سینما و تئاتر

معرفی سریال نون خ + بیوگرافی و تصاویر بازیگران فصل 1 تا 4 و حواشی

به گزارش تلنگر؛ سریال نون خ در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مجموعه دنباله‌دار در ژانر اجتماعی و طنز ساخته‌شده است که با لهجه جذاب کردی و حضور غالب بازیگران کردی فیلم‌برداری شده و در صدا‌وسیما به پخش درآمده است. در ادامه مطلب به معرفی سریال نون خ در چها فصل مجزا و معرفی بازیگران و حواشی پیرامون این مجموعه تلویزیونی می‌پردازیم.

خلاصه و معرفی سریال نون خ

نون خ، نامی است که سعید آقاخانی و گروهش به علت نقش اول بودن نورالدین خان‌زاده و محوریت اصلی داستان که با این نقش است به این سریال داده‌اند که این نقش را سعید آقاخانی بازی می‌کند.این سریال کمدی برای اولین بار در نوروز سال ۱۳۹۸ از شبکه‌ی ۱ صداوسیما، به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی، بهرام توکلی و فرید هادی پخش شد.

معرفی سریال نون خ ۱

این سریال، داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خان‌زاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه تولید تخمهٔ آفتاب‌گردان است. کشاورزان و هم‌محلی‌های آقا نورالدین، محصول تخمهٔ آفتاب‌گردانشان را به وی فروخته‌اند. نورالدین هم با میرزایی برای فروش بار تخمه آفتابگردان قرارداد بسته است اما دراین‌بین خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته است. این خبر که به کشاورزان می‌رسد، هرکدام به نحوی به دنبال وصول کردن طلب خود از نورالدین خان‌زاده هستند.

معرفی سریال نون خ ۲

سریال نون خ ۲ در ابتدا قرار بود برای پخش در ماه رمضان در ۲۵ قسمت آماده گردد اما به علت بیماری کرونا عوامل آن تصمیم گرفتند که ساخت آن را در محدود و در پانزده قسمت به اتمام برسانند.

فصل ۱ سریال نون خ درجایی تمام شد که خبر رسید کسی که قرار است طلب نورالدین را بدهد نیز فوت کرده است. فصل دوم این داستان هم ادامه ماجرا طلب کشاورزان از آقا نورالدین است و او در حال پرداخت بدهی‌های خود است.

معرفی سریال نون خ ۳

معرفی بازیگران زن سریال نون خداستان فصل ۳ نون خ با عروسی شیرین، دختر نورالدین آغاز می‌شود. اما این عروسی حواشی و اتفاقات تازه‌ای از گم‌شدن داماد را به همراه دارد. این فصل از سریال نون خ نیز در ۱۶ قسمت برای عید سال ۱۴۰۰ ساخته و پخش شد.

معرفی سریال نون خ ۴

پس از یورش گله گرگ‌ها به روستا و از بین رفتن گاو و گوسفندان روستاییان، زندگی اهالی با چالش جدیدی مواجه می‌شود. بزرگان ده تلاش می‌کنند با شکار گرگ‌ها اوضاع را به حالت عادی برگردانند، اما هر بار به دلایلی موفق نمی‌شوند، به ناچار یکی از شکارچیان ده بالا را استخدام می‌کنند. اما این موضوع آتش اختلافات قدیمی دو روستا را شعله‌ور می‌کند.

اهالی روستای نورالدین را برای خروج از رکود اقتصادی، جمعیتی و جبران عقب‌ماندگی از ده بالا به تکاپو می‌اندازد و اتفاقات تازه‌ای را رقم می‌زند.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ

پس از معرفی سریال نون خ به معرفی بازیگرانی که در آن ایفای نقش کرده‌اند می‌پردازیم. این مجموعه به دلیل تعدد فصل و ژانر اجتماعی که دارد، بازیگران زیادی را در خود جای‌داده است و هرکدام به‌جای خود نقش زیبایی را به تصویر کشیده‌اند. در این قسمت به معرفی بازیگران سریال نون خ که در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند، خواهیم پرداخت.

