بازار مالی

قیمت جهانی طلا بازار داخلی ایران را بهم ریخت

کاهش قیمت طلا در هفته اخیر به اتمام رسید و تغییر در بازار جهانی بازار طلا ایران را نیز متحول کرد.

به گزارش تلنگر؛ بررسی های اخبار جهانی برای بخش مالی و بازار طلا، افزایش قیمت این فلز گران بها را نشان می‌دهد. همچنین سیر صعودی بازار جهانی همچون گذشته افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران را به همراه داشت.

بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار دیروز در بازار تهران با رشد ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومانی روبه‌رو شد و به ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار تومان رسید. هر مثقال طلا هم با افزایش ۸۷ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان قیمت داشت.

همچنین در بازار سکه، قیمت سکه امامی رشد ۷۸۳ هزار تومانی را تجربه کرد و با ورود به کانال ۳۲ میلیون تومان، روی رقم ۳۲ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان ایستاد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز ۶۷۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد.

در حال حاضر در بازار هر قطعه سکه بهار آزادی ۲۹ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

در این میان، حباب سکه امامی در بازار رشد ۴۴۴ هزار تومانی را تجربه کرد. در حال حاضر حباب سکه امامی به ۵ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسیده است.

به نر می‌رسد بخشی از افزایش قیمت طلا و سکه در بازار، به تغییر اونس طلا در بازار جهانی ارتباط دارد. در معاملات روز سه‌شنبه، اونس طلا در بازار جهانی در حدود ۱۰ دلار گران شد و ۲ هزار و ۳۵ دلار قیمت پیدا کرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x