حوادث

مزایده خودروهای توقیفی مواد مخدر چیست؟

منظور از خودروهای توقیفی مواد مخدر، خودروهایی هستند که به خاطر حمل مواد مخدر توسط نیروی انتظامی توقیف می‌شوند‌. خرید و فروش این خودروها به صورت عادی و همانند دیگر خودروها نیست. تنها راه به فروش رساندن خودروهای توقیفی، به مزایده گذاشتن آن‌هاست. مزایده خودرو توقیفی توسط نهادهایی همچون قوه قضاییه، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسی کل کشور، انجام می‌شود.

خودروهای توقیفی چگونه به فروش می‌رسند؟

بر اساس قانون، فروش خودروهایی که به جرم حمل مواد مخدر توقیف شده‌اند، تنها از راه مزایده امکان پذیر است. به جز مامور مزایده و شخص ناظر، همه افراد می‌توانند در مزایده ماشین توقیف شده، شرکت کنند. با توجه به افزایش بیش‌تر حد قیمت خودرو، مزایده خودرو توقیفی طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که این خودروها با قیمتی پایین‌تر از خودروهای موجود در بازار به فروش می‌رسند. برای اطلاع از زمان برگزاری مزایده خودروهای توقیفی مواد مخدر ، می‌توانید وارد لینک شوید.

نحوه مزایده خودروهای توقیفی

تمام خودروها از جمله ماشین‌های سنگین نیز، ممکن است به جرم حمل مواد مخدر توسط نیروی انتظامی توقیف شوند. مزایده ماشین سنگین و سایر ماشین‌های توقیفی به صورت زیر انجام می‌شود:

مشخصات خودروی توقیفی شده باید به طور کامل در آگهی مزایده ماشین و سایر خودروها، درج گردد.

اطلاعات دقیق از جلسات مزایده شامل تاریخ، ساعت و مکان برگزاری مزایده، باید به طور دقیق ذکر شود.

کارشناسان باید قیمتی به عنوان قیمت پایه برای خودروی توقیفی تعیین کنند و به اطلاع شرکت کنندگان در مزایده خودروهای توقیفی برسانند.

در روز مزایده ماشین، در بین شرکت کنندگان هر کسی قیمتی بالاتر برای خرید خودروی مزایده‌ای اعلام کند، برنده مزایده خواهد بود.

مزایای شرکت در مزایده خودروی توقیفی

مزایده ماشین توقیفی برای شرکت‌کنندگان سودمند است چرا که قیمت این خودروها پایین‌تر از قیمت کارخانه اعلام می‌شود. هر کسی برنده مزایده خودرو توقیفی شود، می‌تواند خودرو را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار خریداری کند.

به طور کلی افرادی که آشنایی با مزایده دارند، می‌توانند در تمام جلسات مزایده شرکت کنند و در کوتاه مدت به سود بالایی دست پیدا کنند. شرکت در جلسات مزایده ماشین، علاوه بر سود دهی، بر تجربه شرکت‌کنندگان می‌افزاید و این امر سبب می‌شود تا در جلسات بعدی، پر قدرت‌تر و درخشان‌تر در این جلسات ظاهر شوید.

خودروهای توقیفی با چه هدفی و توسط چه ارگانی به مزایده گذاشته می‌شوند؟

مزایده خودرو توقیفی به منظور حفظ اموال عمومی و عدم تخریب و ضایع شدن خودروهای توقیفی صورت می‌گیرد. مزایده ماشین سنگین و سایر خودروهای توقیفی توسط دستگاه قضایی انجام می‌گیرد. خودروهایی که جرم حمل مواد مخدر توقیف می‌شوند، توسط نیروی انتظامی به پارکینگ مواد مخدر انتقال داده می‌شود‌. ستاد مبارزه با مواد مخدر کلیه هزینه‌های مربوط به خلافی، مالیات، عوارض و هزینه‌های مربوط به انتقال سند را بر عهده می‌گیرد.

چگونه در جلسات مزایده خودرو شرکت کنیم؟

برای شرکت در جلسات مزایده، ابتدا باید از تاریخ دقیق، ساعت و محل برگزاری مناقصه اطلاع داشته باشیم. به دلیل اهمیت مزایده و محبوبیت آن در بین مردم، آگهی‌های مزایده ماشین، در وب سایت ارتباط گستران هزاره منتشر می شود.

سخن پایانی

امروزه در لیست انواع مزایده ماشین، مزایده خودرو توقیفی نیز، به چشم می‌خورد. حتما تابحال شنیده‌اید که خودرویی به جرم حمل مواد مخدر توسط نیروی انتظامی توقیف شده است. این خودروها پس از توقیف به انبار و یا پارکینگ مواد مخدر فرستاده می‌شوند. از نظر قانون، به منظور حفظ اموال عمومی و به روز رسانی پارکینگ، خودروهای توقیفی باید به فروش برسند. تنها را خرید و فروش انواع خودروهای توقیفی، از طریق مزایده است.

افراد شرکت کننده در مزایده خودرو توقیفی، باید قیمتی بالاتر از قیمت پایه اعلام شده توسط کارشناس، پیشنهاد دهند. در نهایت، خودروی توقیفی مزایده‌ای به شخصی که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد، فروخته می‌شود. ارتباط گستران هزاره، برترین و معتبرترین سایت مزایدات و مناقصات برگزار شده در سراسر کشور است. برای آگاهی از تمام مزایدات و مناقصات برگزار شده در سراسر کشور، به این سایت مراجعه کنید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x