سینما و تئاتر

بیوگرافی بازیگران فیلم ویلای ساحلی + زمان اکران، خلاصه داستان و نقد

فیلم سینمایی ویلایی ساحلی با وجود بازیگران طنز پرطرفدار و پرفروش در سینمای ایران از جدیدترین اکران‌های سینمایی ایران است. در ادامه به بررسی و نقد فیلم ویلای ساحلی می‌پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ ژانر فیلم ویلای ساحلی اجتماعی، خانوادگی و یک کمدی سیاه است. تولید این اثر از سال ۱۴۰۱ با نام اولیه رکر شروع شد و سرانجام در آخر بهار ۱۴۰۲ ساخت فیلم به پایان رسید. پس از تغییر نام رکر به ویلای ساحلی در ۱۵ آذر ۱۴۰۲ شاهد اکران این فیلم بر روی پرده سینماها بودیم. مدت زمان فیلم سینمایی ویلای ساحلی ۱۰۵ دقیقه می‌باشد.

خلاصه داستان فیلم ویلای ساحلی

این فیلم خانواده‌ ای روستایی را روایت می‌ کند که به عنوان سرایدار قرار است برای ۶ ماه از یک ویلا نگهداری کنند، صاحب ویلا، برای رفتن به خارج از ایران ویلا را به یونس می سپارد اما برادر زن یونس با ورود به خانه داستان‌ هایی رقم خواهد زد.

اکران فیلم ویلای ساحلی

پژمان جمشیدی و رضا عطاران در فیلم ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی روز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر ایران اکران شد.

علت شروع پروژه فیلم ویلای ساحلی

کیانوش عیاری کارگردانی فیلم می گوید؛ مهم ترین دلیلم برای ساخت این فیلم، پول بود چون می‌ خواهم پروژه دیگری را شروع کنم که تهیه‌ کننده آن خودم هستم و به پول احتیاج دارم.

بازیگران فیلم ویلای ساحلی

فیلم ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه کنندگی رضا رخشان محصول سال ۱۴۰۱ در ژانر کمدی، خانوادگی و اجتماعی است. در این فیلم بازیگرانی همچون رضا عطاران، ریما رامین فر، پژمان جمشیدی، نیما نوروزی، عرفان آصفی، شووار کریم‌ زاده، یوسف خسروی و علی پناهی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

رضا عطاران در فیلم ویلای ساحلی

رضا عطاران در فیلم ویلای ساحلی

رضا عطاران متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در مشهد ، دیپلمه اقتصاد دارد و دانشجوی انصرافی رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران می باشد. با تئاتر شروع کرد و اولین بار سال ۱۳۷۲ با سریال ساعت خوش جلوی دوربین رفت و با سریال دنیای شیرین در سال ۱۳۷۶ به شهرت رسید. او در سال ۱۳۷۳ وقتی ۲۶ ساله بود با فریده فرامرزی ازدواج کرد.

پژمان جمشیدی در فیلم ویلای ساحلی

پژمان جمشیدی در فیلم ویلای ساحلی

پژمان جمشیدی متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۶ در تهران، دانشجوی انصرافی رشته مهندسی عمران بوده که فعالیت خود را با فوتبال شروع کرد و بازیکن سابق تیم پرسپولیس بود.

بازیگری را از سریال «پژمان» سال ۱۳۹۳ شروع کرد و با فیلم خوب بد جلف در سال ۱۳۹۴ درخشید و زمانی که فوتبال بازی می کرد آقای شاهرخ بیانی را خیلی دوست داشت و هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

ریما رامین فر در ویلای ساحلیریما رامین فر فیلم سینمایی ویلای ساحلی

ریما رامین فر متولد ۵ فروردین ۱۳۴۹ در تهران، فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته کارگردانی تئاتر می باشد که با تئاتر کار خود را شروع کرد و سال ۱۳۸۰ وقتی ۳۱ ساله با فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ جلوی دوربین رفت.

او با سریال پایتخت در سال ۱۳۸۹ به شهرت رسید و سالهاست با امیر جفعری ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر به نام آیین است وعاشق ورزش و از طرفداران استقلال بوده و احساساتش را بروز نمیدهد.

نیما نوروزی زاده در ویلای ساحلینیما نوروزی زاده

نیما نوروزی زاده متولد ۱۳۶۸ در لرستان، تحصیلات آکادمیک خودش را در رشته ی کامپیوتر گذرانده و مدرک کاردانی کامپیوتر را نیز دارد. فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد و با فیلم کوتاه خونسردی جلوی دوربین رفت وبا سریال ۸۷ متر که در سال ۱۳۹۶ ساخته شده نیز ایفای نقش کرد.

شوار کریم‌ زاده بازیگر فیلم ویلای ساحلی

شوار کریم‌ زاده

شووار کریم‌زاده متولد ۱۱ بهمن ۱۳۷۶ در بابل، فارغ التحصیل لیسانس معماری و همچنین و هنرجوی تئاتر است و با تئاترفعالیتش شروع کرد. با سریال ۸۷ متر در سال ۱۳۹۶ جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۹۹ در فیلم کوتاه نقاشی روی سایه ها نیز بازی کرد و در زمینه سوارکاری و بوکس فعالیت داشته و مربی ورزش رزمی است.

عرفان آصفی در ویلای ساحلی

عرفان آصفی

عرفان آصفی متولد دهه ۷۰ در ایران ، اولین بار با سریال ۸۷ متر که در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است بازی کرد و در اسامی بازیگران سریال ویلای ساحلی قرار دارد.

