محیط زیست

نحوه نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی

نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی در خانه های آپارتمانی بسیار محبوب است. نگهداری از این گیاه نیز آسان است وشما به راحتی می‌توانید در منزل یکی از آن‌ها را به منظور زیبایی داشته باشید.

به گزارش تلنگر؛ گیاه دراسنا پرچمی یک گیاه آپارتمانی محبوب است که منشأ آن در ماداگاسکار می‌باشد و به نام اژدهای مادگاسکار معروف است. این گیاه را در سایر جزایر اقیانوس هند نیز می‌توان یافت. نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی که معمولاً درخت اژدها نیز نامیده می شود، یک گیاه خانگی سخت است که بومی ماداگاسکار است. این یک گیاه آپارتمانی فوق العاده می سازد. برخی از نام‌های رایج دیگر عبارتند از درخت اژدها ماداگاسکار و درخت خون اژدها و درخت دراسنا.

با ما همراه باشید تا در مورد مراقبت از آن، برخی از گونه های زیبا که می توانید به دست آورید. در نهایت، با رایج ترین مشکلاتی که در این گیاه با آن مواجه می شوید و نکاتی در مورد نحوه رفع آن ها آشنا شوید، مطالعه کنید.

نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی

در ادامه اینجا چند نکته مراقبتی برای نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی در خانه آورده شده است.

نحوه آبیاری گیاه دراسنا پرچمی چگونه است؟

یکی از مزایای این گیاه این است که نسبت به خشکی بسیار مقاوم هستند. آنها باید به اندازه کافی خشک شوند، بنابراین مطمئن شوید که حداقل یک چهارم بالای کل مخلوط گلدان قبل از آبیاری مجدد خشک شود. آن‌ها حتی می توانند کاملاً خشک شوند، اما مراقب باشید که برای مدت طولانی کاملاً خشک نشود. به بخش عیب یابی در انتهای این پست مراجعه کنید تا بفهمید در صورت داشتن رطوبت زیاد خاک چه اتفاقی می افتد.

نور مورد نیاز گیاه دراسنا پرچمی

نور مورد نیاز دراسنا

برخلاف آنچه که بسیاری از منابع به شما می گویند، این گیاه می تواند در داخل خانه به طور مستقیم از نور خورشید استفاده کند. می‌توانید گیاه خود را درست در مقابل پنجره ای قرار دهید که آفتاب مستقیم نداشته باشد. حتی بهتر از آن چند ساعت آفتاب مستقیم در روز در داخل خانه است. درست در مقابل یک پنجره شرقی یا غربی بسیار خوب کار می کند، و اینها در آفتابی ترین پنجره شما نیز به خوبی عمل می کنند.

اگر یک پنجره واقعا آفتاب‌گیر دارید، می توانید با خیال راحت آن را کمی از پنجره عقب‌تر بگذارید و همچنان نتایج خوبی داشته باشید. اگرچه این گیاهان می توانند نور کمتری را تحمل کنند، اما رشد آنها آسیب می بیند و قدرت کمتری دارد. آنها در ابتدا نسبتاً کند رشد می کنند، بنابراین نور کم باعث کاهش سرعت آن می شود.

تعویض خاک گلدان مخلوط گلدانی

خاک مناسب گیاه دراسنا پرچمی

این گیاهان نیاز به زهکشی عالی دارند. من همیشه دوست دارم مخلوط گلدانی خود را با پرلیت یا پرلیت به اصلاح کنمسنگ پابه منظور افزایش زهکشی و تخلخل مخلوط گلدان. یک مخلوط خوب که می توانید با آن شروع کنید، ۲ قسمت از مخلوط گلدانی همه منظوره و ۱ قسمت پرلیت یا پوکه است . در صورت تمایل می توانید موادی مانند پوست ارکیده را نیز اضافه کنید.

اگر به دنبال یک مخلوط گلدانی شگفت انگیز هستید که بتوانید مستقیماً از کیسه برای گیاه دراسنا پرچمی خود استفاده کنید، ترکیب خاک علفزار از Oh Happy Plants را بررسی کنید. این یک ترکیب شگفت‌انگیز است و در صورت استفاده از لینک من، به طور خودکار ۱۰٪ تخفیف دریافت خواهید کرد.

