اقتصاد بین المللاخبارانرژی

آرامکو عربستان و استراتژی جدید آن در خاورمیانه

در پی تنش‌های منطقه‌ای و کاهش تولید گاز، آرامکو تابستان امسال تغییر رویه‌ی مشخصی در صادرات نفت انجام داد.

به گزارش تلنگر؛ آرامکو سهم خود را در پروژه عظیم پالایشگاهی “پیرفچم” به شرکت پتروانس واگذار کرد. محدودیت‌های تنگه هرمز نقش مهمی دراین اتفاق داشت. آنها به دلیل تغییر مسیر صادرات و استراتژی خود دریای سرخ و بندر ینبع را به عنوان مسیر صادراتی جدید در نظر دارند.

آرامکو قبل از تغییر‌ دادن بنادر برای صادرات، نفت آن را از پایانه‌های خلیج فارس صادر می‌کرد. این تغییر نشان دهنده‌ی این است که این شرکت وابستگی کمتری را نسبت به خلیج فارس می‌خواهد و دیگر فقط به فکر حفظ خط تولید نفت نیست، بلکه مدیریت ریسک‌های امنیت انرژی را مورد توجه قرار داده.

در مجموع آرامکو غول نفتی عربستان، تبدیل به بخشی از معادلات اقتصادی و سیاسی خاورمیانه شده و روابط آن در این کشور روندی محتاطانه‌ای را در پیش گرفته.

انتهای مطلب / م.ا

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

کرمان موتور

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x