سلامت

میوه هایی که هرگز نباید در یخچال نگهداری کنید

در فصول گرم سال برای جلوگیری از فساد و همچنین تازه نگه داشتن مواد غذایی آن ها را در یخچال نگهداری می کنیم. اما باید این را بدانید که برخی میوه ها نباید در یخچال نگهدای شوند.

به گزارش تلنگر؛ سرمای موجود در یخچال می‌تواند بر طعم، بافت و ارزش غذایی برخی میوه ها تاثیر منفی بگذارد و باید در دمای اتاق نگهداری شوند در ادامه به معرفی این میوه ها خواهیم پرداخت.

میوه هایی که نباید در یخچال نگه داری شوند

موز: این میوه را هرگز نباید در یخچال نگهداری کرد. هنگامی که موز در یخچال قرار می‌گیرد، پوستش شروع به سیاه شدن می‌کند که این عارضه می‌تواند بسیاری از افراد، به ویژه کودکان را از خوردن آن زده کند. علاوه بر این، موز در یخچال به سرعت رسیده نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای حفظ تازگی و طعم مطلوب، آن را در دمای اتاق نگهداری کنید.

هندوانه: بسیاری از افراد به اشتباه هندوانه را در یخچال نگهداری می‌کنند تا سریع خراب نشود. اما با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در هنداونه کم می‌شود و ارزش غذایی آن نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند هندوانه را در یخچال نگهداری نکنید.

آناناس: نگهداری آناناس در یخچال می‌تواند باعث بدتر شدن بافت و طعم آن شود. بنابراین، بهتر است آن را در یخچال قرار ندهید. نگهداری در یخچال باعث می‌شود میوه خیلی نرم شود و طعم طبیعی آن تغییر کند. نگهداری آناناس در دمای اتاق به حفظ تازگی آن کمک می‌کند و از تغییرات ناخواسته در ویژگی‌های آن جلوگیری می‌کند. با این حال، اگر آناناس کاملا رسیده باشد، می‌توان آن را برای چند روز در یخچال نگهداری کرد تا از نرم شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

انبه: با نگهداری انبه در یخچال مرتکب اشتباه نشوید، زیرا دمای سرد می‌تواند روند رسیدن آن را کند کرده و طعم و بافت آن را تحت تاثیر قرار دهد. یخچال همچنین می‌تواند باعث شود سرما به آن آسیب برساند که منجر به ایجاد لکه‌های تیره روی پوست انبه می‌شود. بهتر است انبه را در دمای اتاق نگهداری کنید تا از طعم و عطر و طعم کامل آن لذت ببرید.

آووکادو: این میوه را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا دمای سرد می‌تواند روند رسیدن آووکادو را کند کرده و باعث سفت شدن آن شود. همچنین ممکن است بر طعم و بافت آن تاثیر بگذارد. در عوض، آووکادو را در دمای اتاق نگهداری کنید تا زمانی که رسیده شود، سپس فورا از آن استفاده کنید تا از حالت خامه‌ای آن لذت ببرید.

پرتقال: این میوه با نگهداری در یخچال خشک شده و طبیعت آبدار خود را از دست می دهد. نگهداری پرتقال در دمای اتاق به حفظ طعم و تازگی آن کمک می‌کند. علاوه بر این، یخچال می‌تواند از طعم پرتقال کم کند و لذت خوردنش را کاهش دهد.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x