خانواده

چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم؟/ نحوه درست تربیت دوقلوها

چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم؟ این سوالی است که مادرو پدرهایی که دارای فرزند دوقلو هستند می پرسند. دوقلوها با هم رشد و بزرگ می شوند. و ممکن است برای افراد زیادی سخت و دشوار باشد. ما تلاش کردیم با مطالبی که در این مقاله در اختیار شما قرار می دهیم، کمکی به پدر و مادرهای عزیز کرده باشیم.

سوال مهم و حیاتی والدینی که فرزند دوقلو دارند این است که چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم؟ این سوال به صورت مکرر از سمت والدین شنیده می شود. دغدغه فرزند دوقلو واقعا مهم است. شاید در نگاه اول بگوییم که می توانیم به راحتی رشد بدهیم. اما زمانی که به مرور بزرگ می شوند تربت کردن درست و اصولی کمی خسته کننده و طاقت فرسا می شود.

چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم؟

پدر و مادر شدن و پذیرایی از یک نوزاد یک رویداد تغییر دهنده زندگی است. خبر دو ضربان قلب در رحم معمولاً ما را پر از هیجان، انتظار و نگرانی می کند. هنگام داشتن دوقلو ممکن است افکار زیادی در ذهن ما جاری شود: آیا نوزادان ما سالم خواهند بود؟ چگونه از نوزادان دوقلو تربیت و مراقبت خواهیم کرد؟ چگونه به دو نوزاد در یک زمان غذا بدهیم؟ چه می شود اگر آنها یکسان باشند و من نتوانم آنها را از هم جدا کنم؟ چگونه می توانیم به دنبال دو کودک نوپا بدویم؟ چگونه می توانیم در برخورد با دعواهای خواهر و برادر منصف و یکدست باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به تمام سوال های شما پاسخ بدهیم.

آنچه در مورد داشتن دوقلو باید بدانید

این واقعیت که دوقلوها از زمان بارداری با هم بوده اند، مزایای زیادی برای خواهر و برادرها به همراه دارد. به عنوان مثال، دوقلوها اغلب یاد می گیرند که با سر و صدا و حرکت بخوابند و به سرعت متوجه می شوند که باید منتظر باشند تا نیازهایشان برآورده شود. دوقلوها ممکن است اضطراب جدایی کمتری از خود نشان دهند زیرا یک همراه دائمی دارند. پیوندی که دوقلوها ایجاد می‌کنند باعث ایجاد آرامش می‌شود، زیرا آنها در بسیاری از انتقال‌های زندگی با هم حرکت می‌کنند، مانند اینکه تحت مراقبت پرستار بچه‌ها قرار می‌گیرند یا وارد دنیای مراقبت از کودک می‌شوند. در سال های اولیه نوزادی، نوپا و اوایل کودکی، دوقلوها می توانند از این توانایی برای یادگیری از یکدیگر بهره مند شوند.

نکاتی برای فرزندپروری دوقلوها/چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم؟

در این قسمت نکات طلایی برای تربیت درست دقوقلو را در اختیارتان قرار می دهیم. شما با این نکات دیگر نیازی نیست نگران فرزاندان خود باشید.

از والدین کمک بخواهید

خواه یک خانواده تک والدی یا دو والدی باشید، هنگام بزرگ کردن دوقلوها با خانواده، دوستان و همسایگان خود تماس بگیرید. اغلب مردم از دعوت شدن برای در آغوش گرفتن، شیر دادن یا بازی با نوزاد استقبال می کنند. همه دوست دارند احساس نیاز کنند. دوستان یا خانواده شما از دعوت شدن برای حضور در کنار نوزادان لذت خواهند برد تا بتوانید چرت بزنید.

داشتن برنامه ریزی

اگر یک برنامه منظم داشته باشید و زندگی خود را روی یک روال تنظیم کنید می توانید به همه کارهای خود برسید. این برنامه منظم به فرزند شما حس امنیت می دهد. زیرا فرزندان آینده و برنامه فرادی فرزند خود را می دانند و دیگر نیازی به نگرانی و استرس ندارند. قرار دادن نوزادان در برنامه خواب یکسان، در صورت امکان، به شما این امکان را می دهد که چند دقیقه با سرعت کامل بدوید. همانطور که نوزادان دوقلو رشد می کنند، آنها نیز به پیروی از یک روال عادت خواهند کرد.

والدین مانند خود را پیدا کنید و دوست شوید

والدین دوقلوها می توانند با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود در مورد تربیت دوقلوها، از یکدیگر حمایت کنند. اکثر جوامع دارای والدین باشگاه های دوقلو هستند. از طریق سازمان ملی مادران دوقلوها می توان به باشگاه های محلی دسترسی داشت.

 دوقلوهای خود را همزمان با سینه و/یا بطری تغذیه کنید.

نوزادان را می توان همزمان با بطری با استفاده از بالش تغذیه کرد تا آنها را در دامان شما یا کنار شما نگه دارد. شیر دادن به دوقلوها با بالش هایی که به طور خاص برای حمایت از کودک طراحی شده اند نیز امکان پذیر است. آروغ زدن دو نوزاد می تواند چالش برانگیز باشد زیرا باید به طور طبیعی بلافاصله پس از تغذیه هر یک از آنها انجام شود. این ممکن است زمان خوبی برای درخواست کمک باشد.

