تولید و تجارت

معرفی انواع مشکلات داکت اسپلیت و راه‌حل آن‌ها

دستگاه تهویه مطبوع هوا داکت اسپلیت یکی از انواع لوازم‌های خانگی جهت گرم کردن در فصل زمستان و خنک کردن در فصل تابستان است که برای منازل‌ مسکونی، اداری، تجاری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد

مطلوب‌ترین کار برای جلوگیری از خرابی داکت اسپلیت، سرویس کردن مرتب و دوره‌ای این دستگاه است؛ زیرا با سرویس دوره‌ای داکت اسپلیت سلامت این دستگاه تضمین شده و همچنین طول عمر دستگاه بیشتر می‌شود و عملکرد و کارکرد صحیحی را به دنبال خواهد داشت و منجر به خسارت‌ها و هزینه‌های گزاف برای افراد در دراز مدت نخواهد شد.

در این مطلب ما سعی داریم مشکلات داکت اسپلیت را همراه با راه‌حل‌های آن برای شما عزیزان مطرح کنیم تا بتوانید اطلاعات کافی را درمورد خرابی و مشکلات داکت اسپلیت کسب کنید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شایع‌ترین مشکلات داکت اسپلیت و راه‌حل‌های آن

معرفی انواع مشکلات داکت اسپلیت و راه‌حل آن‌ها

همان‌طور که در مطلب بالا اشاره کردیم داکت اسپلیت یک سیستم سرمایشی و گرمایشی برقی و فنی است که ممکن است در طول استفاده دراز مدت دچار خرابی و مشکلات فنی شود، که با سرویس داکت اسپلیت به صورت دوره‌ای این مشکلات به طور کاملا مجزا حل خواهد شد، اما اگر سرویس نکردن این دستگاه نادیده گرفته شود ممکن است خسارات و مشکلات جبران ناپذیری به دستگاه وارد شده و دستگاه به‌ طورکلی از کار بی‌افتد. رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه داکت اسپلیت رخ دهد عبارتنداز:

  • روشن و یا خاموش نشدن دستگاه
  • سروصدا‌های زیاد دستگاه داکت اسپلیت
  • نشتی و ترکیده شدن لوله‌های داخلی دستگاه
  • از کار افتادن موتور دستگاه
  • بوی نامطبوع هنگام روشن کردن دستگاه
  • بالا بودن مصرف برق و انرژی دستگاه
  • تمام شدن گاز مخزن دستگاه

روشن و یا خاموش نشدن دستگاه

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌تواند برای دستگاه داکت اسپلیت اتفاق بی‌افتد عدم روشن و خاموش شدن دستگاه است که به احتمال زیاد مشکل اصلی در نحوه برق رسانی و مدار‌های اصلی است، که باید حتما توسط متخصصان و نمایندگی‌های دستگاه چک و تست شود، اما روشن و خاموش شدن دستگاه به مواردی مانند مشکل در سیم‌کشی نادرست برق‌ها، خرابی کلیدهای روی دستگاه، سوخته شدن خازن‌ها و یونیت‌های داخلی و… بستگی دارد.

راه‌حل: در صورت خاموش و یا روشن نشدن دستگاه باید خازن‌ها و مقاومت، کلیدهای خارجی جهت روشن کردن و همچنین اتصالات برق چک شود و در صورت سوختگی برد چاپی یا همان برد اصلی، باید قطعات برد تعمیر و یا تعویض گردند تا مشکل به صورت کلی حل شود.

سروصدا‌های زیاد دستگاه داکت اسپلیت

سروصداهای دستگاه داکت اسپلیت یکی دیگر از عوامل و مشکلات خرابی این دستگاه است و زمانیکه سیستم سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت شروع به کار کردن می‌کند این سروصداها نمایان می‌شود، مهم‌ترین علت سروصداهای زیاد این سیستم ممکن است به دلیل خرابی یونیت‌های داخلی باشد.

راه‌حل: سروصداها بیش از اندازه داکت اسپلیت می‌تواند به دلیل شکستگی و خرابی یونیت‌های داخلی باشد که باید توسط تعمیرکار و سرویس‌کار ماهر این مشکل چک و حل شود.

نکته قابل توجه اینجاست که سروصداها درسیستم داکت اسپلیت ال‌جی به دلیل استفاده طولانی مدت بسیار شایع‌تر است که باید حتما سرویس‌دهی این سیستم توسط نمایندگی تعمیر داکت اسپلیت ال‌جی به صورت دوره‌ای و کاملا حرفه‌ای انجام پذیرد تا سروصدا این سیستم سرمایش و گرمایشی به حداقل برسد.

 نشتی و ترکیده شدن لوله‌های داخلی دستگاه

نشتی و ترکیدگی لوله‌های داخلی آب یکی از بدترین مشکلات داکت اسپلیت می‌باشد که ممکن است برای این سیستم سرمایشی و گرمایشی رخ دهد و مهم‌ترین عامل رخ دادن این مشکل، عدم سرویس نکردن به موقع این دستگاه است که امکان دارد خسارت جبران ناپذیری به سیستم داکت اسپلیت مانند سوختگی قطعات موتور، برد اصلی و خازن‌ها شود.

