ارتباطات

بررسی مشخصات حلقه هوشمند سامسونگ (Samsung Galaxy Ring)+ تاریخ عرضه و قیمت

حلقه هوشمند سامسونگ نسل جدید ابزار دیجیتال این شرکت است که همراه با رونمایی از گلکسی S24 Ultra از نسل جدید اکسسوری اش پرده برداری کرد.

به گزارش تلنگر؛ دیگر گلکسی واچ ۶ جدید سامسونگ را فراموش کنید. سامسونگ می خواهد به معنای واقعی کلمه در سال جدید با یک ابزار دیجتال به روز و کاملاً شگفت انگیز در سال ۲۰۲۴ همه را شگفت زده کند. شایعات در مورد حلقه هوشمند سامسونگ همچنان در حال افزایش هستند. این حلقه هوشمند اخیراً در برنامه Galaxy Wearable به همراه تاریخ عرضه ژانویه ۲۰۲۴ مشاهده شده است. با این حال، گزارش‌های اخیر از رسانه کره جنوبی نشان می دهد که انگشتر گلکسی اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شود. از این رو، تیزری منتشر شده است که طرح مفهومی انگشتر هوشمند سامسونگ را به نمایش می گذارد.

معرفی حلقه هوشمند سامسونگ (Samsung Galaxy Ring )

رنگ طلایی حلقه دیجیتال سامسونگ

طبق آنچه که در مراسم رو داد، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد گلکسی رینگ را در کنار گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ عرضه کند که انتظار می‌رود در ماه آگوست، سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۴ وارد بازار شود. با این حال، فعال حوزه تکنولوژی The Elec می‌گوید که عرضه رسمی و گسترده از اوایل سال ۲۰۲۵ نیز امکان‌پذیر است.

این که کمی دیرتر از چیزی است که ما انتظارش را داشتیم، به دلیل شایعاتی است که قبل از تاریخ عرضه رسمی در ژانویه ۲۰۲۴ تعیین کرده بودند، شد. با این حال، همچنان تاریخ دقیقی برای زمان عرضه وجود دارند. زیرا طبق گزارش ها، سامسونگ در حال گرفتن مجوز های پزشکی برای دستگاه است. چون برای عرضه سنسورهای مختلف در سطح جهانی مانند سنسور ضربان قلب نیاز به مجوزهای پزشکی است و همین امر می تواند زمان رونمایی را به تاخیر اندازد. همانطور که وبلاگ The Elec اشاره می کند، توسعه محصول معمولاً هفت تا هشت ماه طول می کشد و دریافت تاییدیه پزشکی هم ۱۰ تا ۱۲ ماه به آن اضافه می کند. با در نظر گرفتن همه این فرآیندها، راه اندازی در سال ۲۰۲۵ محتمل تر است.

همچنین، گزارش های معتبر حاکی از آن است که سامسونگ تنها در حال توسعه یک مدل از حلقه هوشمند است که در چهار سایز طراحی و عرضه خواهد شد. هنوز معرفی حلقه هوشمند سامسونگ کمی زود است، اما به احتمال زیاد سامسونگ آن را به زودی اعلام خواهد کرد. شایعات دیگری مبنی بر این است که Samsung Galaxy Ring ممکن است در سال آینده عرضه شود، به عبارتی، در اوایل ژانویه در کنار گلکسی S24 در آنپکد سامسونگ یا اواخر سال، همراه با Z Fold 6، عرضه می شود و رقیب اصلی دستگاه هایی مانند Oura Ring خواهد بود. در این مطلب هر آن چیزی که تاکنون در مورد حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ منتشر شده است‌ را جمع آوری شده است.

طراحی و ویژگی های حلقه هوشمند سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی حلقه هوشمند سامسونگمطلبی در The Elec منتشر شده که می گوید سامسونگ حلقه هوشمند را در چهار اندازه می سازد و دقیقا نصف اندازه حلقه Oura است. مشابه سایر دستگاه‌ها، به احتمال زیاد دارای یک مانیتور ضربان قلب داخلی خواهد بود،  همچنین می‌تواند ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند نظارت بر فشار خون و تشخیص aFib داشته باشد. با این حال، برخی از این موارد ممکن است به تایید FDA نیاز داشته باشند، که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

یک گزارش قدیمی‌تر اما می‌گوید که تولید حلقه هوشمند سامسونگ در ماه آگوست آغاز شده است، اما با توجه به آخرین شایعات در اکتبر ۲۰۲۳ که می‌گویند حلقه تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود، این احتمال را کمتر می‌کند. بسته به زمان انتشار حلقه، این امکان وجود دارد که بدون فعال بودن ویژگی ها و امکانات عرضه شود و پس از رفع موانع نظارتی با FDA و دریافت مجوزها ردیاب های پیشرفته سلامتی را فعال کند. برند فیت بیت در سال گذشته فرآیند مشابهی را انجام داد.

