اخبار خودرو

معرفی مشخصات سوزوکی سیاز (suzuki ciaz) + طراحی و امکانات امنیتی

در میان خودروهای وارداتی سال 1403، یک سدان اقتصادی ژاپنی نیز وجود دارد که طرفداران زیادی هم در ایران دارد. به همین علت در ادامه به بررسی مشخصات سوزوکی سیاز 2023 خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ سدان جدید و اقتصادی ژاپنی که در لیست خودروهای وارداتی نیز نامش دیده می‌شود. مشخصات سوزوکی سیاز (Ciaz) یک خودرو جمع و جور است که از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار هند، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی حضور دارد. این خودرو که در هند، چین، تایلند، میانمار و الجزایر مونتاژ می­شود ، در چند کشور قاره آفریقا از جمله مصر با نام تویوتا بلتا (Toyota Belta) به فروش می‌رسد.

معرفی کلی مشخصات سوزوکی سیاز ۲۰۲۳

در مشخصات سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ در بخش طراحی ابعاد بزرگ چراغ‌های جلو، شیب کاپوت، جلوپنجره متصل به چراغها، فرم افقی ورودی هوا در سپر و طراحی دو چراغ مه‌ شکن، تداعی کننده سوزوکی کیزاشی هستند. در نمای عقب هم با دو چراغ بزرگ،  برآمدگی لبه صندوق و دو شبرنگ داخل قاب کرومی مواجه هستیم. به طور کلی، طراحی سوزوکی سیاز به خصوص در نمای عقب تاحدی به نسل نهم هوندا سیویک شباهت دارد.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز (suzuki ciaz 2023)مشخصات سوزوکی سیاز 2024

از جمله مشخصات سوزوکی سیاز مجهز بودن به یک راست موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد گیربکس خودرو نیز از نوع ۴ سرعته اتوماتیک AT است. در مشخصات سوزوکی سیاز ۲۰۲۳ وزن آن در نسخه‌های مختلف بین ۹۶۰ تا ۱۱۳۰ کیلوگرم اعلام شده است.

همچنین شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این سدان اقتصادی به ترتیب ۱۴ ثانیه و ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در مشخصات سوزوکی سیاز مصرف سوخت ترکیبی با محفظه سوخت ۴۳ لیتری هم ۶ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.  افزون بر موارد یاد شده سیستم تعلیق سوزوکی سیاز در محور جلو مک فرسون و در محور عقب از نوع توییست بیم است.

برند سوزوکی
مدل سیاز
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۴۶۲ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۰۳ اسب بخار
گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۴۹۰ میلی متر
عرض ۱۷۳۰ میلی متر
ارتفاع ۱۴۷۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی متر
وزن ۱۱۳۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۳ لیتر
مصرف سوخت ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۱۹۵/۵۵R16
شرکت عرضه کننده راسا موتور خاورمیانه
برند نشان مادر سوزوکی
کشور سازنده ژاپن

 مشخصات سوزوکی سیاز در بخش طراحی

چراق عقب سوزوکی سیاز 2024

در مشخصات سوزوکی سیاز در بخش طراحی بدنه، یک طراحی ساده اما قابل قبول را می بینیم که با توجه به سال طراحی و اقتصادی بودن خودرو قابل توجیه است. در نمای جلویی چراغ ها ابعاد نسبتا بزرگ و گرافیک و هندسه قابل قبولی دارند. دی لایت ها نیز به صورت خطی در قسمت پایینی کاسه چراغ ها تعبیه شده اند.

جلو پنجره خودرو ابعاد نسبتا بزرگی دارد و الگوی طراحی مشبک در آن دیده می شود. علاوه بر این در قسمت بالایی و پایینی آن دو نوار کرومی قرار دارد. در قسمت پایینی سپر خودرو یک حفره وجود دارد که چراغ های مه شکن خودرو در این ناحیه قرار دارند و اطراف آن ها نیز نوار های تزیینی کرومی به چشم می خورد.

