ارتباطات

رونمایی از گلکسی S24 Ultra به صورت رسمی

رونمایی سامسونگ از سری S24 برخلاف سال گذشته که تمام گوشی‌های سری S23 در تمام بازارها با چیپست اسنپدراگون راهی بازار شدند، امسال صرفا مدل گلکسی S24 Ultra با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در تمام بازارها به دست کاربران می‌رسد.

به گزارش تلنگر؛ پس از گذشت مدت زمانی که برای عاشقان سامسونگ کشنده بود؛ بالاخره سامسونگ از جدیدترین پرچم‌دارانش به صورت رسمی رونمایی کرد.لازم به ذکر است که البته پیش از رونمایی تمام جزئیات این گوشی‌ها فاش شده بود. همانطور که انتظار داشتیم، این گوشی‌ها از نظر سخت‌افزاری و ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارند و سامسونگ امسال تصمیم گرفته برای گوشی‌های سری گلکسی S24 بیش از هرچیزی به قابلیت‌های هوش مصنوعی و تغییرات ناچیز تمرکز کند. البته بدون شک یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این گوشی‌ها، ارائه‌ی ۷ آپدیت اصلی اندروید برای طرفدارانش است. در ادامه به بررسی مشخصات گلکسی S24 Ultra می‌پردازیم.

مشخصات فنی گلکسی S24 Ultraتصاویر رونمایی از گلکسی s24 ultra

طبق آخرین اطلاعات سامسونگ به صورت کاملا جدی در حال توسعه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خود است و این یعنی احتمال دارد مانند سری S22 گوشی‌های بازار جهانی با اگزینوس ۲۴۰۰ و گوشی‌های بازار آمریکا و چین با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازار شوند. کاربران و طرفداران سامسونگ از همین حالا بابت این تصمیم ناراضی هستند؛ چرا که سری S23 عملکرد و شارژدهی بسیار خوبی داشتند و بخش زیادی از این مهم به لطف تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به دست آمده بود. باید دید در نهایت تصمیم چگونه می‌شود.

سامسونگ چند سال بود که سری پرچمداران خود را در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون برای مناطق مختلف جهان تولید می‌کرد ولی در سری S23 تصمیم گرفت که تنها از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کند. طبق همین منطق باید امسال شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشیم ولی ظاهرا قضیه به همین سادگی هم نیست.

سازنده کره‌ای در صورت استفاده از تراشه‌هاس اگزینوس خود سود بیشتری را به دست خواهد آورد و همین اتفاق ممکن است باعث شود سری S24 نیز مجدد مانند قبل با دو نسخه سخت افزاری وارد بازار شوند. حتی ممکن است شرکت سامسونگ تصمیم بگیرد که مثلا S24 اولترا را تنها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و گلکسی S24 و S24 پلاس را در دو نسخه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ به بازار عرضه کند.

مدتی قبل در بنچمارک GeekBench 6 شواهدی از گوشی گلکسی S24 پلاس و البته اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دیده شد که استفاده سامسونگ از تراشه کوالکام را تایید می‌کند و باید ببینم که تراشه اگزینوس نیز در کار خواهد بود یا خیر. این تراشه در GeekBench 6 توانسته در بخش تک هسته‌ای حدود ۱۲ درصد و در بخش چند هسته‌ای حدود ۲۶ درصد بهتر از نسل قبلی عمل کند.

دوربین گلکسی S24 Ultraرونمایی از دوربین S24 اولترا

مطابق آخرین خبرها هر ۳ گوشی کهکشانی ۲۰۲۴ سامسونگ دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود که نحوه قرارگیری و طراحی آن به شکل سوراخ پانچ است. با احتمال بالایی گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس دارای قاب آلومینیومی خواهند بود؛ اما در این میان حرف‌هایی هم در ارتباط با این که گلکسی اس ۲۴ اولترا به قاب تیتانیومی برای استحکام کششی بالاتر مجهز شده، هم رد و بدل می‌شود.

گلکسی S24 Ultra  همچنان با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روبه‌رو هستیم؛ اما تغییرات مهمی در ساختار و نرم‌افزار دوربین‌های این گوشی اعمال شده‌اند تا تجربه عکاسی و فیلم‌برداری با گلکسی اس ۲۴ اولترا از همیشه جذاب‌تر باشد. جالب این‌که سایز پیکسل‌های دوربین اصلی این پرچمدار تا ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده و به ۱.۴ میکرومتر افزایش یافته است. کره‌ای‌ها ترکیب دوربین‌های تله‌فوتوی جدیدترین پرچمدار خود را تغییر داده‌اند و حالا دو گزینه زوم بدون افت کیفیت ۳ و ۵ برابری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ البته باوجوداین، رزولوشن حسگر دوربین پریسکوپ تله‌‌فوتوی پرچمدار جدید سامسونگ به ۵۰ مگاپیکسل رسیده است.