راه حل: عواملی که ممکن است باعث نشتی و یا ترکیده شدن لوله‌های داخلی آب دستگاه داکت اسپلیت شود شامل: وردی‌های آب گرم دستگاه، مسدود شدن و یا رسوب گرفتن لوله‌ها، عدم تراز بودن یونیت‌های داخلی، عدم عایق بودن لوله‌ها، تمام شدن گاز مخزن و… است که تمامی این موارد باید توسط تعمیرکار و سرویس‌کار داکت اسپلیت تعمیر و تعویض شود.

از کار افتادن موتور دستگاه

این مشکل امکان دارد به دلیل کارکرد طولانی مدت و فشار بیش از اندازه به موتور دستگاه اتفاق بی‌افتد که باعث خرابی برد اصلی یا همان مدار چاپی و یا سوختگی موتور شده باشد.

راه‌حل: برای حل این مشکل باید دستگاه توسط تعمیرکاران و نمایندگی دستگاه بازبینی و در صورت خرابی مدار چاپی و سوختگی موتور باید  هر دو مورد تعمیر و یا تعویض گردند.

بوی نامطبوع هنگام روشن کردن دستگاه

یکی از عارضه‌های دستگاه داکت اسپلیت تولید بوی بد و نامطبوع زمان روشن شدن دستگاه می‌باشد که با پخش شدن بوی بد به داخل محیط ساختمان‌ها اذیت شدن ساکنین ساختمان را به دنبال دارد، از مهم‌ترین عواملی که  دستگاه داکت اسپلیت  بوی بد را تولید می‌کند انباشته شدن رسوب در لوله‌ها و همچنین گرد و غبار و آلودگی‌های محیط بیرون به داخل دستگاه است.

راه‌حل: برای حل کردن مشکل بوی بد دستگاه داکت اسپلیت ابتدا باید لوله‌های داخلی دستگاه را چک کنید که لوله‌ها دچار انسداد و یا نشتی نشده باشند و همچنین فن‌های داخلی و خارجی موتور به دلیل تجمع گرد و غبار باید توسط سرویس‌کاران شستشو داده شود.

بالا بودن مصرف برق دستگاه

معرفی انواع مشکلات داکت اسپلیت و راه‌حل آن‌ها

مصرف برق بالا در سیستم‌های داکت اسپلیت ممکن است بعد از مدتی استفاده طولانی بسیار آزار دهنده باشد و بیشتر این مشکل در داکت اسپلیت‌های مدیا قابل رویت است که باید تعمیر داکت اسپلیت مدیا و یا دیگر داکت اسپلیت‌ها از هر برند که مصرف برق بالایی دارند توسط نمایندگی‌های مجرب این دستگاه‌ها انجام پذیرد.

راه‌‌حل: راه‌حلی که نمایندگان این دستگاه می‌توانند برای مشتریان خود ارائه دهند نصب ترموسات جداگانه در هر محیط از منازل مسکونی است و یا استفاده از قطعه اینورتر جهت کنترول محیط هوا که به صورت هوشمند دور موتور را کم و زیاد می‌کند و همین امر باعث کاهش مصرف برق و انرژی در طول روز می‌شود.

تمام شدن گاز مخزن دستگاه

از مهم‌ترین مواردی که باید هر شش ماه یکبار برای سیستم داکت اسپلیت در نظر گرفته شود چک کردن مخزن گاز داکت اسپلیت می‌باشد که با شارژ نکردن مجدد گاز دستگاه اختلالاتی مانند: یخ زدگی پنل‌ها، گرم و یا خنک نبودن باد دستگاه، عملکرد نادرست کمپرسور و… را به دنبال خواهد داشت.

راه‌حل: شارژ کردن مخزن داکت اسپلیت در هر دوره از فصل‌های زمستان و تابستان متفاوت بوده و بستگی به میزان مصرف دستگاه در طول فصل دارد، توصیه می‌شود که اندازه‌گیری میزان شارژ گاز مخزن  توسط نمایندگی‌های این دستگاه انجام شود که در فصل تابستان و زمستان نیازی به تعمیر نداشته باشد.معرفی انواع مشکلات داکت اسپلیت و راه‌حل آن‌ها

در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعاتی درمورد مشکلات داکت اسپلیت را برای شما بیان کنیم تا شما با کسب این اطلاعات بتوانید مشکلات دستگاه خود را تا حدودی شناسایی کنید اما بهتر است برای رفع مشکلات داکت اسپلیت خود از مراکز تخصصی کمک بگیرید که ما زرین سرویس را به شما معرفی می‌کنیم این مرکز بهترین سرویس‌دهی داکت اسپلیت، از هر برند برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x