بیوگرافی سعید آقاخانی در نقش نورالدین خان‌زاده

نورالدین خانزاده - معرفی سریال نون خ

سعید آقاخانی کارگردان سریال نون خ است. وی در چهارم اسفندماه ۱۳۵۰ در بیجار به دنیا آمد. آقاخانی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه تهران است. او از بازیگران و کارگردانان محبوب و مشهور طنز کشورمان به شمار می‌رود. سعید آقاخانی در سال ۱۳۷۲ با مجموعه طنز پرواز ۵۷ بـه کارگردانی مهران مدیری وارد عرصه بازیگری شد. مهران مدیری، نصرالله رادش و رضا عطاران ازجمله بازیگران این مجموعه طنز بودند.

آقاخانی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۱ با ایفای نقش در سریال محکمه عدالت آغاز کرد. او در سال ۱۳۷۴ با بازی در ساعت خوش و همکاری با مهران مدیری مشهور شد. سعید آقاخانی نقش نورالدین خان‌زاده را در نون خ به بهترین شکل ممکن ایفا کرد و با این نقش به اوج شهرت رسید.

سعید آقاخانی یکی از پرکارترین بازیگران و کارگردانان سینما تلویزیون است که در آثار ماندگار بسیاری حضورداشته است. او در جشنواره‌ی فیلم فجر سال ۱۳۹۳ برای بازی در فیلم خداحافظی طولانی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

در معرفی سریال نون خ، نورالدین خان‌زاده دارای چهار دختر به نام‌های مرجان، شیرین، روژان و کژال است. در این سریال شیدا یوسفی نقش مرجان نون خ، ندا قاسمی نقش شیرین نون خ، هدیه بازوند نقش روژان نون خ و صبا ایزد پناه نقش کژال را ایفا می‌کنند. هر ۴ دختر نورالدین خان زاد در این سریال (کرد تبار) هستند و بازی خوب آن‌ها مورد تشویق مخاطبان سریال نون خ قرارگرفته است.

بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ در معرفی سریال نون خ

حمیدرضا آذرنگ (زاده ۱۳۵۱، تهران) نمایشنامه‌نویس، کارگردان، و بازیگر تئاتر و سینما ایرانی است. آذرنگ جایزه بازیگری جشن خانه سینما را برای بازی در فیلم ملکه به دست آورده و تاکنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های متعددی چون نویسندگی و بازیگری ازجمله برای دو لیتر در دو لیتر صلح و خنکای ختم خاطره شده‌است. او همچنین دریافت‌کننده و نامزد دریافت جایزه‌های دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز بوده است. آذرنگ عضو هیئت‌مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر نیز هست.

بیوگرافی فریده سپاه‌منصور

فریده سپاه‌منصور (زاده ۱۳۲۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. وی همسر هوشنگ توکلی از بازیگران تئاتر و سینما و تلویزیون می‌باشد.

وی از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۶۱ در تئاتر فعالیت داشت. پس از آن به سینما و تلویزیون روی آورد. از مهم‌ترین فیلم‌هایی که وی در آن به ایفای نقش پرداخته می‌توان به کتاب قانون و مارمولک اشاره کرد.

بیوگرافی علی صادقی

علی صادقی در سریال نون خعلی صادقی (متولد ۱۴ آذر ۱۳۵۹، تهران) بازیگر سبک طنز سینما و تلویزیون ایران است. سریال «بهترین تابستان من» با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی (با دوبله افشین زی نوری) آغاز شهرت وی بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های «متهم گریخت»، «خانه به دوش» و «بزنگاه» به اوج رسید.

بیوگرافی هومن حاجی‌عبداللهی

هومن حاجی‌عبداللهی (زادهٔ ۱۳۵۴ تهران) هنرپیشه، مجری تلویزیون، صداپیشه و دوبلور ایرانی است. وی در مقطع بسیار کوتاهی عضو انجمن گویندگان جوان بوده است. از آثار دوبله وی می‌توان به آثاری چون:

هیولاها علیه بیگانگان (در نقش دکتر سوسکه)_ ملاقات با رابینسون‌ها (در نقش پدربزرگ)_ رئیس مزرعه (در نقش مایلز)_ دنیای وحش (در نقش سنجاب باغ وحش)_ اواتار:اخرین بادافزار (در نقش پدرساکا و پادشاه باسیکسن)_ باب اسفنجی شلوار مکعبی (در نقش باب اسفنجی)_ شرک۱(در نقش شرک)_ خوش قدم (در نقش شاهین) _ پنج بچه‌و شنی (در نقش شنی) نام برد.