به تفاوت های فردی توجه کنید

فرزندان شما تک به تک منحصر به فرد هستند. شما باید به توانمندی و شخصیت هر یک به صورت جداگانه واکنش نشان بدهید و منحصر به فرد بشمارید. اجازه دهید هر یک از آن ها هویت مستقل خود را رشد بدهند. و سعی نکنید اخلاق و رفتار آن ها را شبیه به هم یا مقایسه کنید. انتظارات جداگانه ای در مورد توانایی ها و علایق هر کودک شکل دهید. با اشاره به نام هر کودک – نه به عنوان “دوقلوها” از فردیت هر کودک حمایت کنید.

به صورت جداگانه با هر دو وقت بگذرانید

یکی از مهم ترین پاسخ ها به سوال چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم؟ در این بخش است. شما باید تک به تک برای فرزندان خود وقت بگذارید زمانی که این کا را انجام می دهید به آن ها نشان می دهید که هر یک به صورت جداگانه اهمیت دارند. هدف این است که به هر کودک تجربیاتی از زندگی بدهیم که برای آنها سرگرم کننده و مناسب است. دوقلوها به خصوص در سالهای اولیه تمایل زیادی به وابستگی زیادی به یکدیگر دارند. فاصله زمانی به ایجاد هویت‌های جداگانه کمک می‌کند و همچنین به کودکان زمان مهمی را با بزرگسالان می‌دهد.

احترام بگذارید

از آنجایی که هر کودکی نیازهای متفاوتی دارد، احترام گذاشتن مهمتر از هر چیزی  در تربیت دوقلوها است. لازم نیست والدین همیشه زمان یکسانی را با هر کودک بگذرانند، هدیه ای معادل آن را بخرند یا دقیقاً به همان شیوه با کودکان رفتار کنند. احترام گذاشتن به شباهت‌ها و تفاوت‌های هر کودک، حس واقعی و سالم خود را پرورش می‌دهد.

در نظر گرفتن تفاوت های شخصی در ظاهر

به کودکان خود به صورت مجزا لباس بخرید و هدیه بدهید از دادن هدیه های همسان و یک شکل و لباس های مثل هم خودداری کنید. دارایی ها به کودکان کمک می کند تا حس هویت را شکل دهند.

برخی از لباس‌های مجزا، اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، پتوها و غیره جدایی و مالکیت را تقویت می‌کنند. هر کودکی به دارایی هایی نیاز دارد که نباید به اشتراک گذاشته شود. این را می توان با دادن یک کمد یا فضای مخصوص به هر کودک در یک قفسه به دست آورد. اگرچه کودکان خردسال هنوز قادر به خواندن نیستند، مفید است که دارایی های فردی را با نام آنها برچسب گذاری کنید.

داشتن خواب منظم

از جمله نکاتی که در پاسخ به سوال چگونه دوقلوهای خود را تربیت کنیم می توان داد. رسیدگی به خواب و نظم دادن به آن است. خواب شبانه بسیار برای کودکان واجب و ضروری است. و کودک دلبند شما باید در تایم های مشخص باهم بخوابند.
همیشه سازگار باشید. برنامه را تنظیم کنید. مطمئن شوید که به دوقلوها زمان زیادی در رختخواب داده نمی شود. هر دوقلو را بیدار داخل تختشان بگذارید نه خواب. اگر یکی یا هر دو گریه می کنند، در فواصل زمانی فزاینده ای (یک دقیقه، سه دقیقه) دوباره وارد اتاق خواب شوید تا به آنها اطمینان دهید که ناپدید نشده اید و تأیید کنید که زمان خواب فرا رسیده است.

چگونه جلوی دعوای دوقلوهایم را بگیرم؟

از آنجایی که دوقلوها پیوند خاصی دارند، آشنایی با تفاوت های ظریف رابطه آنها می تواند کمک کننده باشد. با این حال، مهم نیست که چه، حفظ صلح بین دوقلوها شبیه حفظ صلح بین هر دو خواهر و برادر است. حفظ آرامش و ثبات و منصف بودن مهمتر از همه است. همچنین، جدا نگه داشتن آنها ممکن است کمک کند. وقتی تعارض فروکش کرد، آنها ممکن است به سمت هر کدام کشش پیدا کنند.

چگونه هماهنگی بین دوقلوهایم را تقویت کنم؟

با دوقلوهای خود به عنوان یک واحد رفتار نکنید، آنها افراد جداگانه ای هستند و هر کدام منحصر به فرد هستند. یکی را همزاد بد و دیگری را همزاد خوب نسازید. انتظار نداشته باشید که دوقلوها پدر و مادر یکدیگر باشند. هر کدام مستحق توجه هستند، درست همانطور که هر خواهر یا برادر عادی نیاز دارد.

چرا دوقلوها از اضطراب جدایی رنج می برند؟

برای دوقلوها طبیعی است که اضطراب جدایی شدید را در زمانی که از هم دور هستند تجربه کنند. زندگی بزرگسالی ممکن است دوقلوها را به جدایی دیکته کند و احساس غم انگیز از دست دادن می تواند آنها را فلج کند. دوقلوها اغلب از نظر عاطفی به هم چسبیده می مانند حتی زمانی که مجبور به جدایی فیزیکی هستند.

دوقلوها را در کلاس های جداگانه ثبت نام کنیم ؟

تعیین خط مشی به یک صورت ممکن است چندان مفید نباشد. اگر دوقلوها در یک کلاس بمانند، گزینه های زیادی وجود دارد که معلمان می توانند آنها را تمرین کنند، مانند اینکه آنها را در گروه های جداگانه کار کنند یا پشت میزهای جداگانه بنشینند. اغلب دوقلوها فقط باید بدانند که دیگری کجاست.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x