بررسی مشخصات فنی کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید + عکس کامل
بازار خودرو کشورمان به سمت استفاده بیشتر از محصولات پیچیده تر از هیبرید روی آورده است. کی ام سی JS6 یک خودرو پلاگین هیبرید است.

به گزارش تلنگر؛ کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید در حقیقت همان مدل QX است که از سوی شرکت جک رونمایی شد. این کراس اوور در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید به بازار می آید.
مشخصات فنی کی ام سی JS6
پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری این خودرو به صورت انحصاری خروجی برابر با ۱۰۸ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن.متر گشتاور و موتور الکتریکی برابر با ۲۰۱ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید میکند.
مشخصات کلی
نوع موتور خودرو | بنزینی + الکتریکی (PHEV) |
حجم موتور | ۱.۵ لیتر |
سیلندر / سوپاپ | ۴ / ۱۶ |
تنفس موتور | طبیعی |
قدرت | ۱۰۸ اسب بخار (بنزینی)
۲۰۱ اسب بخار (برقی) |
گشتاور | ۱۳۵ نیوتن.متر (بنزینی)
۳۰۰ نیوتون.متر (برقی) |
گیربکس | E-CVT |
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
شتاب | ۷.۳ ثانیه |
سرعت | – |
مصرف سوخت | ۱.۳۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (هیبرید) |
استاندارد آلایندگی | – |
فرمان | برقی |
بدنه | کراس اوور سایز کوچک |
نوع رینگ | آلومینیومی |
ابعاد و ظرفیت ها
طول | ۴۶۰۵ میلیمتر |
عرض | ۱۸۹۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۷۰۰ میلیمتر |
فاصله محورها | ۲۷۲۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۶۵ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
ظرفیت صندوق عقب | ۶۷۰ لیتر |
حجم مخزن سوخت | ۵۴ لیتر |
قطر رینگ | ۱۹ اینچ |
آپشن ها و امکانات کی ام سی JS6
کی ام سی JS6 PHEV آپشنها و امکانات مناسب رفاهی و ایمنی را در اختیار و سرنشینان قرار میدهد.
کروز کنترل | دارد |
کروز کنترل هوشمند | ندارد |
کنترل ایستایی در سربالایی | دارد |
کنترل سرعت در سرازیری | ندارد |
کنترل کشش | دارد |
کنترل پایداری | دارد |
اتو پارک | ندارد |
سنسور جلو | ندارد |
سنسور عقب | دارد |
رادار نقطه کور | ندارد |
رادار تغییر لاین | ندارد |
رادار تصادف جلو | ندارد |
رادار تصادف عقب | ندارد |
ترمز ضدقفل | دارد |
توزیع نیروی ترمز | دارد |
ترمز کمکی | دارد |
ترمز اضطراری | ندارد |
ترمز پارک برقی | دارد |
پدال شیفتر | ندارد |
اتولایت | دارد |
چراغ روز | دارد |
دکمههای کنترلی فرمان | دارد |
گرمکن فرمان | ندارد |
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی | دارد |
ناوبری | دارد |
نمایشگر هدآپ | ندارد |
دوربین عقب | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد |
کیسه هوا | دارد |
ورود بدون کلید | دارد |
استارت بدون کلید | دارد |
تهویه اتوماتیک | دارد |
صندلی برقی راننده | دارد |
صندلی برقی سرنشین جلو | ندارد |
گرمکن صندلی جلو | دارد |
سردکن صندلی جلو | ندارد |
ماساژور صندلی جلو | دارد (فقط راننده) |
آینه بغل برقی | دارد |
گرمکن آینه بغل | دارد |
پانوراما | دارد |
سانروف | دارد |
طراحی ظاهری کی ام سی JS6
نمای خارجی این ماشین از طراحی رایج جک بهره می گیرد همچنین شباهت هایی هم به K7 هم دارد. در هر صورت طراحی ظاهری این خودرو از نظر خوب یا بد بودن به سلیقه افرادی که آن را انتخاب می کند بستگی دارد. اما استفاده از تریم پلاستیکی مشکی رنگ روی گلگیرها و همچنین بخش پایین دامن درها، نمای جانبی خودرو را کمی از مد افتاده جلوه میدهد.
طراحی داخلی کی ام سی JS6
محصولات چینی در این چند سال اخیر از نظر طراحی پیشرفت چشمگیری داشته اند به همین جهت این خودرو هم از این قائده مستثنی نیست. به دلیل استفاده از سبک رایج دو نمایشگر دیجیتال افقی پیوسته و متصل به یکدیگر برای سیستم مولتی مدیا و مجموعه آمپرها و نشانگرهای فنی است که باعث میشود ساختار کلی داشبرد با خطوط افقی همراه شود.
کنسول میانی با استفاده از شیفتر چرخشی و جانمایی بسیار خوب کلیدهای کنترلی بسیار اندک مربوط به سیستم تهویه مطبوع، بسیار ساده جلوه میکند. خوشبختانه این سطح از سادگی با تریم دو رنگ رودریها، صندلیها و داشبرد و همچنین دوخت بخیه تزئینی لوزی شکل، در هم میشکند و کمی روح به فضای کابین میبخشد.
معایب و مزایب کی ام سی JS6
+ مصرف سوخت ترکیبی (هیبرید) بسیار کم
+ برد مفید الکتریکی قابل قبول
– پیچیدگی فنی بیشتر
– قیمت نهایی بالاتر از نسخه بنزینی
انتهای مطلب/ ی.ر