او در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر «ایران دو» جایزه بهترین بازیگر مرد برای نمایش «تناسخ سه تا سی‌وپنج تومن» را کسب نمود.

بیوگرافی نعیمه نظام‌دوست

نعیمه نظام دوست در معرفی سریال نون خ

نعیمه نظام‌دوست متولد ۲۳ آبان ۱۳۵۳ در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. او دارای دیپلم علوم تجربی است. او از سال ۱۳۷۰ کار بازیگری را در گروه‌های آزاد تئاتر آغاز کرد، سپس در مجموعه نوروز ۷۲ بازی کرد. نظام‌دوست به‌طور حرفه‌ای با ساعت خوش و در سال ۱۳۷۳ وارد عرصه بازیگری شد.

چهار خواهر دارد که خودش فرزند سوم خانواده است به‌غیراز او کسی در خانواده شان کار هنری نکرده پدرش چند سال پیش فوت کرده در سینما دوستان زیادی ازجمله ماه‌چهره خلیلی، لیلا اوتادی، الناز شاکردوست و لیدا عباسی را دارد. درسال ۱۳۷۴ با برنامه ساعت خوش به‌طور حرفه در سریال‌ها و فیلم‌ها شروع به بازی کرد.

بیوگرافی سیروس میمنت

سروس میمنت در سریال نون خ

سیروس میمنت رنجبر (زاده ۱۳۳۹ در کرمانشاه) بازیگر و نویسنده اهل ایران است. از کارهای مشهور او می‌توان به فیلم‌های سینمایی معجزه خنده و فوتبالی‌ها و سریال‌های خانه‌به‌دوش و سه دونگ، سه دونگ اشاره کرد. وی در ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت‌نام کرد.

بیوگرافی شقایق دهقان

خانم شقایق دهقان متولد سال ۱۳۵۷ و اسفندماهی می‌باشد. او در گیسن آلمان متولد شده و با بازی در سریال پاورچین به شهرت بالایی دست پیدا کرد. او همسر مهراب قاسم خانی است و این زوج یک پسر به نام نویان دارند.

بیوگرافی ندا قاسمی

بیو گرافی ندا قاسمی در نقش شیرینندا قاسمی متولد سال ۱۳۶۷ و خرداد ماهی می‌باشد. او زاده شهر کرمانشاه است و در رشته شیمی آلی تحصیل‌کرده، خانم قاسمی با بازی در سریال نون خ به شهرت رسید، او ازدواج‌نکرده و مجرد می‌باشد.

بیوگرافی میرطاهر مظلومی

میرطاهر مظلومی در سریال نون خ

میرطاهر مظلومی متولد سال ۱۳۵۳ و اسفند ماهی می‌باشد. او زاهد شهر اردیبل است و در رشته تئاتر تحصیل کرده، میرطاهر مظلومی با بازی در فیلم سینمایی اخراجی‌ها ۲ به شهرت رسید. آقای مظلومی همسر شهلا مقدم می‌باشد، این زوج صاحب دختری به نام ستایش هستند.

بیوگرافی علی صالحی

بیوگرافی علی صالحی

سید علی صالحی متولد سال ۱۳۵۲ و اسفند ماهی می‌باشد. او زاده شهر تهران است و در رشته نمایش تحصیل‌کرده، سید علی صالحی با بازی در سریال زیر هشت و همچنین روز رفتن به شهرت رسید. او هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد.

بیوگرافی سیروس حسینى فر

سیروس حسینى فر در سریال نون خسیروس حسینی فر، متولد سال ۱۳۵۸ در کرمانشاه است. تحصیلات سیروس حسینی فر لیسانس بازیگری و فوق‌دیپلم کامپیوتر می‌باشد. او فعالیت خود را در سال ۱۳۷۸ با تقلید صدا و ۱۳۹۷ برای اولین بار جلوی دوربین رفت.  او با بازی در سریال نون خ شهرت یافت. سیروس حسینی فر ازدواج کرده و دارای دو دختر است.

بیوگرافی صهبا شرافتی

روناک بیوگرافی صهبا شرافتیصهبا شرافتی متولد مهر سال ۱۳۷۷ است. تحصیلات وی دیپلم رشته ریاضی و فیزیک آغاز بازیگری خانم شرافتی که در معرفی سریال نون خ نیز به آن پرداختیم با همین سریال از سال ۱۳۹۸ بود که در این سریال به  شهرت رسید. او اکنون مجرد است.

