به گزارش تلنگر؛ دیوید نیلز، شهروند آمریکایی تمام تلاش خود را میکند تا غذاها را از هدر رفتن نجات دهد: این مرد ۶۳ ساله برخی اوقات نزدیک خانهاش در بروکلین نیویورک زباله گردی میکند.
به گفته نیلز، نسخه دیجیتال بسیار بهداشتیتر اپلیکیشن Too Good To Go است که خرده فروشان و رستورانها کیسههای شگفت انگیز حاوی غذاهای باقی مانده را با قیمتهای تخفیف خورده در آن میفروشند، که در ایالات متحده بین ۳.۹۹ تا ۹.۹۹ دلار قیمتگذاری میشود. او در طول چهارسال گذشته حدود ۱۰ هزار دلار برای رساندن ۲ هزار کیسه شگفت انگیز با دوچرخهاش خرج کرده است.
بررسی اسناد اپلیکشین Too Good To Go، که در سال ۲۰۱۵ در کپنهاگ دانمارک تاسیس شد، نشان میدهد این شرکت سال گذشته ۱۶۲ میلیون دلار درآمد داشته است، که عمدتا از طریق سهمی از خرید کیسههای شگفت انگیز غذا و جمع آوری حق عضویت سالانه از خرده فروشان بوده است.
به گفته سخنگوی آن، این شرکت در آمریکا معمولا ۱.۷۹ دلار به ازای هر کیسه غذا و هزینه عضویت سالانه ۸۹ دلاری از فروشندگان دریافت میکند.
ماموریت این اپلیکیشن کمک به کاهش هدررفت مواد غذایی است که طبق تخمین بانک جهانی سالانه به یک تریلیون دلار میرسد. به گفته مت لیک، مدیرعامل Too Good To Go، این شرکت تابحال سال سودآوری داشته است و جریان نقدی خود را در مواردی چون گسترش جغرافیایی، اضافه کردن خرده فروشان جدید به اپلیکیشن و ساخت دفاتر حمایتی جدید سرمایه گذاری میکند.
یک با اشاره به سودآوری ۸ میلیون دلاری شرکت در سال گذشته میگوید این شرکت سودآور است و اگر واقعا میخواست میتوانست سودآوری بیشتری داشته باشد، ولی این هدف اصلی آن نیست.
اپلیکیشن Too Good To Go در اصل به وسیله گروهی پنج نفره از کارآفرینان دانمارکی تاسیس شد. و لیک بطور اتفاقی با آن آشنا شد و در اولین دور تامین مالی آن در سال ۲۰۱۶ شرکت کرد. او که خود نیز کارآفرین است، یک استارت آپ اجتماعی تناسب اندام به نام Endomondo ایجاد کرد که در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت تولید لوازم ورزشی Under Armour به مبلغ ۸۵ میلیون دلار خریداری شد.
در سال ۲۰۱۷، موسسان شرکت از لیک خواستند مدیریت آن را به عهده بگیرد. یکی از اولین کارهای او بررسی عمیقتر شرایط مالی آن بود که آنچنان در شرایط بدی قرار داشت که او از شوهرش سوال کرد آیا باید از کار کناره گیری کند. پاسخ او این بود: این خبر احتمالا تابحال رسانهای شده است بنابراین باید کار را به طریقی پیش برد.
اولین قدم لیک برای شرکت این بود که از میان ۱۰ کشوری که شرکت در آن فعالیت داشت دفاتر آن در چهار کشور را تعطیل کرد. به گفته او، این شرکت بدون اینکه مدت کسبوکار خود را بهطور کامل مشخص کند بسیار سریع و بسیار زود گسترش یافته بود.
انتهای مطلب/ ی.ر