بازار مالی

نوسانات بازار به سمت شکست قیمت ها می‌رود یا گرانی

بازار مالی و ارزی کشور در روزهای پایانی سال با یک روند صعودی در حال رشد است. در خصوص این مورد به تحلیل مالی اوضاع اقتصادی کشور مطالعه کنید.

به گزارش تلنگر؛ با توجه به این که قیمت دلار روز چهارشنبه، در روند صعودی قرار گرفت در پایان معاملات ۹ اسفند، روند قیمت‌ها در بازار ارز کمی رو به افول رفت. همچنین نظر تحلیلگران بازارهای مالی این است که قیمت درهم در سقف سالانه خود قرار گرفته و موضوع امکان صعود دلار به کانال بالاتر را افزایش می‌دهد.

روز چهارشنبه ۹ اسفند، قیمت دلار با رشد ۵۰۰ تومانی در کریدور ۵۰ هزار تومانی پیشروی کرد. دلار روز سه‌شنبه بیشترین افزایش قیمت را در یک هفته اخیر داشت و روز چهارشنبه با افزایش ۶۰۰ تومانی بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات، روند افزایشی این اسکناس کمی تعدیل شد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، دلار در پله پنجم کانال هشتم کریدور ۵۰ هزار تومانی بسته شد. معامله‌گران، روند تقاضا را همانند روزهای هفته جاری بالا عنوان می‌کنند و می‌گویند عرضه‌کننده و فروشنده کم است.

درهم در سقف قیمت سالانه قرار گرفت

کارشناسان اقتصادی با توجه به اثرگذاری رفتار درهم بر دلار، قیمت این اسکناس را صعودی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها در هفته جاری، درهم سقف سالانه خود را تاچ کرد و اثرگذاری زیادی بر قیمت دلار گذاشت.

تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند اگر ریتم درهم صعودی باشد، امکان صعود قیمت اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر وجود دارد. آنها کف فعلی قیمت دلار را محدوده قیمتی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عنوان می‌کنند.

باید در نظر داشت، رشد تقاضا برای دلار در پایان سال،‌ هزینه تامین ارز را در کشور افزایش داده است. برخی فعالان بازار معتقدند اگر اخبار مساعد سیاسی روانه بازار شود، دلار موقتا در مسیر کاهشی قرار می‌گیرد. اما پس از یک شکست، به مناطق بالاتر ورود می‌کند و امکان پیشروی تا سقف قیمت وجود دارد.

بازار ارز صعودی شد

گفتنی است قیمت درهم، صبح روز چهارشنبه با افزایش ۸۰ تومانی در کانال ۱۶ هزار تومانی پیشروی کرد اما در پایان معاملات، کاهش ۹۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۵ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد.

علاوه بر آن، قیمت تتر ۲۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۸ هزار و ۶۵۰ تومانی قرار گرفت. در پنجمین روز هفته، پوند انگلیس رشد ۵۰ تومانی داشت و با رقم ۷۴ هزار و ۷۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۷۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۳ هزار و ۷۰ تومان رسید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x