بیوگرافی کاظم نوربخش

کاظم نوربخش-سلمان در سریال نون خکاظم نوربخش متولد مهر سال ۱۳۵۵ است. تحصیلات وی دیپلم ادبیات و علوم انسانی می‌باشد. نوربخش شروع فعالیت خود را در سال ۱۳۶۷ از ۱۲ سالگی با تئاتر آغاز کرد و با سریال نون خ در سال ۱۳۹۸ به شهرت رسید.

بیوگرافی نسرین مرادی

نسرین مرادی در سریال نون خنسرین مرادی متولد ۱۳۵۵ در تبریز است. وی فارغ‌التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران می‌باشد که با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و حالا در سینما و تلویزیون حضور دارد و همسرش نیز نویسنده است.

بیوگرافی یوسف کرمی

متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۸، در هرسین کرمانشاه، فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی اراک است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۷۳ آغاز کرده و تنها هنرمندی است که آیتم‌های slowmotion و mixmotion  را به بهترین شکل اجرا می‌کند.

بیوگرافی یدالله شادمانی

یدالله شادمانی در نقش بهادر سریال نون خ

یدالله شادمانی متولد ۱ دی ۱۳۳۷ در کرمان بازیگر است. بازنشستهٔ آموزش‌وپرورش است و فعالیت خود را از دبیرستان، درزمینهٔ نویسندگی و کارگردانی تئاتر آغاز نموده است و سال ۱۳۹۱ با فیلم خسته نباشید جلوی دوربین رفت. او با فیلم میمیرو به شهرت رسید و جز بازیگران‌ سریال نون خ ۴ است و چند سالی است با بتول علی پور ازدواج‌کرده و صاحب ۶ فرزند است.

بیوگرافی امیر سهیلی

امیر سهیلی در سریال نون خ 4

امیر سهیلی بازیگر سینما و تلویزیون بازیگر نقش رامین فود در سریال نون خ ۴ می‌باشد که تاکنون حضور موفقی در ژانر کودک داشته و حالا، در فصل چهارم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی نقش رامین فود شکارچی گرگ را ایفای نقش نموده است

معرفی سریال نون خ سایر عوامل سازنده

کارگردان: سعید آقاخانی

تهیه‌کننده: مهدی فرجی

مجری طرح و جانشین تهیه‌کننده: حسن مصطفوی

منشی صحنه: سارا عبداللهی

دستیار دوم کارگردان: جعفر نامنی

عکاس: کوروش جوان

نورپرداز: حسن امیرزاده

ناظر کیفی: کامبیز اخوان صفا

تصویربردار: حسین قلی پور

مدیر تدارکات: مجید لعل سنجیان

مدیر برنامه‌ریزی: ساناز بصیر

مدیر تولید: محمدرضا دلنوازی

جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی

طراح صحنه: امین جهانی

طراح لباس: پگاه ترکی

طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی

مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی

آهنگساز: صادق آزمند

صداگذاری و میکس: علیرضا علویان و رضا غرابی تهرانی

تدوین: امیر شیبان خاقانی

مشاور کارگردان: مصطفی تنابنده

مدیر تصویربرداری: امیر معقولی

حواشی سریال نون خ

پس از معرفی سریال نون خ به حواشی پیرامون این سریال می‌رسیم. در فصل ۱ سریال نون خ کژال دختر کوچک نورالدین نقش دختری جدی را بازی می‌کرد و در فصل‌های بعدی جای کژال را روناک با همان خلق و خو گرفت. روناک خواهرزاده نورالدین خان‌زاده است که رفتارهایش شباهت زیادی به کژال دارد. این نقش را صهبا شرافتی بازی می‌کند.

به نظر می‌رسد سازندگان این سریال و در رأس آن‌ها سعید آقاخانی به دلیل بازی نکردن صبا ایزدپناه در فصل دوم از این کار او ناراحت شده و به‌کل او را در سایر فصل‌ها نیز کنار گذاشتند. گرچه حمیدرضا آذرنگ و علی صادقی باوجود غیبت دریکی از فصل‌ها، دوباره برای بازی در فصل‌های بعدی این سریال دعوت شدند، اما پس از گذشت ۴ فصل از سریال نون خ کژال به سریال بازنگشت.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x