علم ورزش

معرفی ورزش های هوازی برای لاغری شکم و پهلو در خانه یا باشگاه

ورزش های هوازی از جمله ورزش های ساده و مفرحی هستند که می‌توانید آن را به مدت طولانی انجام دهید تا با ورزش و تفریح وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید.

به گزارش تلنگر؛ از کالری سوز‌ترین ورزش‌ها می‌توان به ورزش های هوازی اشاره کرد که به علت تحرک بالا و تمرکز روی تمام نقاط بدن سریع‌ترین کاهش وزن را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر دنبال یک راه برای لاغری سریع هستید که هم به سلامتی بدنتان کمک کند و هم کالری اضافه بدنتان را بسوزانید پیشنهاد ما به شما انجام مداوم حرکات ورزشی هوازی است. البته این حرکات همانند باقی ورزش ها نیاز به مشورت مربی ورزشی و پزشک (در صورت وجود آسیب زمینه ای) در بدنتان دارد. چرا که انجام غلط هر حرکتت ورزشی می‌تواند آسیب جبران نشدنی به شما وارد کند.

در این مقاله ما سعی کردیم تا با معرفی و آموزش به شما برای انجام ورزش های هوازی به سریع‌ترین راه برای رسیدن به تناسب اندام کمک کنیم. در ادامه با سایت تلنگر همراه باشید.

ورزش های هوازی چیست؟

ورزش های هوازی برای لاغری شکم و پهلو

بسیاری از مردم با اروبیک به یاد گروهی از ورزشکاران می‌افتند که در کنار هم به رقص مشغول هستند. این تصویر صحیح نیست. کاردیو، اروبیک یا هوازی به نوعی تمرین می‌گویند که می‌توانید آن را به مدتی طولانی ادامه دهید. این و قلب و ریه و عروق شما را درگیر می‌کند. همان طور که از اسم هوازی بر می‌آید، تمرین هوازی با مصرف اکسیژن همراه است. در زمان انجام تمرین هوازی ضربان قلب شما بالا می‌رود؛ تنفستان سریع‌تر می‌شود و قلب، عروق و ریه شما وضعیت سالم‌تری پیدا می‌کند.

این تمرین، با تمرین غیرهوازی فرق دارد. در تمرین استقامتی مثل تمرین با وزنه و دویدن خیلی سریع (اسپرینتینگ) شما مقدار زیادی انرژی را در مدت زمانی کوتاه مصرف می‌کنید و خیلی سریع خسته می‌شوید.

بعضی از محققان معتقدند که سن بدن شما به شرایط کبد تان بستگی دارد که به انعطاف شما مرتبط می شود و همه می دانند که بی تحرک بودن هم بر روی عضلات و هم اعضای بدنتان تاثیر منفی دارد و اگر در روز حدود ۳۰ بار تمرین کششی انجام دهید، می توانید رباط ها و تاندون هایتان را تقویت کنید و بهترین خبر این است که می توانید در هر سنی انعطاف بدن خود را افزایش دهید.

مهم: قبل از شروع هر برنامه از ورزش های هوازی با پزشک مشورت کنید.

ورزش های هوازی برای لاغری شکم و پهلوگرم کردن

همان طور که گفتیم همه افراد به ورزش های هوازی نیاز دارند. برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، هوازی بدون تردید خوب است. چرا که به چربی سوزی منتهی می‌شود. در کنار تمرین هوازی، کار با وزنه باعث می‌شود که عضله سازی صورت گیرد و سایز بدن کم شود.

گرم کردن با حرکات ژیمناستیک ساکنکشش کمر

گرم کردن بدن با ژیمناستیک ساکن به شما کمک می کند اسپاسم های داخلی عضلات را از بین ببرید و با انجام تمرینات ساده می توانید خستگی عضلات را از بین ببرید و اکسیژن بدن خود را تامین کنید و همچنین این حرکات می تواند عضلات زیادی را به کار بگیرد و یکی از مهم ترین تاثیرات این تمرین ها این است که چنانچه اشاره می کند می توانید یک پیام داخلی به اعضای بدن بدهید و هضم خود را بهبود ببخشید و بهترین بخش قضیه این است که برای این ورزش های هوازی به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید و می توانید این تمرینات را هرجا که خواستید انجام بدهید.

نفستان را حبس کنید.

یک دم عمیق داشته باشید، به طوری که شکمتان داخل برود.

یک بار دیگر نفستان را نگه دارید.

سپس تمام هوای درون ریه ها را بیرون دهید و شکمتان را آزاد کنید.