دما و رطوبت مورد نیاز گیاه دراسنا پرچمی

اگر در داخل خانه راحت هستید، گیاه شما هم راحت خواهد بود. میانگین دما و رطوبت داخلی به خوبی انجام خواهد شد. سعی کنید دمای بین ۶۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت را حفظ کنید. از نظر رطوبت، این گیاهان واقعاً شلوغ نیستند و نیازی به آن ندارندافزایش رطوبت. برای نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی از قرار دادن گلدان در هر مکانی که باد سر می‌وزد خودداری کنید.

کوددهی به گیاه دراسنا پرچمی

من دوست دارم از Dyna-Gro Grow استفاده کنم که یک فرمول شگفت انگیز و از نظر تغذیه ای کامل است و بدون اوره است بنابراین گیاهان شما را نمی سوزاند. در طول فصل رشد فعال استفاده کنید و زمانی که گیاه شما در حال رشد نیست از کود دادن خودداری کنید.

هرس و نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی

دلایل متعددی وجود دارد که چرا شما گیاه دراسنا پرچمی خود را هرس می کنید. می توانید هرس کنید اگر می خواهید تکثیر کنید برای جزئیات با سایت تلنگر همراه باشید. شما یک گیاه تنه دارید و می خواهید که چندین تنه ایجاد کند. گیاه شما بیش از حد ساق پا شده است و می خواهید آن را جوان کنید.

همه موارد بالا برای نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی  در واقع به خوبی به هرس پاسخ می دهند و شما باید در عرض چند هفته یا کمتر پس از هرس شاهد رشد جدید باشید. برای بهترین نتیجه، گیاه دراسنا پرچمی خود را در هر زمانی از اواخر زمستان تا بهار و تابستان هرس کنید. بهترین کار این است که بتوانید در اواخر زمستان یا بهار سعی کنید و هرس کنید تا قبل از فصل زمستان فرصتی برای رشد گیاه خود داشته باشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی چند هرس بردارید و گیاه خود را در هر جایی که می خواهید رشد جدیدی رخ دهد خرد کنید. شما واقعا نمی توانید اشتباه کنید. به عکس زیر دقت کنید. تنه قطع شد و می بینید که ۳ نقطه رشد جدید شروع به رشد کرده اند. گاهی اوقات، حتی می‌تواند باعث رشد در قسمت پایین تنه شود، مانند آنچه در عکس زیر مشاهده می‌کنید.

تکثیر گیاه دراسنا پرچمی

تکثیر فوق العاده ساده است. به سادگی روی گیاه خود را ببرید، قلمه خود را در یک گلدان آب قرار دهید و صبر کنید تا ریشه ها حدود یک اینچ یا بیشتر رشد کنند. آب را هر هفته عوض کنید و آن را در یک پنجره روشن قرار دهید. مقداری از آفتاب مستقیم نیز خوب است، اما نه در تمام طول روز در حالی که ریشه در حال رشد است. برای سریع ترین نتیجه، قلمه های خود را گرم نگه دارید.

انواع گیاه دراسنا پرچمی

رشد گیاه دراسنا پرچمی

ریشه نام این گیاه از کلمه یونانی باستان drakaina یا “اژدهای ماده” گرفته شده است که به دلیل وجود رزین صمغ مانند قرمز در ساقه dracaena است که به خون اژدها تشبیه شده است. قرن ها پیش از این رزین برای خمیر دندان، رنگ و دارو استفاده می شد. امروزه هم اگر نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی خوب انجام شود برای لاک زدن و حکاکی عکس استفاده می شود. گیاه دراسنا با نام های آواز هند و پلومل نیز شناخته می شود. این گونه قدیمی ساده است که در همه جا پیدا خواهید کرد. برگ‌های سبز باریک و زیبا دارای لبه‌های قرمزی هستند.

