خانوادهعکس و فیلم

30 مدل از متفاوت ترین تزئین های لاکچری سفره شب یلدا + عکس

پیدا کردن بهترین ایده تزئین سفره شب یلدا تنها به کمی خلاقیت و ذوق نیاز دارد. در این مقاله علاوه بر ایده های جذاب شما را با معنای خوراکی های این سفره هیجان انگیز نیز آشنا خواهیم کرد.

به گزارش تلنگر؛ گذشتگان ما عقیده داشتند که در این شب فرشته بدی ها (اهریمن) با فرشته خوبی ها (امشاسپندان) به جنگ می پردازد و در این نبرد طولانی فرشته خوبی ها اهریمن را شکست می دهد و صبح، پس از زاده شدن دوباره خورشید (پیروزی روشنایی بر تاریکی) آغاز می شود. ایرانیان هرسال این شب را با خوراکی های مفید و پر معنا تزئین های لاکچری سفره شب یلدا جشن می‌گیرند.

تزئین های لاکچری سفره شب یلدا

تزئین سفره شب یلدا  از تزیین میوه و آجیل برای نوعروس تا تزیین انار و هندوانه و درست کردن کاردستی با ساده‌ترین مواد را شامل می‌شود، پس خودتان را محدود نکنید. پیدا کردن بهترین ایده چیدمان سفره و دکوراسیون شب یلدا تنها به کمی خلاقیت و سلیقه نیاز دارد. از تزیین میوه و آجیل برای نوعروس گرفته تا تزیین انار و هندوانه و درست کردن کاردستی با ساده‌ترین مواد. اما چه ایده‌هایی برای تزئینات یلدایی دکوراسیون و سفره شب چله مناسب‌تر است؟ برای تزیین سفره یلدا سنتی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ چطور کرسی یلدایی را بچینیم؟

ایده‌های تزئین سفره شب یلدا ۱۴۰۲

برای تزیینات شب یلدا ساده و شیک می‌توانید از مواد ساده‌ای مثل بادکنک، نمد، کاغذ رنگی و تزیین آجیل و هندوانه استفاده کنید. در ادامه چند ایده یلدایی برای تزیین سفره شب یلدا، تزیینات یلدای نوعروس و تزیینات شیک و ساده یلدایی منزل را بخوانید.

تزئین سفره شب یلدا با هندوانه

سبد میوه لاکچری برای شب یلدا

سالاد میوه کودک برای مهمانی شب یلدا

اگرچه هندوانه یک میوه تابستانی است اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین میوه های شب یلدا به حساب می آید. درباره هندوانه این عقیده وجود دارد که اگر هر کس آن را در شب یلدا بخورد تا پایان زمستان سرما و بیماری به او رخنه نخواهند زد. اگر بخواهیم این اعتقاد را از منظر علم نوین نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که چندان هم گمراه کننده نیست، هندوانه سرشار از ویتامین های A،B،C است و منبع عالی بتاکاروتن و لیکوپن به حساب می آید. تمام این ها در کنار هم می توانند از ابتلا سرطان پیشگیری کنند.

تزئین سفره شب یلدا با انار؛ انار نماد چیست؟

ایده سفره آرایی برای میز شب یلدا

تزیین میز شب یلدا با دیوان حافظ

تزئین انار شب یلدا

سفره ساده برای شب یلدا

شاید باید بگوییم که انار جزء اصلی تزئین سفره شب یلدا می‌باشد. انار میوه ای است که شب یلدا بدون حضور آن به گمانی ناقص است. این میوه نماد شادی و زایش در شب یلدا به حساب می آید. از گذشته، انار را به عنوان یک میوه خون ساز یاد می کنند و نوشیدن آب انار را برای افرادی که ضعف آهن دارند توصیه می نمایند.

انار همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ث، پتاسیم است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. به همین خاطر که انار تصفیه کننده خون است و این کار معنای زندگی دوباره را می‌دهد و برای همین است که انار را نماد زایش و شادی می‌گمارند.