ورزش های هوازی در خانه

  • ۳۰ دقیقه ورزش
  • ۱۵ دقیقه استراحت
  • ۵ دقیقه گرم کردن
  • ۵ دقیقه سرد کردن

عضلات خود را با گرم کردن آماده کنید. پس از گرم کردن با خم شدن به طوری که انگشتان دستتان به پاهایتان نزدیک شود اما اول از هر چیز سن بدنتان را بسنجید و بعد به سراغ تمرینات بروید. اگر ۳۰  بار در روز این کار را انجام دهید تا نتایج آن را در طول یک ماه ببینید و شگفت زده شوید.

  • دوچرخه‌سواریحرکت دوچرخه
  • پیاده روی
  • پروانه
  • کوهنوردیکوه نوردی
  • دویدن
  • شنا کردن
  • طناب زدنطناب زدن
  • زومبا

سعی کنید مانند شکل خم شوید، به طوری که دستانتان به زمین برسد و بعد کمر و پاهایتان را صاف نگه دارید و به یاد داشته باشید در حالی که صاف ایستاده اید، دست هایتان باید به زمین برسد که نتایج این تست برای سنین مختلف شرح زیر بوده است. می توانید با اطلاعات داده شده، سن بدن خود را آزمایش کنید و با راه کارهای پیشنهاد شده سلامت خود را افزایش دهید.

تمرین برای ۲۰ تا ۲۵ سال

حال می توانید با صاف نگه داشتن پا و کمر، کف دست را روی زمین بگذارید و با این کار عضلات شما بسیار ریلکس می شوند.

تمرین مناسب برای ۲۵ تا ۳۸ سال

افزایش طول عمر، با کمی خم کردن زانو ها قادر خواهید بود که نوک انگشتان دست را به زمین برسانید و به طور کلی این تمرین زیاد برای شما سخت نخواهد بود.

تمرین برای ۳۸ تا ۵۰ سال

افزایش طول عمر، انگشتان شما می تواند با خم شدن زانو ها، بالای پاها را لمس کند و در چنین پوزیشنی مایلید که هر چه سریع تر بلند شوید.

تمرین مناسب برای بالای ۵۰ سال

نمی توانید پاهایتان را لمس کنید مگر این که زانوهایتان را زیاد خم کنید که در این پوزیشن احساس راحتی نخواهید داشت.

ورزش های هوازی در باشگاه

مطالعه اخیر انجام شده توسط Ocean Finance، پنج ورزش که بیشترین تاثیر را در سوزاندن چربی‌ها دارند معرفی کرده است. این مطالعه خیلی هیجان انگیز است و به این معناست که شما می‌توانید با صرف کمترین وقت، بهترین نتیجه را بگیرید.

پنج ورزش چربی سوزی خانم ها در باشگاهحرکت پلانک

  • دوچرخه ثابت: ۷۸۲ کالری در ساعت
  • ایروبیک استپ: ۷۴۴ کالری در ساعت
  • دستگاه اسکی: ۷۰۶ کالری ساعت
  • اسکی واره: ۶۷۰ کالری در هر ساعت
  • قایقرانی: ۶۳۲ کالری در هر ساعت

بنابراین برای خانم‌هایی که به دنبال چربی سوزی سریع هستند، به نظر می‌رسد تمرین با دوچرخه‌های ورزشی موثرترین گزینه باشد.

پنج تمرین برتر برای چربی سوزی آقایان در باشگاهگرم کردن

  • دوچرخه ثابت: ۹۳۲ کالری در ساعت
  • ایروبیک استپ: ۸۸۸ کالری در ساعت
  • دستگاه اسکی: ۸۸۸ کالری در هر ساعت
  • اسکی واره : ۸۰۰ کالری در ساعت
  • قایقرانی: ۷۵۴ کالری در هر ساعت

همان‌طور که می‌بینید در مورد مردان هم، دوچرخه‌سواری با دوچرخه ثابت، کارآمدترین تمرین کالری‌سوزی است. نتایج مطالعات Ocean Finance نشان می‌دهد که ورزش بر روی دستگاه اسکی، اسکی واره و همچنین قایقرانی از جمله بهترین روش‌های چربی سوزی با ورزش محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

شما با انجام مداوم این تمرینات می‌توانید بهبود استقامت قلبی عروقی بدن خود را مشاهده کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه ورزشی تان شامل فعالیت های هوازی و بی هوازی است. حتما استراحت کافی داشته باشید، هیدراته(آب کافی برای بدن داشته باشید) بمانید و سعی کنید این تمرینات را حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته انجام دهید.

پیش از شروع هر برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید. این امر به ویژه در صورت داشتن شرایط پزشکی یا مصرف هر گونه دارو حائز اهمیت است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x