احتمالاً می‌دانید که حداکثر زوم بدون افت کیفیت در مدل قبلی یعنی گلکسی S23 اولترا به ۱۰ برابر هم می‌رسید، اما حالا سامسونگ حداکثر زوم بدون افت کیفیت با دوربین پریسکوپ تله‌فوتو را به ۵ برابر رسانده و در عوض زوم دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن همچنان کیفیتی نزدیک به خروجی اصلی دارد. عکاسی و فیلم‌برداری با گلکسی S24 اولترا با پردازش تصویر پیشرفته‌تر چیپست حالا بهتر از قبل است؛ اما این تمام ماجرا نیست و سامسونگ با موتور هوش مصنوعی جدیدش تجربه‌ای تازه را برای کاربرانش رقم می‌زند.

کیفیت دوربین گلکسی اس 24

قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا شبیه به آن چیزی است که در پیکسل ۸ پرو هم دیده بودیم. در عکاسی با گلکسی  اس۲۴ Ultra امکان پاک کردن سوژه‌های اضافه و ویرایش حرفه‌ای تصاویر میسر خواهد بود. همچنین با امکان تلفیق چند عکس، می‌توانید بهترین تصویر را از سوژه‌های خود خلق کنید. حضور سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی مانند مولد تصویر سبب می‌شود تا با هوشمندترین گوشی پرچمدار سامسونگ رو‌به‌رو باشیم.

باتری گلکسی S24 Ultra

در این گوشی هوشمند از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. این باتری ظرفیتی مشابه با قبل دارد، اما انتظار داریم که با حضور قابلیت‌های مدیریت باتری هوش مصنوعی و سخت‌افزار بهینه‌تر، شارژدهی باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا در سطح رضایت‌بخشی باشد. از طرفی گلکسی S24 Ultra با فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی روانه بازار شده که به‌ادعای سامسونگ، شارژر آن تا ۶۵ درصد از ظرفیت باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ می‌کند. این گوشی از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده گلکسی S24 الترامشخصات فنی galexy S24 ultra

در این سری سامسونگ با رونمایی از جدیدترین پرچمدار خود از جدیدترین تراشه کوالکامش را به نمایش گذاشت. تراشه کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. اما در همین حین برادران کوچک‌تر آن در دو نسخه با همین تراشه یا تراشه اختصاصی اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌شوند. قلب تپنده گلکسی اس ۲۴ اولترا تراشه پرچمدار جدید کوالکام با لیتوگرافی ۴ نانومتری و هسته‌های جدید ARM است که قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و مصرف انرژی آن نیز نسبت به نسل گذشته کاهش یافته است.

یکی از دلایل مهمی که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی سامسونگ در گلکسی S24 Ultra حضور دارند، واحد پردازش عصبی (NPU) جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ محسوب می‌شود که مولد هوش مصنوعی جدیدی را در اختیار دارد و با استفاده از آن از توانایی پردازش ۲۰ توکن بر ثانیه را دارد. انتظار می‌رود که گلکسی اس ۲۴ اولترا قدرت پردازشی بسیار خوبی برای اجرای انواع بازی‌های روز اندروید را داشته باشد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳

والکام اعلام کرد که گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاسی که در کشورهایی غیر از آمریکا و کانادا به فروش می‌رسند؛ به تراشه اگزینوس مجهز شده‌اند و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تنها مختص گوشی S24 ULTRA (تمام جهان) و S24 نرمال و S24+ کانادا و آمریکا است.

پردازنده گرافیکی گلکسی S24تصاویر رونمایی از گلکسی S24 اولترا

سامسونگ LSI در هنگام صحبت در مورد پردازنده گرافیکی جدید Xclipse 940 که مبتنی بر فناوری RDNA 3 AMD است، به جزئیات زیادی اشاره نکرد. در واقع پردازنده گرافیکی Xclipse 920 که همان پردازشگر گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ است، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به مدل جدید (Xclipse 940 مبتنی بر معماری RDNA 3 AMD) در حد ۵۰ درصد دارد. این ۵۰ درصد بیشتر در مواردی مثل بازتاب ها و روشنایی‌های صفحه نمایش و حتی ایجاد سایه‌ها در پردازش رنگ‌ها به چشم می‌آید.