یوسف خسروی

بازیگر خردسال فیلم ویلای ساحلی

یوسف خسروی متولد ۱۱ فروردین ۱۳۸۵ در شهرری، در حال تحصیل بوده و با فیلم متری شش و نیم سال ۱۳۹۷ جلوی دوربین رفت و با فیلم سینمایى عنکبوت در سال ۱۴۰۰ شناخته شد.

علی پناهی

علی پناهی

علی پناهی در ایران بازیگر است و با فیلم انتخاب سال ۱۳۸۳ جلوی دوربین رفت و سال ۱۴۰۱ در فیلم ویلای ساحلی نیز بازی کرد.

علی سرتیپی

علی سرتیپی در سال ۱۳۴۰ در تهران، دارای مدرک لیسانس مدیریت می‌باشد و سال ۱۳۷۰ با فیلم قربانی جلوی دوربین رفت. سال ۱۳۷۷ با فیلم طوطیا شناخته شد و در زمینه تهیه کنندگی هم فعالیت می‌کند.

کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف آباد، فعالیت خود را با نقدنویسی به‌ویژه در ماهنامهٔ فیلم آغاز کرد. سپس در زمینه نویسندگی و کارگردانی شروع به فعالیت کرد و با ساخت و نویسندگی سریال قصه های مجید در سال ۱۳۶۹ حسابی خود را مطرح کرد. سال ۱۳۶۵ با فیلم آلبوم تمبر وارد عرصه بازیگری شد و با فیلم خواهران غریب نیز سال ۱۳۷۴ دیده شد.

او با مهرانه ربّی ازدواج کرد و دو فرزند داشت و متاسفانه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در۷۳ سالگی به علت خودکشی از دنیا رفت.

فرگل فرح‎بخش

فرگل فرحبخش متولد ۵ تیر۱۳۷۰ در تهران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده ی سینما تیٔاتر در دانشگاه هنر تهران است. سال ۱۳۹۵ با فیلم کاناپه جلوی دوربین رفت و سال ۱۴۰۱ در فیلم ویلای ساحلی نیز بازی کرد.

دیگرعوامل فیلم

مدیر فیلمبرداری: داریوش عیاری

مدیر صدابرداری: محمود خرسند

طراح صحنه: سیامک کاری‌ نژاد

طراح لباس: زهرا صمدی

طراح گری: عباس عباسی

مدیر برنامه‌ ریزی: شبنم عرفی‌ نژاد

دستیار اول کارگردان: رضا مسعودی

نقد فیلم ویلای ساحلیخلاصه داستان فیلم ویلای ساحلی

ویلای ساحلی به نویسندگی و کارگردانی کیانوش عیاری ساخته شد. کارگردانی که پیش از این از او آثاری همچون فیلم‌ آبادانی‌ها و سریال روزگار قریب را دیدیم. او به ساخت آثار واقع‌گرایانه مشهور است! بله واقع‌گرایانه! پس چرا در تبلیغات، ویلای ساحلی به ما اثری طنز نشان داده شده است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم، قطعا با دیدن نام بازیگران اصلی افراد فکر می‌کنند که یک فیلم طنز روبه‌رو هستند. مشابه فیلم‌هایی همچون فسیل یا هتل که با استفاده از هر عنصری آنها را بخنداند. خب اگر به این دلیل به دنبال تماشای ویلای ساحلی می‌روید، پیشنهاد می‌‌کنیم فیلم دیگری را برای تماشا انتخاب کنید.

با دیدن ویلای ساحلی قرار نیست صرفا بخندید، در واقع همانطور که خود کیانوش عیاری گفته: «ویلای ساحلی یک فیلم کمدی نیست و در نهایت فقط می‌توانم بگویم یک فیلم شیرین است؛ یک فیلم قصه‌گو که داستانی مفرح را تعریف می‌کند.»

در ادامه به بررسی نمرات فیلم سینمایی ویلای ساحلی می‌پردازیم که تاکنون نمرات این فیلم متوسط است. البته گفتنی است که فیلم ویلای ساحلی در اولین روز اکران خود رکوردهای فروش اولین روز در طی چهار سال اخیر را جابه‌جا کرد و تا کنون فروش خوبی داشته است.

با این که فیلم روند کندی دارد و یک جریان ساده را به نمایش می‌گذارد. نکته بعدی دعوا‌ها و شلوغی‌های میان فیلم است که بیش از حد در آن دیده می‌شود و گاهی باعث می‌شود این اثر مانند یک ساز ناکوک که خارج می‌نوازد، خارج از ریتم است. ایفای نقش بازیگران راضی کننده نیست اما باز هم با سه تن از هنرپیشه‌های خوب روبه‌رو هستیم و زیبایی‌هایی برای دیدن داریم. در کل با ویلای ساحلی همراه یک اثر اجتماعی قوی نبود و چند لحظه مفرح و بدون ابتذال روبه‌رو خواهیم بود.

سخن پایانی

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم ویلای ساحلی در تلنگر با شما همراه بودیم. یکی از نکات مهم این اثر، تریلر فیلم سینمایی ویلای ساحلی و بعد از آن بازیگران هستند که مخاطب را به اشتباه می‌اندازد که با اثری کاملا طنز روبه‌رو هستند. در مجموع اگر یک فیلم اجتماعی آرام با حضور بازیگران خوب می‌خواهید،فیلم سینمایی ویلای ساحلی یک گزینه مناسب است و لحظات شما را زیبا می‌کند. اما اگر به دنبال کمدی‌ای که برایش قهقه بزنید به سینما می‌روید، این اثر را انتخاب نکنید. در پایان از همراهی شما متشکریم. آیا ویلای ساحلی تجربه خوبی برای شما بود؟ لطفا دیدگاه‌های خود را درباره این فیلم با ما به اشتراک بگذارید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x