تولید و تجارت

آشنایی با مهمترین قوانین و شرایط ترخیص ورق های فولادی

برای اطلاع از جدیدترین قوانین و شرایط ترخیص ورق، می بایست حتما اطلاعات بروزی داشته باشید و یا با یک مشاور امور بازرگانی مشورت کنید.

نیاز صنایع مختلف به انواع ورق استیل و فولادی

ورق های استیل و فولادی مختلف کاربردهای بسیار متنوع و زیادی در صنعت کشور دارند. به همین جهت اطلاع از شرایط ترخیص ورق های فولادی و استیل یا ورق های گالوانیزه و… از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. چرا که این دسته از ورق ها را در صنایعی همچون: خودروسازی، مواد غذایی، دارویی، نمای ساختمان ها، تجهیزات صنعتی و… مورد استفاده قرار می دهند. با توجه به نیاز کشور به این دسته از ورق های آهنی با کاربردهای متنوع و گسترده آن ها بهتر است تا از بهترین ورق های فولادی و آهنی استفاده کرد. در همین زمینه هر یک از تجار و بازرگانان کشور می بایست به طور دقیق و کامل نسبت به قوانین و شرایط ترخیص ورق از گمرک اطلاع داشته باشند. بدین ترتیب می توانند جلوی جریمه و ضررهای خود را گرفته و از این تجارت پر سود، حسابی استفاده کنند. به همین جهت و با توجه به اهمیت بسزای این موضوع در ادامه بیش از پیش با این شرایط آشنا خواهیم شد.

اهمیت واردات و صادرات انواع ورق های فولادی

ایران خود یکی از کشورهای تولیدکننده انواع ورق های فولادی است؛ اما باز هم می بایست از شرایط ترخیص ورق آگاه بود. هر چند که ایران محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا و اسپانیا می فروشد؛ اما این مسئله به معنای عدم واردات انواع ورق های فولادی نیست. چون گاهی اوقات ایران نیز این ورق ها را از کشورهای مختلف وارد کشور می کند. بهترین ورق های فولادی وارد کننده به ایران مربوط به کشورهای: تایوان، چین، ترکیه، روسیه، کره و ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی می باشد. بنابراین جدا از بحث صادرات انواع این ورق ها، واردات آن ها را هم می بایست جدی گرفت. در این راستا بازرگانان ورق های فولادی بایستی حتما با شرایط ترخیص ورق های فولادی آشنا باشند و با یک ترخیص کار حرفه ای گمرک در ارتباط باشند. این مسئله از آنجایی اهمیت می یابد که هر گونه سهل انگاری در این راستا می تواند مانع از سودرسانی بالای تجار باشد.

آشنایی با قوانین و شرایط ترخیص ورق از گمرک

قوانین و شرایط ترخیص ورق های فولادی و استیل به شرح زیر می باشد:

  • ترخیص کالا از گمرک نیازمند مطالعه دقیق و کامل قوانین واردات ورق و ترخیص آن ها طبق بروزترین قوانین است.
  • آشنایی با جدیدترین تعرفه های ترخیص کالا
  • ترخیص کالا بدون کارت بازرگانی امکان پذیر نیست و حتما بایستی این کارت را داشته باشید.
  • بایستی مجوز واردات را داشته باشید.
  • بایستی کالاهای ممنوعه را بشناسید و با کشورهایی اقدام به تجارت کنید که با آن ها ارتباط داریم.
  • ارائه مدارک و مستندات لازم برای ترخیص کالا
  • بیمه کردن کالای مورد نظر
  • دریافت پروفرما و یا پکینگ لیست
  • دارای مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  • هماهنگی های لازم برای حمل کالا از اسکله های ورودی گمرک به انبار کالا
  • یکی از شرایط ترخیص شیت یا ورق های رول، توجه به حجم آن هاست که می بایست با کانتینر ۲۰ فوت حمل و نقل یا جا به جا شوند.
  • ترخیص انواع ورق فولادی می بایست حتما دارای استاندارد باشند.
  • و…

با در نظر گرفتن این شرایط ترخیص ورق های فولادی می توان اقدام به ترخیص آن ها کرد.

ترخیص انواع ورق های فولادی

ترخیص انواع ورق های فولادی در یک شرکت بازرگانی حرفه ای

شرکت های حرفه ای و با سابقه زیادی هستند که نسبت به قوانین و شرایط ترخیص ورق های فولادی اطلاع به روز و کاملی دارند. یکی از آن ها شرکت بازرگانی کاسپین ترخیص می باشد. وجود مشاورین امور بازرگانی در این شرکت و تجربه بسیار موفق در این زمینه کاری، سبب شده است تا با اطمینان خاطر شرکت بازرگانی کاسپین تجارت هرمز را انتخاب کنید. آن ها به خوبی با شرایط ترخیص شیت آگاه هستند. چون می دانند که در ایران بیشترین میزان ورق های ترخیص شده از گمرک به صورت شیت یا رول می باشد. نکته دیگری که در خصوص شرایط ترخیص ورق های فولادی باید در نظر داشت نیازمند بودن این ورق ها برای ترخیص به آزمون تعیین ماهیت است. چرا که می بایست نوع ورق وارداتی، درجه بندی و گرید آن ها، ضخامت ورق ها، تعرفه و… آن ها را مورد بررسی قرار داد. به همین جهت شرکت بازرگانی کاسپین تجارت هرمز می تواند بهترین گزینه برای ترخیص به حساب آید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x