خانواده

با یادگیری 15 ترفند خانه داری دیگر برایتان سخت نخواهد بود

کار منزل از آن دست کارهای طاقت فرسا است که اگر آن را برای خودتا به یک روزمره لذت بخش تبدیل نکنید، بسیار شما را اذیت خواهد کرد. در ادامه مطلب به ترفند خانه داری برای رفع این مشکل می‌پردازیم.

گزارش تلنگر؛ خانه داری برخلاف تصور کار سختی است اما اینکه شما بلد باشید با انجام ترفندهای ساده خانه داری را برای خودتان به کاری لذت بخش تبدیل کنید یک حسن خوب است که هرکسی از آن بهره نمی‎برد. پس به شما پیشنهاد می‌کنم درادامه این مقاله از تلنگر با ما همراه باشید تا با این ترفند ها در خانه داری کمتر احساس خستگی کنید. لازم به ذکر است ترفند خانه داری اصلا کار دشواری نیست و تنها به آسان شدن کارها می‌پردازد.

ترفند خانه داری برای آشپز خانهترفند های خانه داری

برای جالب شدن کارهای خانه برای اهالی خانه، می‌تواند با کمک گرفتن از یکسری طرفندها که کار را برایتان لذت بخش می‌کند استفاده کنید.

براق کردن ظروف مسی

ظروف مسی طرفداران زیادی دارد اما این ظروف در مجاورت با آب و فضای نم‌دار به سرعت تیره می‌شوند. برای تمیز کردن این ظروف کافی است از کمی سس کچاپ کمک بگیرید. سس را روی ظروف مسی‌تان زنید چند دقیقه زمان دهید و سپس با اسکاچ نرمی ظروف را بشویید و آبکشی کنید. قطعا از مشاهده نتیجه حیرت زده خواهید شد.

 اندازه‌گیری ماکارونی برای هر نفر

همیشه تهیه مقدار مناسب ماکارونی برای هر فرد یکی از چالش‌های زمان پخت آن است. برای این اندازه گیری کافی است از یک ملاقه مخصوص آشپزی کمک بگیرید. برخی از این ملاقه‌ها سوراخی دارند که برای اندازه گیری ماکارونی ساده است. مقداری که ماکارونی در آن حفره جای می‌شود برای هر نفر مناسب است.

جلوگیری از شکستن تخم‌مرغ آبپز

شاید برای شما نیز این مشکل پیش آمده باشد که در زمان آب پز کردن تخم مرغ بشکند و اب به درون آن نفوذ کند. برای جلوگیری از شکسته شدن تخم‌مرغ در زمان آبپز کردن کافی است کمی نمک درون آب ظرف بریزید.

سفت کردن دکمه لباس

شاید یکی از مشکلاتی که بسیار برایتان پیش می‌آید جدا شدن دکمه‌های لباس‌هایتان است. دوختن دکمه‌های جدا شده و یا تهیه مجدد دکمه‌های که گم شده‌اند کمی زمان‌بر است. برای جلوگیری از این مشکل کافی است مقداری لاک ناخن (لاک بی‌رنگ) به روی دکمه‌ها ی لباستان زنید. با کمک این روش دکمه‌های لباستان دیگر به راحتی جدا و گم نمی‌شوند.

جا باز کردن کفش‌های نو

اگر کفش نو خریداری کرده‌اید و کمی انگشت پایتان را فشار می‌دهد. به راحتی با کمی روزنامه می‌توانید آن را سایز پایتان کنید. برای این کار کافی است مقداری روزنامه را خیس کنید و درون کفش در قسمت جلویی آن قرار دهید. بهتر است ۱ روز به آن فرصت دهید و بعد روزناه‌های خیس را خارج کنید. توجه داشته باشید که این راه‌کار زمانی برایتان کاربرد دارد که کفش کمی پایتان را بفشارد.

پولیش وسایل چوبیپولیش وسایل چوبی

چوب و وسایل چوبی عضو ثابت هر خانه‌ای است. ممکن است چوب در اثر استفاده و نگهداری نامناسب درخشانی خود را از دست دهد. برای نو کردن وسایل چوبی درون منزل کافی است از کمی روغن زیتون کمک بگیرید. روی تکه اسفنجی کمی روغن زیتون زنید و اسفنج را روی سطح وسایل چوبیتان بکشید. شما با این روش ساده درخشان شدن سطح چوب و پنهان شدن خط و خش جزیی آن‌ را مشاهده خواهید کرد.

ترفند خانه داری جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

سرکه یکی از بهترین تمیزکنندهایی است که بودنش در هر خانه‌ای واجب است. موارد استفاده بسیار زیادی دارد به طور مثال برای جرم‌گیری ماشین ظرفشویی کافی است مقداری سرکه را درون کاسه‌ای قرار دهید و کاسه حاوی سرکه را در ماشین گذارید و ماشین را طبق یکی ار برنامه‌های شست و شو روشن کنید و شاهد درخشان شدن و براق شدن ماشین ظرفشویتان شوید.

رفع شوری غذا با سیب زمینی

شاید برای شما هم پیش بآمده باشد که غذایتان شور شود. برای رفع شوری غذا کافی است یک سیب زمینی را پوست بگیرید و درون غذاهایی مانند خورشت و سوپ بیندازد. پس از۳۰ -۴۰ دقیقه سیب زمینی را خارج کنید. سیب زمینی تا حد زیادی نمک غذا را به خود جذب می‌کند.

ترفند خانه داری رفع رسوب کتری برقی

قطعا شما نیز آهک و رسوبات ته کتری برقیتان را مشاهده کردید. این رسوبات به مرور زمان موجب خراب شدن کتری برقی شما می‌شوند. برای خلاص شدن از شر آن‌ها کافی است مقداری سرکه و آب را درون کتری بریزید و آن را روشن کنید. کمی منتظر بمانید تا محتوای درون کتر برقی شروع به جوشیدن کند سپس آن را خاموش و محتوای درون آن را خالی کنید. در کوتاه‌ترین زمان شاهد از بین رفتن رسوبات ته کتری می‌شوید.

تمیز کردن ظروف پلاستکی

حتما برای شما نیز پیش آمده که درون ظروف پلاستکی آشپزخانه‌تان رنگ بگیرید. به طور مثال اگر مقداری زردچوبه یا لبو در ظرف پلاستیکی سفیدی بریزید و مدتی بماند هر چقدر آن ظرف را بشویید شبیه به سفیدی روز اولش نمی‌شود. برای تمیز کردن این رنگها از ظروف پلاستیکی کافی است آن ظروف را در ترکیب آب ولرم و جوش شیرین چند ساعتی قرار دهید. سپس ظروف را با آب بشویید و خشک کنید.

جدا کردن آدامس از لباس

شاید شما نیز با این چالش روبه‌رو شده باشید که آدامس به لباستان بچسبد. جدا کردن آن از روی لباس اصولی دارد به طور مثال کافی است لباس را درون پلاستیک گذارید و چند ساعتی در فریزر نگهداری کنید سپس به راحتی آدامس چسبیده به آن را جدا سازید.

وازلین برای رفع صدای کشو و درترفند رفع صدای در کمد

اگر لولای درها یا کشوهای شما صدای جیرجیر آزار دهنده ای دارند با زدن کمی وازلین به آن‌ها از شر این صدای آزار دهنده خلاص شوید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x