محیط زیست

جان گرفتن زمستان سرد در ماه آخر سال

پیش بینی های هواشناسی برای روزهای بارانی و برفی پیش‌رو را در ادامه مطلب بخوانید.

به گزارش تلنگر؛ پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی در روز جمعه ۲۷ بهمن ماه گستره بارش به شمال‌شرق، برخی نقاط شرق و جنوب کشور نیز کشیده می‌شود و در این روز علاوه بر استان‌های ذکر شده در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی، بوشهر، غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان و بوشهر، بیشتر مناطق فارس غیر از جنوب‌ شرق این استان بارش را شاهد خواهیم بود.

امروز جمعه ۲۷ بهمن بیشترین بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، جنوب کردستان و مرکزی رخ می‌دهد؛ البته جمعه بارش برف نمود بیشتری نسبت به دیروز پیدا خواهد کرد و مناطق گسترده‌ای از غرب و شمال‌غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز و زاگرس شمالی و مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود.

پیش بینی وضعیت آب و هوا در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه؛ عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال‌غرب و نوار شمالی کشور است که علاوه بر آن در برخی مناطق جنوب، جنوب‌شرق و شرق نیز بارش‌ها پیش‌بینی شده است. همچنین شنبه بیشترین بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و نیز در برخی مناطق نیمه شمالی استان فارس رخ خواهد داد و در این روز در نوار شمالی کشور وزش باد شدید و کولاک برف نیز پیش‌بینی شده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ضمن تضعیف سامانه بارشی در برخی مناطق نیمه شمالی کشور شامل مناطق غربی، مرکزی و شمال شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی و مرکزی و نیز برخی نقاط شرق و جنوب‌شرق کشور بارش باران و برف و وزش باد را خواهیم داشت.

از ابتدای هفته جاری تا کنون افزایش دما در بیشتر مناطق کشور رخ داده بود که با ورود سامانه جدید و شروع بارش به تدریج دما کاهش می‌یابد و پس از عبور سامانه بارشی در چند روز آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درجه افت دما و برگشت دمای هوای بیشتر مناطق کشور به حالت زمستانه را در پیش رو داریم.

روز جمعه در برخی نقاط خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد و روز شنبه در استان‌های مرکزی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی وزش باد شدید پیش‌بینی شده که به خصوص در برخی مناطقی که بارش رخ نخواهد داد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

روز یکشنبه و اواخر وقت و صبح روز دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. خلیج فارس از امروز تا ظهر شنبه آینده و دریای خزر از اواخر روز پنجشنبه تا یکشنبه مواج و متلاطم است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x