خانواده

طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی ترد و لذیذ برای چهار نفر

طرفداران کوکوسبزی و انواع کوکو ها، قطعا عاشق عطر و طعم این کوکو خوشمزه که از تره تشکیل شده است، هستند. اگر شما هم علاقه دارید تا برای تهیه یک غذای سالم و بی دردسر آموزش ببینید پس تا پایان مقاله تهیه کوکو تره و سیب زمینی همراه تلنگر باشید.

به گزارش تلنگر؛ اگر طرفدار کوکو سبزی باشید، حتما تهیه کوکو تره و سیب زمینی و امتحان کردن آن اصلا خالی از لتف نیست. کوکوی تره یک غذای نونی سبک برای ناهار یا شام است که در بین گیاهخواران محبوبیت زیادی دارد. کوکو تره را با ترکیبی از مواد دیگر هم درست می‌کنند. همچنین به خاطر این که سریع درست می‌شود و مواد موجود در آن کاملا ساده و در دسترس است، طرفدار‌های پروپا قرصی دارد.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی

کوکو سیب زمینی با تره

تخم مرغ ۳ عدد
سیب زمینی ۴ عدد کوچک
تره تازه ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پودر آویشن، گشنیز و سیر یک چهارم قاشق چای خوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی

مرحله اول

پس از شست و شوی تره باید در ابتدا سیب زمینی را آبپز کنید. بعد از پخت حتما اجازه دهید سیب زمینی سرد شود. سپس تره‌ها را که به خوبی شستید و تمیز کردید و بعد در دستمالی قرار دهید تا آب آن گرفته شود، سپس با چاقوی تیز ریز آن‌ها را خرد کنید یا در خرد کن یا غذاساز بریزید و خرد کنید.

مرحله دوم

در کاسه یا ظرف مناسب و بزرگی دو عدد تخم مرغ را بشکنید. با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید تا تخم مرغ‌ها از لختگی دربیایند. تره خرد شده را به تخم مرغ‌های هم زده اضافه و مجدد با همزن دستی مخلوط کنید.

مرحله سوم

سپس تمام ادویه‌ها شامل پودرگشنیز، آویشن، زردچوبه، فلفل و پودر سیر را به مخلوط تره و تخم مرغ‌ها اضافه کنید و نمک را هم بیفزایید. سیب زمینی پخته را با گوشت‌کوب بکوبید یا با رنده پوره له کنید. سپس به مخلوط تخم مرغ و تره اضافه کنید. در نهایت آرد را اضافه کنید.

مرحله چهارم

همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس در تابه نچسبی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود. مواد کوکو را در روغن داغ شده بریزید و اجازه دهید سرخ شود. وقتی دو طرف کوکو سرخ شد از تابه خارج کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نکات پخت کوکو تره و سیب زمینی

طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی

برای تهیه کوکو تره و سیب زمینی بهتر است هرگز از پیاز استفاده نکنید. پیاز باعث شل شدن و وا رفتن کوکو سیب زمینی می‌شود. اگر دوست دارید کوکو شما طعم پیاز داشته باشد، از پودر پیاز به جای خود پیاز استفاده کنید که در عطاری‌ها موجود است.

می‌توانید از پودر نان باگت استفاده کنید؛ زیرا تاثیر مهمی در وا نرفتن کوکو دارد. برای تهیه پودر نان باگت کافی است نان باگت را روی شوفاژ یا بخاری بگذارید تا خشک شود؛ سپس آن را آسیاب کنید.

تعداد تخم مرغ به مقدار مواد بستگی دارد. برای چهار عدد سیب زمینی متوسط دو عدد تخم مرغ ریز کافی است. اگر تخم مرغ شما درشت است، به جای دو تا تخم مرغ از یک تخم مرغ استفاده کنید.

سیب زمینی را نباید رنده کنید؛ زیرا رنده کردن یکی از دلایل مهم وا رفتن کوکو تره و سیب زمینی است. سیب زمینی را بعد از پخت به صورت داغ بکوبید تا کاملا له و یکدست شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث می‌شود تهیه کوکو تره و سیب زمینی به ماهی تابه نچسبد یا اصطلاحا وا نرود، داغ بودن روغن است. حتما زمانی که روغن کاملا داغ شده است، کوکو را داخل روغن بگذارید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x