بازار مالی

شوک جدید بازار طلا به سرمایه داران

قیمت طلا و سکه و همچنین تحلیل آن در بازار را می‌توانید در مطلب زیر مطالعه کنید.

به گزارش تلنگر؛ قیمت طلای جهانی در پایان هفته گذشته رکورد صعودی زد. همچنین معامله‌گران بنیادی در بازار سکه عموماً هم‌زمان با کاهش حباب سکه اقدام به خرید می‌کنند. البته با رشد قیمت اونس طلا، در صورتی که دلار امروز کاهش محسوس نداشته باشد، همانند روال گذشته نهنگ‌های بازار در محدوده قیمتی روز پنجشنبه در کمین خرید باشند.

قیمت طلا و سکه داخلی تحت تأثیر قیمت دلار آزاد و ارزش اونس جهانی است. ولی طلای داخلی و سکه بیشتر به قیمت دلار چشم دوخته‌اند و تا کنون اثرپذیری سکه از تغییرات دلار بیشتر از اونس طلا بوده است.

در هفته گذشته دلار آزاد تحت تأثیر شروع جنگ در غزه یک صعود شارپ را تجربه کرد ولی در ادامه پس از سخنرانی رهبری درباره بی‌خبری ایران از حمله حماس به اسرائیل دلار تهران با شیب تند مسیر رفته را برگشت ولی در نهایت رشد ۳.۶ درصدی را نسبت مدت مشابه هفته قبل ثبت کرد.

قیمت طلا
قیمت کمترین بیشترین
طلای ۱۸ عیار ۲۳,۹۶۸,۰۰۰ ۲۳,۷۷۷,۰۰۰ ۲۴,۱۱۴,۰۰۰
طلای ۲۴ عیار ۳۱,۹۵۸,۰۰۰ ۳۱,۷۰۲,۰۰۰ ۳۲,۱۵۲,۰۰۰
طلای دست دوم ۲۳,۶۴۸,۹۱۰ ۲۳,۴۵۹,۸۵۰ ۲۳,۷۹۲,۴۲۰
گرم نقره ۹۹۹ ۳۷۶,۴۰۰ ۳۷۵,۵۰۰ ۳۷۶,۴۰۰

درهم دست بازارساز را رو کرد

بررسی‌ها از حباب درهم نشان‌دهنده نوسانات بالا در مقدار آن است. در حالیکه در نیمه اول هفته گذشته حباب درهم در کانال ۸۰۰ تومانی جای گرفت در پایان هفته حباب درهم به کانال ۲۰۰ تومانی وارد شد، حباب درهم غالبا مثبت است و نرخ دلاری درهم – حاصل ضرب نرخ درهم و نرخ برابری درهم به دلار – به طور معمول بیشتر از قیمت دلار آزاد است.

کاهش قابل توجه حباب درهم در شیب نزولی دلار، می‌تواند نشانه‌ای باشد که دست بازارساز را در بازار ارز رو‌کند. به عبارتی این موضوع نشان می‌دهد که بازارساز می‌تواند با عرضه مناسب درهم نوسانات بازار ارز را کنترل کند. درحال حاضر درهم امارات حمایت مهم سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داده است و محدوده فوق سطح مهمی برای درهم در مسیر افزایشی است.

حمایت محدوده ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان نیز نزدیک‌ترین حمایت مهم درهم است که شکست و تثبیت زیر آن می‌تواند تب التهاب به وجود آمده در بازار ارز را خنک کند.

 سیگنال اونس طلا به سکه

در حالیکه سکه امامی بیشتر به دلار چشم می‌دوزد ولی رفتار اونس طلا در پایان هفته به گونه‌ای نبود که سکه از آن چشم‌پوشی کند‌. با افزایش تنش‌ها و درگیری میان حماس و اسرائیل طلا به عنوان دارایی امن رشد کرده است. نگرانی از گسترش دامنه درگیری نیز شتاب رشد قیمت اونس طلا را افزایش داده است.

اونس طلا در هنگام تعطیلی بازار تهران بیش از سه درصد افزایش یافت که باتوجه به قیمت پایانی سکه در روز پنجشنبه حباب سکه را از کانال ۲۱ درصدی به کانال ۱۹ درصدی می‌رساند. در صورتی که دلار به عقب‌نشینی خود ادامه دهد می‌تواند اثر رشد ارزش اونس را بر سکه خنثی کند ولی در غیر اینصورت معامله گران‌بنیادی به دلیل کاهش حباب و افزایش ارزش ذاتی سکه در قیمت‌های کنونی به بازار سکه وارد می‌شوند.

سکه امامی پس از برخورد به حمایت مهم ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به بالا برگشت و در حال حاضر نحوه مواجهه سکه با مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کننده خواهد بود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x