله بعدی روش تهیه سالاد الویه نخود فرنگی ها را از آب مرغ جدا کنید و به مواد سالاد اضافه کنید سپس همه مواد سالاد را با به همراه هویج با  یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید. سس مایونز را درون ظرفی مناسب با مقداری فلفل و نمک و آبلیمو ترکیب کنید و بعد از اینکه مواد سالاد خنک شدند نیمی از سس را به مخلوط مواد بیفزایید و اگر سس سفت شده است مقداری از آب مرغ را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

سالاد را درون یخچال به مدت چند ساعت قرار دهید و بعد از گذشت چند ساعت ظرف سالاد را از درون یخچال بیرون آورید و باقی مانده سس را به مواد سالاد اضافه کنید و این سالاد خوشمزه را به کمک گوجه فرنگی و خیار شور تزیین نمایید.

مهم‌ترین نکات سالاد الویه

سالاد الویه در ظاهر یک غذای سرد بسیار ساده است که می‌توان آن را در مدت زمان کوتاهی درست و آماده سرو کرد. در حالی که یکسری نکات کلیدی در روش پخت سالاد الویه نهفته است که با دانستن آنها می‌توانید یک غذای خوشمزه با طعم لذیذ را درست کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات سالاد الویه را شرح خواهیم داد.

گوشت سالاد الویه

گوشت مورد استفاده در این غذا، گوشت مرغ یا انواع ژامبون است. در صورت استفاده از گوشت مرغ باید قسمت سینه آن را در نظر بگیرید. سپس سینه مرغ را جداگانه پخته و به صورت ریش ریش درآورید.

سیب زمینی سالاد الویه

تعداد سیب زمینی مورد نیاز برای تهیه سالاد الویه بستگی به نیاز شما دارد. سیب زمینی‌ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب فراوان بریزید و اجازه دهید تا حسابی مغز پخت شود. بعد از پختن سیب زمینی، آنها را درون صافی ریخته و پوست آنها را جدا کنید. سپس با استفاده از گوشت کوب برقی یا دستی نسبت به له کردن سیب زمینی‌ها اقدام کنید.

نکات مربوط به خیارشور الویه

یکی از مواد اصلی سالاد الویه را خیارشور تشکیل می‌دهد. بنابراین یکی از نکات سالاد الویه این است که خیارشور‌ها باید به صورت مکعبی و نگینی خرد شوند. سپس آنها را درون آبکش یا صافی ریخته و با آب شستشو دهید. با این اقدام میزان طعم شور خیارها و بوی آن کاسته شده و غذای شما لذیذتر می‌شود. هنگام اضافه کردن خیارشور، مراقب باشید که نمک کمتری درون سالاد الویه خود بریزید.

نکات سالاد الویه و چاشنی و ادویه آن

چاشنی و ادویه مناسب برای تهیه این غذای خوشمزه بسیار محدود است و تنها باید مقداری نمک، فلفل سیاه و آبلیموی تازه اضافه کنید. آبلیمو باید به اندازه‌ای اضافه شود که بوی زهم تخم ‌مرغ پخته را بگیرد. مراقب باشید که آبلیمو طعم سالاد الویه شما را ترش نکند.

سس مایونز

یکی از راز‌های خوشمزه شدن سالاد الویه مربوط به سس آن می‌شود. برای اینکه یک طعم لذیذ و خوشمزه در الویه خود ایجاد کنید، بهتر است مقداری خامه صبحانه به سس مایونز آن اضافه کنید. بسیاری از افراد برای درست کردن سالاد الویه رژیمی با میزان کالری کم، به جای سس مایونز تنها از ترکیب سس با ماست چکیده یا ماست خامه‌ای همزده نیز استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که سس مایونز را بعد از سرد شدن کامل سیب زمینی اضافه کنید تا طعم آن لذیذتر شود.

تخم مرغ سالاد الویه

اگر از گوشت مرغ برای درست کردن سالاد الویه استفاده می‌کنید، حتما تعداد کمتری تخم مرغ استفاده کنید. تخم‌ مرغ‌ها را از قبل آب‌پز کرده و بعد از سرد شدن نسبت به جدا کردن پوست آنها اقدام کنید. برای اینکه تخم‌ مرغ‌ها به خوبی با سایر مواد الویه ترکیب شود، بهتر است که آنها را رنده کنید.

نکته آخر

شما بدر کنار این سالاد از کاهو و گوجه همچنین خیارشور می توانید استفاده کنید. چیس ساده نمگی هم گزینه خوبی است تا در ساندویچ در آخر کار روی ساندویچ خود بریزید و نوش جان کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x