برتری پردازنده گرافیکی Xclipse 940 نسبت به Xclipse 920 (نسل جدید در مقایسه با نسل قبلی)

پردازشگر گرافیکی Xclipse 940 حدود ۱۴.۷ درصد نسبت به پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کند و سرعت بالاتر آن غیرقابل چشم پوشی است. سرعت بالاتر پردازنده گرافیکی Xclipse 940 در ویژگی‌هایی مانند Live Translate و Generative Edit بیشتر به چشم می‌آید. به زبان دیگر این پردازنده گرافیکی توانایی پشتیبانی از قابلیت ترجمه آنلاین در تماس صوتی و ویراشگر تصویر مختص سامسونگ اس ۲۴ را دارد.

هوش مصنوعی برای S24 چه می کند؟

اینطور که سامسونگ در حال به رخ کشیدن است، در واقع تاثیر گلکسی ای آی Galaxy AI در بخش‌های زیادی از کهکشانی‌های جدید اس ۲۴ قابل مشاهده است که این فوق‌العاده است. سامسونگ باز هم در رونمایی از گوشی‌های پرچمدارش توانست نگاه‌ها را روی محصولش میخکوب کند.

  • دوربین
  • نقشه گوگل مپ
  • ترجمه آنلاین مکالمه صوتی
  • برنامه آنلاین Interpreter
  • انتخاب گزینه ترجمه پیام به زبان‌های دیگر (برای مثال اسپانیایی زبان منتخب متخصص نرم افزار سامسونگ برای نمایش در رونمایی رسمی بود)

طراحی گلکسی S24 Ultraطراحی بدنه گلکسی اس24اولترا

طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و شاید مهم‌ترین نکته، استفاده از فریم تیتانیوم است. همچنین این گوشی از نمایشگری تخت استفاده می‌کند تا همزمان با ارگونومی بهتر، خطاهای لمسی را حین کار کردن با گوشی کاهش دهد. زبان طراحی سامسونگ همانی است که در دو نسل قبل نیز با آن سروکار داشتیم، یعنی ۴ دوربین با لنز مجزا روی قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند و اسلات اختصاصی قلم S-Pen نیز پایین فریم آن جا خوش کرده است.

ابعاد گلکسی اس 24

وزن گلکسی اس ۲۴ اولترا تفاوت خاصی با نسل گذشته‌اش ندارد، اما ضخامت آن حدود ۰.۳ میلی‌متر کاهش یافته و به‌لطف نمایشگر تخت، استفاده از آن با یک دست کمی راحت‌تر است. سامسونگ در این نسل گوشی پرچمدار خود با به‌کارگیری محافظ جدید کورنینگ Gorilla Armor روی پنل پشت و جلو به‌همراه فریم تیتانیومی، بیشتر تمرکز خود را به بهبود کیفیت ساخت دستگاه معطوف کرده تا مقاومت گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر ضربات و خط‌و‌خش بهتر باشد.

صفحه نمایش گلکسی S24 Ultraکیفیت صفحه نمایش گلکسی اس 24

این گوشی هوشمند به نمایشگری روشن‌تر از همیشه مجهز شده است. نمایشگر گلکسی S24 Ultra از پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی برخوردار شده که درواقع بهترین نمونه نمایشگر به‌کار رفته در تاریخ گوشی‌های گلکسی محسوب می‌شود. این نمایشگر از فناوری LTPO برای تغییر هوشمند نرخ رفرش از ۱ تا ۱۲۰ هرتز نیز بهره می‌برد تا در کنار نمایش روان محتوا، در مصرف شارژ باتری هم صرفه‌جویی شود. مانند نسل پیشین، گلکسی S24 اولترا از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند. این قلم همراه با خود دستگاه به‌دست کاربران می‌رسد.

قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ S24 اولتراقیمت و رنگ بندی گلکسی اس 24 الترا

این پرچمدار سامسونگ از ۱۱ بهمن امسال برای عرضه در بازار آماده می‌شود و خریداران آن باید طی هفته‌های آینده منتظر از راه رسیدن آن باشند. مدل پایه گلکسی S24 Ultra با برچسب قیمتی ۱۲۹۹.۹۹ دلار آمریکا روانه بازار می‌شود؛ هرچند امکان دارد که قیمت این گوشی پرچمدار در برخی بازارها متفاوت بوده و از قیمت اعلامی سامسونگ کم‌تر یا بیشتر باشد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x