حلقه هوشمند سامسونگ همچنین ممکن است مانند گلکسی واچ ۶ خواب، سطح اکسیژن خون و ترکیب بدن را ردیابی کند. مانند حلقه Oura و حلقه آمازون که مدت‌ها تولید آن متوقف شده است، مشتریانی که حلقه گلکسی را خریداری می‌کنند به احتمال زیاد باید انگشتان خود را از قبل اندازه بگیرند تا انگشتری متناسب با انگشت خود بگیرند. این می تواند به این معنی باشد که ابتدا یک کیت اندازه را از طریق پست دریافت کنید و سپس حلقه واقعی را دریافت کنید. به احتمال زیاد، حلقه از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می شود.

بر اساس پرونده های ثبت اختراع که اولین بار توسط نشریه کره ای Naver گزارش شد، نشان می دهد که هر دو حسگر ECG و PPG ادغام می شوند، این احتمالاً به معنای توانایی اندازه گیری ضربان قلب و همچنین نظارت بر دما است. این ویژگی‌ها حلقه را با قابلیت‌های کنونی Oura Ring 3 که پرچمدار فعلی در بازار حلقه‌های هوشمند است، هماهنگ می‌کند. حتی یک حق ثبت اختراع قبلی به ادغام خانه هوشمند بالقوه اشاره می کند. این امکان وجود دارد که سامسونگ به کاربران Galaxy Ring امکان کنترل دستگاه های متصل مانند تلویزیون هوشمند را ارائه دهد.

این گزارش اواسط جولای که توسط ۹to5google منتشر شد، همچنین به یک پتنت جدید توسط سامسونگ اشاره می کند. این پتنت نشان می دهد که یک عینک XR می تواند از یک حلقه هوشمند برای دریافت اطلاعات موقعیت انگشتان و دستان شما استفاده کند. این از نظر تئوری به معنای ردیابی دقیق دست و انگشت در برنامه‌های XR است که امکان کنترل دقیق روی رابط کاربری و برنامه‌ها را فراهم می‌کند.

اگرچه این فقط یک حق ثبت اختراع است، بنابراین هیچ تضمینی برای آمدن این ویژگی به حلقه گلکسی یا هر حلقه دیگر سامسونگ وجود ندارد. این نشریه می گوید که سامسونگ همچنین در حال بررسی حلقه گلکسی است که می تواند با دستگاه های واقعیت مجازی (XR) و واقعیت ترکیبی (MR) کار کند.

البته گزارش دیگری از The Elec نشان می دهد که سامسونگ در حال کار بر روی یک مدل واحد است، بنابراین بدون نسخه پلاس یا اولترا عرضه می شود. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در تلاش است تا حد امکان عملکردهای بیشتری را پیاده‌سازی کند و قصد دارد برخی از این عملکردها را حذف کند تا اندازه آن در مرحله توسعه تولید انبوه کاهش یابد.

تخمین قیمت حلقه هوشمند سامسونگاندازه حلقه گلکسی

در یک کلام؛ بسیار گران. فن آوری پیشرفته مورد نیاز برای تبدیل یک حلقه کوچک به یک ردیاب تناسب و همچنین یک دستگاه پیشرفته باید بیش از ۳۰۰ دلار قیمت داشته باشد. تمایل ما این است که قیمت هایی مشابه با پوشیدنی های موجود این شرکت مانند گلکسی واچ ۶ را انتظار داشته باشیم.

آخرین Oura Ring 3 از ۲۹۹ دلار شروع می شود و سپس برای دسترسی به مجموعه کامل ویژگی های آن به اشتراک ماهانه نیاز دارد. سامسونگ هنوز سرویس اشتراکی را برای خط گلکسی واچ خود اتخاذ نکرده است و ما امیدواریم که با Galaxy Ring به این روند نپیوندد.

آیا حلقه هوشمند سامسونگ به ایران وارد می‌شود؟رونمایی از حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ

با وجود ناشناخته‌های بسیار و احتمالاً سال‌ها قبل از دیدن حلقه در قفسه‌ها، توصیه نمی‌کنیم عزم خود را برای خرید حلقه گلکسی سامسونگ جذب کنید. اگر یک پوشیدنی مبتنی بر انگشت در حال حاضر در لیست خرید شما وجود دارد، چند گزینه دیگر وجود دارد. Oura Ring 3 (299.99 دلار در Oura) انتخاب برتر ما با ردیابی خواب فوق العاده و رویکردی جامع برای سلامتی است. در همین حال، حلقه Circular Ring (284 دلار در سایت سازنده) بهترین جایگزین Oura Ring 3 است. ضربان قلب، خواب و اکسیژن خون را ردیابی می کند و نیازی به اشتراک ماهانه ندارد.

اگر ترجیح شما این است که در اکوسیستم سامسونگ باقی بمانید، ممکن است فعلا ارزش آن را داشته باشد که از ساعت های هوشمند این شرکت استفاده کنید. گلکسی واچ ۶ جدید (۲۹۹.۹۹ دلار در سامسونگ) یک تجربه کامل از ساعت هوشمند با تمام اصول اولیه از نظر ردیابی سلامت و تناسب اندام را ارائه می دهد. گلکسی واچ ۶ کلاسیک (۴۲۹ دلار در آمازون) کمی گران‌تر است، اما دارای قاب چرخشی و زیبایی‌شناسی بالا است.