تزئین سفره شب یلدا با سایر میوه های زمستانی

30 مدل از متفاوت ترین تزئین های لاکچری سفره شب یلدا + عکس

سفره آرایی میز شب یلدا

سفره آرایی شب یلدا

چیدمان میز شب یلدا

تزئین حرفه ای میز شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

برای میز شب یلدا چه چیزهایی باید تهیه کرد

بعد از انار و هندوانه نوبت می‌رسد به میوه های مثل سیب، پرتقال، ازگیل، خرمالو، کیوی و نارنگی که برای تزئین سفره شب یلدا نیز می‌توانید از آنها نیز بهره ببرید. هر کدام خواص زیادی دارند. هرکدام از این میوه ها عطر و بوی خاص خود را دارند و غنی از انواع ویتامین ها هستند که در بهبود سلامت انسان بسیار کمک کننده به حساب می آیند.

تزئین سفره شب یلدا با انگور یا کشمش

میز شب یلدای شیک

انگور از دیگر خوراکیهای شب یلدا است که مصرف آن به دلیل داشتن خاصیت گرمی در اولین شب زمستان توصیه شده است. معمولا انگور ها را در گذشته در مکانی خنک در حالی که به صورت آونگ گونه به هم بسته شده بودند آویزان می کردند و در شب های سرد زمستان به خصوص شب چله مصرف می‌کردند.

تزئین سفره شب یلدا با آجیل

توپ آجیل برای شب یلدا

میز شب یلدا برای یک نفر

سفره ساده و شیک برای تازه عروس در شب یلدا

آجیل های شب یلدا پای ثابت مهمانی های شب چله هستند که اگر در مهمانی های شب یلدا نباشند کمبودشان قطعا حس خواهد شد. آجیل حاوی انواع ویتامین های گروه E و B، روی، کلسیم، فسفر و پتاسیم، منیزیم، ویتامین آ و پروتئین است. این عناصر می توانند در بدن موجب افزایش قدرت بینایی و رفع خستگی و گرفتگی عضلات شوند.

آجیل همچنین به دلیل این که حاوی اسید های چرب امگا۳ ، چربی های غیر اشباع و مقادیر زیادی فیبر، باعث کاهش کلسترول خون می شود و ضامن سلامتی قلب است.

در آجیل معمول شب یلدا از پسته، بادام، فندق و گردو استفاده می شود. در آجیل های سنتی نیز از گندم بوداده، تخمه آفتابگردان، نخود برشته، شاهدانه، برنجک، تخمه هندوانه و کدو، بادام، پسته، فندق، مویز، انجیر و توت خشک و… استفاده می شده است.

تزئین سفره شب یلدا با لبو

لبو در واقع همان ریشه چغندر پخته شده است. مدتی می شود که لبو توانسته در میان خوراکیهای شب یلدا جایگاه ویژه ای برای خود باز کند. شاید علت این موضوع این است که لبو در شب های سرد زمستان بسیار حس مطبوعی به آدم می دهد. لبو به شستشوی معده کمک می کند و دارای مقداری ترکیبات مغذی و ترکیبات موثر فولات، کلسیم، منگنز، پتاسیم، آهن، بتانین، اسیدمالونیک و فیبر می باشد.

تزئین سفره شب یلدا با شیرینی و دسر

شیرینی شب یلدا

تزئین لاکچری شب یلدا

ایده کیک برای شب یلدا

شیرینی شب یلدا

 

سفره یلدایی

دسر ها و شیرینی ها در اکثر میهمانی ها حضوری شاخص دارند و شب یلدا نیز از این موضوع مستثنی نیست. در شب یلدا شیرینی هایی مثل باسلق، قطاب، پشمک و انواع دسر ها و کیک در کنار دیگر مواد خوراکی مصرف می شوند. البته باید سعیتان را بکنید که از خوردن بیش از حد شیرینی جات خودداری نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا انواع مختلفی از متفاوت ترین تزیینات لاکچری سفره شب یلدا را به شما نشان دهیم. شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که از همین حالا به فکر برگزار کردن مهمانی شب یلدا هستند. مهمانی شب یلدا از آن دسته مهمانی هایی است که نمی توان از خیر آن گذشت. این شب که از آن با عنوان شب چله نیز یاد می شود بلند ترین شب سال به حساب می آید و مردم سعی می کنند تا نیمه های شب به خوشی و مهمانی بگذرانند. اگر شما هم ایده ای برای تزئین سفره شب یلدا دارید با ما به اشتراک بگذارید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x