در نمای جانبی خودرو آیینه های جانبی خودرو ابعاد و طراحی مناسبی دارند و در قسمت پایینی شیشه های جانبی خودرو زه های آبگیر کرومی هستند. یک خط شانه نیز از اواخر گلگیر جلوی خودرو شروع می شود که به چراغ عقب خودرو ختم می شود. در قسمت پایینی درب ها نیز یک خط و فرورفتگی جزئی دیده می شود رینگ های خودرو نیز اندازه ای ۱۶ اینچی دارند که با ابعاد و کلیت خودرو همخوانی دارند.

در نمای عقب سوزوکی سیاز چراغ ها ابعاد بزرگی دارند و در آن ها چراغ های ال ای دی و هالوژن به چشم می خورند، برروی صندوق عقب خودرو حجم پردازی ها و خطوط منحنی متعددی دیده می شود، در قسمت پایینی سپر خودرو دو چراغ شب نما تعبیه شده که درون دو فلاپ کرومی در طرفین سپر خودرو قرار دارند.

طراحی کابین سرنشینان و مشخصات فضای داخلی سوزوکی سیاز ۲۰۲۳

فضای داخلی سوزوکی سیاز

در کابین خودرو نیز یک طراحی ساده و سیال را می بینیم رودری های خودرو طراحی مناسبی دارند و روی آن ها تزئینات کرومی نیز به چشم می خورد. فرمان خودرو طراحی ساده ای دارد کلید های تنظیمات سیستم صوتی نیز روی آن تعبیه شده است. داشبورد خودرو یک طراحی به نسبت ساده و با جزئیاتی دارد و روی آن از تزئینات کرومی نیز استفاده شده است.

در قسمت میانی داشبورد خودرو نیز مانیتور سیستم مالتی مدیا و پنل تنظیمات سیستم تهویه خودرو به چشم می خورد و در کنسول میانی خودرو نیز افزون بر لیور دنده و ترمز پارک خودرو، یک زیر آرنجی با یک محفظه برای نگهداری وسایل دیده می شود. صندلی های خودرو روکش آن ها از جنس چرم مصنوعی است، و صندلی های ردیف جلو در چند جهت به صورت دستی تنظیم می شوند.

در بخش مشخصات سوزوکی سیاز طراحی عقب خودرو هم همه چیز مثل نمای جلویی طراحی ساده ای دارد. رودری ها از جنس پلاستیک خشک هستند و صندلی ها نیز پارچه ای طراحی شده اند. در عقب دریچه تهویه را داریم و فضای پا و سر سرنشینان عقب هم راضی کننده ارزیابی می شود. در مجموع سوزوکی سیاز یک سدان اقتصادی است و نباید انتظار آپشن و امکانات زیادی از آن داشت اما در بحث کیفیت و دوام قطعا مثل یک ژاپنی اصیل، خوب عمل می کند.

امکانات سوزوکی سیاز ۲۰۲۳

در فضای کابین با طرحی ساده مواجه هستیم که دریچه‌های تهویه، نمایشگر و پنل تنظیمات را در بخش میانی داشبورد جای داده است. صفحه نشان دهنده به صورت آنالوگ طراحی شده اما یک کامپیوتر سفری کوچک را نیز به همراه دارد. نکته مهم اینکه کیفیت و نحوه مونتاژ قطعات در این بخش، خوب به نظر می‌رسد. فضای سرنشینان در هر دو ردیف خودرو جادار و مناسب است هرچند که ممکن است سرنشینان قد بلند از نظر فضای سر در ردیف عقب با کمی مشکل روبرو شوند.

امنیت سوزوکی سیاز ۲۰۲۳امنیت سوزوکی سیاز

تعلیق سوزوکی سیاز به صورت اتصالات مک‌فرسون در محور جلو و نیمه مستقل محور پیچشی در عقب طراحی شده است. تامین امنیت سرنشینان این خودروی اقتصادی هم به دو کیسه هوا، سیستم پایداری و ترمز با ABS، EBD و دیسک‌های خنک‌شونده در محور جلو واگذار شده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x