سلامت

علت لرزش دست چپ در سن پایین چیست؟

لرزش دست ممکن است دلالیل زیادی داشته باشد. همانطور که همه می دانیم لرزش دست در سن بالا نشانه پیری است. اما ممکن است پیر نباشید و لرزش دست داشته باشید. با ما همراه اشید تا دلایل لرزش دست را بدانید.

به گزارش تلنگر؛ لرزش دست چپ می تواند دلایل زیادی داشته باشد، که ممکن است گاهی خطرآفرین و گاهی نیز به خاطر امری طبیعی رخ بدهد. در این مقاله تمام موارد را ذکر می کنیم تا با توجه به آن اقدام کنید.

معرفی دلایل لرزش دست

لرزش اساسی یک وضعیت سیستم عصبی است که به عنوان یک بیماری عصبی نیز شناخته می شود که باعث لرزش غیرارادی و ریتمیک می شود. این می تواند تقریباً هر قسمتی از بدن را درگیر کند، اما لرزش اغلب در دست ها رخ می دهد، به خصوص هنگام انجام کارهای ساده، مانند نوشیدن از لیوان یا بستن بند کفش.

علائم اساسی لرزش:

به تدریج شروع می شود و معمولاً در یک طرف بدن بیشتر قابل توجه هستند.با حرکت بدتر می شود.معمولاً ابتدا در دست ها رخ می دهد و یک دست یا هر دو دست را درگیر می کند. می تواند شامل حرکت سر باشد. ممکن است با استرس عاطفی، خستگی، کافئین یا درجه حرارت شدید تشدید شود.

پارکینسون

بسیاری از مردم لرزش را با بیماری پارکینسون مرتبط می‌دانند، اما این دو وضعیت از راه‌های کلیدی متفاوت هستند:

  • زمان لرزش. لرزش اساسی دست ها معمولاً هنگام استفاده از دست ها اتفاق می افتد. لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون زمانی که دست ها در کناره های بدن قرار دارند یا در دامان استراحت می کنند بیشتر قابل توجه است.
  • شرایط مرتبط لرزش اساسی مشکلات سلامتی دیگری ایجاد نمی کند، اما بیماری پارکینسون با حالت خمیده، حرکت آهسته و کشیدن پاها هنگام راه رفتن همراه است.
  • با این حال، افراد مبتلا به لرزش اساسی گاهی اوقات علائم و نشانه‌های عصبی دیگری مانند راه رفتن ناپایدار را بروز می‌دهند. قسمت هایی از بدن تحت تاثیر قرار گرفته است.
  • لرزش اساسی عمدتاً دست ها، سر و صدا را درگیر می کند. لرزش بیماری پارکینسون معمولاً از دست‌ها شروع می‌شود و می‌تواند روی پاها، چانه و سایر قسمت‌های بدن تأثیر بگذارد.

لرزش دست به دلیل ژنیتیکی

به نظر می رسد حدود نیمی از افراد مبتلا به لرزش اساسی ژن تغییر یافته ای دارند. این شکل به عنوان لرزش خانوادگی شناخته می شود. مشخص نیست چه چیزی باعث ایجاد لرزش اساسی در افرادی که لرزش خانوادگی ندارند.

  • ژن تغییر یافته انواع ارثی لرزش اساسی که به عنوان لرزش خانوادگی شناخته می شود، یک اختلال اتوزومال غالب است. یک ژن تغییر یافته فقط از یکی از والدین برای انتقال این بیماری مورد نیاز است.
  • هر کسی که والدینی با ژن تغییر یافته برای لرزش اساسی داشته باشد، ۵۰ درصد احتمال دارد به این بیماری مبتلا شود.
  • سن. لرزش اساسی در افراد ۴۰ ساله و بالاتر شایع تر است.

مولتیپل اسکلروزیس (MS)

این وضعیت به پوششی روی اعصاب شما به نام میلین آسیب می رساند. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است علائمی مانند لرزش دست‌ها یا سایر قسمت‌های بدنتان را داشته باشید. دارو رایج ترین راه برای درمان آن است. یک فیزیوتراپیست یا کاردرمانگر می تواند به شما کمک کند تا راه های مدیریت علائم خود را بیاموزید.

