خانواده

طرز تهیه موساکا با مرغ به روش رستورانی

طرز تهیه موساکا با مرغ یکی از غذاهای یونانی است که طعم لذیذی به خصوص برای کودکان به دلیل مواد اولیه اس دارد.

به گزارش تلنگر؛ وقتی به موساکا فکر می‌کنید، تصاویری از گوجه‌فرنگی و بادمجان‌های براق را می‌بینید که با مخلوط مرغ تکه شده و پر از پنیر پیتزای کشدار روکشی شده است. به همین علت ما امروز قصد داریم طرز تهیه موساکا با مرغ را به شما آموزش دهیم تا این غذای لذیذ را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. موساکا با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی یونان است که معروف به گراتن می باشد و با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای طرز تهیه موساکا با مرغ

بادمجان ۴ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
فیله مرغ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
شیر ۲ پیمانه
آرد ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
کره به مقدار کافی
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار کافی

طرز تهیه موساکا با مرغ با فر

موساکا با مرغ آماده سرو است

مرحله اول

فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد

۲۰۰ درجه سانتیگراد با فن گرم کنید. یک ظرف فر مربعی به عمق ۶ سانتی متر و به ظرفیت ۷ فنجان را چرب کنید.

مرحله دوم

بادمجان های ورقه شده را در سینی بچینید و به مقدار زیاد نمک بپاشید. ۱۵-۲۰ دقیقه کنار بگذارید. زیر آب سرد بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید.

مرحله سوم

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. دو طرف بادمجان را با روغن اسپری کنید. هر طرف را به صورت دسته ای به مدت ۳ تا ۴ دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود بپزید. به بشقاب منتقل کنید.

مرحله چهارم

سرخ کردن پیاز ها

تابه را با روغن اسپری کنید. حرارت را کم کرده و پیاز را اضافه کنید. به مدت ۳ تا ۴ دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن شفاف شود، هم بزنید. ادویه و سیر را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که معطر شود تفت دهید.

مرحله پنجم

مرغ تکه تکه شده را اضافه کنید، ۴-۵ دقیقه هم بزنید تا بپزد و کمی سرخ شود. گوجه فرنگی و جعفری را اضافه کنید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود و همه مواد با هم ترکیب شوند، بپزید و هم بزنید. مزه کنید و در صورت نیاز با نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله ششم

پخت مواد اولیه موساکا

نصف بادمجان را در ظرف آماده شده بچینید. مخلوط مرغ را روی آن قرار دهید. بادمجان باقی مانده را روی آن قرار دهید. روی آن سس سفید و پنیر بپاشید. در طبقه وسط فر حدود ۳۰ دقیقه بپزید تا روی آن طلایی شود و لبه های آن حباب بزند. قبل از سرو ۱۰ دقیقه بگذارید خنک شود

طرز تهیه سس بشامل

برای تهیه موکاسا با مرغ که طعم بی‌نظیری داشته باشد سس از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تهیه سس بشامل ابتدا باید کره را در یک قابلمه روی حرارت ملایم ذوب کنید. آرد را اضافه کنید و با استفاده از لیسک یا قاشق چوبی خوب به هم بزنید. بگذارید تا به مدت ۳ دقیقه بپزد. اما در این مدت مدام آن را هم بزنید و مراقب باشید که ته نگیرد و نسوزد. شیر را گرم کنید، سپس به طور کامل برای جلوگیری از گلوله گلوله شدن آن را به آرامی در حین هم زدن اضافه کنید. ۴-۵ دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید. پنیر را رنده کرده، سپس آن را با سس مخلوط کنید.

طرز تهیه موساکا با مرغ در ماهیتابهطرز تهیه موساکا با مرغ

طرز تهیه موساکا با مرغ درماهیتابه بسیار شبیه به تهیه آن در فر است با این تفاوت که شما باید در یک ماهیتابه لبه بلند موادتان را به ههمان صورت که درون ظرف مورد نظر برای فر چیدید، بریزید و یک در برای آن بگذارید تا خوب تمامی نواحی آن پخته شود.

نکات طرز تهیه موساکا با مرغ بدون فر

هنگام استفاده از بادمجان به عنوان یک عنصر اصلی، چیزی که حتما باید انجام دهید این است که قبل از استفاده از بادمجان، آن‌ها باید عرق کنند. با پاشیدن نمک روی بادمجان خام و دادن زمان تلخی باد اگر این کار را نکنید، آنها می توانند بسیار تلخ باشند و می توانند یک وعده غذایی مانند این را لکه دار کنند. به همین دلیل ضروری است که این بخش از دستور غذا را نادیده نگیرید.

فیله مرغ و سس بشامل را می توان ۲-۳ روز قبل درست کرد. در این صورت بادمجان ها را سرخ کرده و موساکا را جمع کرده و درست قبل از سرو در فر بپزید. از طرف دیگر، ممکن است کل ظرف از قبل درست شده باشد و فقط آنقدر گرم شود تا زمانی که آماده سرو شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x