گیاه دراسنا پرچمی “Tarzan”

این رقم دارای برگ‌هایی بسیار شبیه به گونه‌های ساده است، اما برگ‌های آن پهن‌تر و کمی ضخیم‌تر است.

گیاه دراسنا پرچمی “سه رنگ”

این رقم زیبا علاوه بر رنگ سبز و قرمز موجود (به همین دلیل سه رنگ نامیده می شود) یک نوار زرد اضافه روی برگ ها نیز دارد. این شاید خیره کننده ترین رقم باشد و بیشترین رنگ قرمز یا صورتی تیره را در بین همه گونه های موجود دارد. هر چه تابش مستقیم خورشید بیشتر باشد، رنگ آن برجسته تر خواهد بود.

بیماری و آفات گیاه دراسنا پرچمی

برگ های پایین زرد می شوند و سپس قهوه ای می شوند. به خاطر داشته باشید که طبیعی است که گیاه شما در نهایت با رشد گیاه برگ های پایینی خود را بریزد. اگر متوجه شدید که بسیاری از برگ های پایینی در یک بازه زمانی کوتاه زرد شده اند، ترکیب گلدان خود را احساس کنید. اگر خاک شما برای مدت طولانی کاملاً خشک شده باشد، باعث زرد شدن بسیاری از برگ های پایینی می شود.

قهوه ای شدن رنگ برگ گیاه دراسنا پرچمی

مخلوط گلدان روی این گیاه برای مدتی کاملاً خشک شد و در نتیجه بسیاری از برگ‌های پایینی زرد و سپس قهوه‌ای شدند.

افتاده و خمیده شدن گیاه دراسنا پرچمی

اگر گیاه شما در حال افتادگی است، معمولاً به دلیل رطوبت زیاد خاک ایجاد می شود. اگر خاک شما برای مدت طولانی کاملا خشک شده باشد، گیاه شما می ریزد. احتمالاً با برگهای پایینی زرد شده نیز همراه خواهد بود. از سوی دیگر، اگر خاک شما برای مدت طولانی خیس بماند (مثلاً با نشستن زیاد در آب اضافی)، در نهایت باعث پوسیدگی ریشه می شود و گیاه شما می ریزد.

چرا برگ‌ها نازک تر و کوچکتر می شوند؟

انواع گیاه دراسنا پرچمی

این معمولاً به دلیل نور ناکافی ایجاد می شود. نگهداری از گیاه دراسنا پرچمی در نور کافی بسیار اهمیت دارد. اگر نور گیاه خود را افزایش دهید، در آینده، برگ های جدید بزرگتر می شوند، اما شاخ و برگ های موجود به همان اندازه باقی می مانند.

چرا گیاه دراسنا پرچمی رشد نمی‌کند؟

این گیاه رشد رشد کندی دارد، اما اگر گیاه شما ماه ها یا بیشتر است که اصلاً تکان نخورده است، احتمالاً نور کافی دریافت نمی کند. گیاه خود را به مکان روشن تری منتقل کنید.

اگر برگ های گیاه دراسنا پرچمی قهوه ای شدند چی کار کنیم؟

قهوه ای شدن نوک برگ ها می تواند به دلیل خشکی بیش از حد خاک و همچنین فلوراید موجود در آب باشد. گیاهان دراسنا به مواد افزودنی موجود در آب لوله کشی مانند فلوراید بسیار حساس هستند. اگر با آب لوله کشی آبیاری کرده اید و اجازه نداده اید مخلوط گلدان شما واقعاً خشک شود، احتمالاً نوک برگ های قهوه ای رنگ به دلیل کیفیت آب است.

توجه داشته باشید که وقتی نوک های قهوه ای اتفاق می افتد، نمی توان آن‌ها را احیا کرد. می توانید به سادگی نوک های قهوه ای رنگ را با قیچی برش دهید اگر شما را آزار می دهد.

مسمومیت برای حیوانات خانگی

سمیت گیاه دراسنا پرچمی

طبق ASPCA ، گیاهان در جنس دراسنا به دلیل ترکیباتی به نام ساپونین برای گربه ها و سگ ها سمی هستند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x