بررسی امکانات حلقه هوشمند سامسونگرنگ و ابعاد حلقه هوشمند سامسونگ

برای شروع، ما فقط می خواهیم شاهد وجود حلقه هوشمند سامسونگ باشیم. یک جایگزین عالی برای حلقه Oura که می تواند روند تکنولوژی حلقه های هوشمند را افزایش دهد و رقبای بیشتری را به حرکت وادار کند. ما کاملاً انتظار ردیابی سلامت اولیه و عمر باتری مناسب را داریم. فراتر از آن، در زیر چند ویژگی خاص وجود دارد که امیدواریم در حلقه هوشمند سامسونگ ببینیم.

بررسی کاربر در زمان خواب

سامسونگ اخیراً فناوری ردیابی خواب خود را افزایش داده است و ما امیدواریم که شاهد انتقال این فناوری به انگشتان باشیم. دقت، بینش، گرایش‌ها و آموزش خواب، همه عواملی هستند که ما مشتاق یافتن آن هستیم. به طور خلاصه، انتظار داریم یک حلقه هوشمند سبک، راحت و بدون صفحه‌نمایش روشن، امکان اتصال به انواع دستگاه، عکسبرداری و فیلمبرداری، ضبط مکالمه و حتی در زمان های اضطراری بتوانیم مکالمه انجام دهیم.

به همان اندازه که حلقه‌های هوشمند موجود در مقایسه با ابزارهای پوشیدنی مبتنی بر مچ کوچک به نظر می‌رسند، اما هنوز هم بسیار حجیم هستند. ما دوست داریم ببینیم که سامسونگ یک فاکتور کوچک تری ارائه می دهد که چشمان بسیاری را به خود جلب نکند. تاکنون حلقه‌های هوشمند نسبتا کمی در بازار وجود داشته است و امیدواریم که حلقه گلکسی سامسونگ دارای موارد زیر باشد:

بررسی سلامتی

در حالی که برای بسیاری مشکوک هستند که حلقه هوشمند سامسونگ بتواند GPS را جابجا کند یا از آن استفاده کند، اما باید بتواند فعالیت روزانه شما مانند راه رفتن، دویدن و غیره را ردیابی کند و ضربان قلب شما را اندازه گیری کند.

بررسی خواب

با توجه به اینکه این ویژگی در حلقه Oura نیز گنجانده شده است، این یک ویژگی خوب است که حتما در پوشیدنی جدید سامسونگ مشاهده خواهیم کرد.

بررسی دما

اگر حلقه گلکسی بتواند دمای بدن شما را کنترل کند، نه تنها به شما کمک می‌کند که بفهمید چرا یکدفعه دمای بدنتان پایین آمده، بلکه می‌تواند برای زنانی که می‌خواهند چرخه و بارداری خود را ردیابی کنند مفید باشد.

کنترل تلفن همراه

به جای ضربه زدن بر روی تلفن یا هدفون های بی سیم خود، اگر بتوانید برای تغییر آهنگ های موسیقی، تغییر صدا، یا حتی پذیرفتن و رد تماس ها، روی Galaxy Ring ضربه بزنید، مفید خواهد بود.

شارژ بی سیم

حلقه هوشمند سامسونگ مانند حلقه Oura، دوست داریم که حلقه سامسونگ نیز بتواند به صورت بی سیم شارژ شود. اگر بتوان با قرار دادن آن در پشت گلکسی اس ۲۳ اولترا یا اس ۲۴ اولترا، آن را شارژ کرد، بسیار عالی خواهد بود.

جمع بندی

آمدن سامسونگ در دسته حلقه های هوشمند قطعا جالب خواهد بود. همچنین می تواند وارد بازاری با رقبای نسبتاً کمی شود که به آن برتری نسبت به شرکت هایی مانند Fitbit می دهد. این دستگاه می تواند برای کسانی جذاب باشد که خواهان یک پوشیدنی متمرکز بر سلامتی هستند، اما چیزی به بزرگی یک ساعت نمی خواهند. به این ترتیب، می‌تواند بازاری مجزا به دور از ساعت‌های هوشمند ایجاد کند، جایی که باید با اپل واچ رقابت کند، البته اگر به گارمین اشاره نکنیم.

حلقه هوشمند سامسونگ همچنین ممکن است نقطه ورود این شرکت به خدمات سلامت و تناسب اندام آنلاین باشد، دقیقاً مانند آنچه اپل و فیت بیت انجام داده اند. با توجه به اینکه سامسونگ در مورد شایعات مربوط به محصولات جدید خود سانسور خبری ندارد، انتظار داریم در ماه های آینده بیشتر در مورد حلقه گلکسی بشنویم. پس، گوش به زنگ باشید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x