پرکاری تیروئید (پرکاری تیروئید)

آیا اخیراً سطح هورمون تیروئید خود را بررسی کرده اید؟ لرزش دست ها ممکن است نشانه پرکاری تیروئید باشد. این بدان معناست که غده تیروئید شما خیلی سخت کار می کند و ضربان قلب شما را به سرعت بالا می برد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که بدون تلاش وزن کم می‌کنید، به نور حساس هستید، ضربان قلب سریع دارید و مشکل خواب دارید. یک آزمایش خون ساده به شما و پزشکتان کمک می کند تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

کافئین بیش از حد

نمی توانید بدون قهوه صبح خود انجام دهید؟ یک یا دو فنجان بخورید، سپس خود را قطع کنید. کافئین یک محرک است، بنابراین همان ماده شیمیایی طبیعی که به شما کمک می کند از خواب بیدار شوید، در صورت مصرف بیش از حد، دستان شما را نیز می لرزاند. قهوه تنها مقصر نیست. همچنین می توانید کافئین را در داروهای بدون نسخه سردرد، شکلات و مقداری نوشابه های گازدار پیدا کنید.

ترک الکل

اگر به الکل اعتیاد دارید، ممکن است علائمی مانند لرزش دست ها در هنگام ترک داشته باشید. به محض ۱۰ ساعت پس از آخرین نوشیدنی شما شروع می شود و می تواند چند هفته طول بکشد. برخی از برنامه های سم زدایی از دارو برای کمک به مدیریت علائم ترک استفاده می کنند.

کمبود خواب

اگر به ماشین بنزین ندهید نمی توانید انتظار داشته باشید که کار کند. و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مغزتان بدون خواب به همه مکان های مناسب پیام بفرستد. هنگامی که به اندازه کافی چشمانتان را ببندید، ممکن است باعث شود مغزتان به اشتباه به دستانتان بگوید می لرزد. خوشبختانه، شما می توانید راه خود را به حالت ثابت چرت بزنید.

قند خون پایین

اعصاب و ماهیچه های شما توسط قند خون کار می کنند. وقتی سیر نمی شوند می گویند دستت تکان بخور. قند خون پایین می تواند ناشی از دیابت، مصرف برخی داروها، مصرف زیاد الکل یا کمبود غذا باشد. یک پزشک می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که در حال وقوع است و چرایی آن مشخص کنید.

فشار

وقتی چیزی شما را تحت فشار قرار می دهد، مانند سخنرانی یا تماشای یک فیلم ترسناک، اعصاب شما بیش از حد به هم می ریزد. دستانت می لرزد و قلبت تند می تپد. هنگامی که استرس از بین می رود، لرزش از بین می رود. تکنیک های کاهش استرس مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن را امتحان کنید.

داروهای خاص

لرزش دست ها یکی از عوارض جانبی رایج بسیاری از انواع مختلف داروهای تجویزی است. از جمله رایج ترین آنها می توان به داروهایی برای خلق و خو، تشنج، میگرن، نوروپاتی و آسم اشاره کرد. برخی آنتی هیستامین ها نیز باعث این مشکل می شوند.

سیگار کشیدن

اگرچه برخی از افراد این کار را انجام می دهند زیرا امیدوارند استرس را کاهش دهد، سیگار کشیدن می تواند باعث اضطراب شود. نیکوتین، داروی اعتیادآور در تنباکو، وارد جریان خون شما می شود و ضربان قلب شما را تندتر می کند. این می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب و لرزش دستان شما شود. با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد نحوه ترک تنباکو ایده بگیرید.

کمبود ویتامین B12

B12 نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصبی شما دارد. اگر گوشت یا تخم مرغ نمی‌خورید، شیر نمی‌نوشید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، ممکن است سطح این ویتامین کمتر از حد طبیعی باشد.

این می تواند باعث لرزش دست ها یا احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن دست ها و پاهای شما شود. پزشک می تواند به شما بگوید که آیا نیاز به مصرف مکمل دارید یا خیر.

فئوکروموسیتوم

این کلمه طولانی برای یک تومور نادر است که در غده فوق کلیوی شما رشد می کند. اگرچه تومور معمولاً خوش خیم است، اما فشار خون شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. می تواند باعث لرزش شما شود و همچنین باعث تعریق شدید، تنگی نفس و سردرد شود. این تومور همچنین می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود، بنابراین بهتر است آن را با جراحی بردارید.

اختلالات کبدی

لرزش علامت چند اختلال کبدی مانند بیماری ویلسون است. در این شرایط ژنتیکی، تجمع مس در بدن شما به کبد و مغز شما آسیب می رساند. شما همچنین احساس خستگی و زردی می کنید – رنگ زردی برای چشم و پوست شما. پزشکان بیماری ویلسون را با دارو و تغییر رژیم غذایی درمان می کنند.

اختلالات مغزی

اگر سکته مغزی یا آسیب مغزی ضربه ای داشته اید، ماهیچه های دست شما ممکن است ذهن خود را داشته باشند. از پزشک خود در مورد دارو یا کاردرمانی برای مدیریت لرزش سوال کنید. و از مصرف کافئین، نیکوتین، یا هر چیز دیگری که علائم را بدتر می کند دوری کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x