اخبار خودرو

واردات فولکس واگن ID.4 CROZZ به ایران قطعی شد

در میان خودروهای وارداتی جدید به ایران نام خودرو نسخه CROZZ فولکس واگن ID.4 به چشم می‌خورد. اما مشخصات جزئی مانند تیپ و مدل آن مشخص نیست.

به گزارش تلنگر؛ بنا بر اخبار منتشر شده توسط وزارت صمت فولکس واگن ID.4 CROZZ برای واردات به ایران از کاندیدها است. این خودروی برقی می‌باشد و حاصل همکاری مشترک جوینت ونچر فاو و فولکس واگن است. از سرمایه‌گذاری مزبور  با نام یکی از بزرگترین پروژه‌های مشترک فولکس در بازار چین یاد می‌شود و ظاهراً بازوی توانای این خودروساز آلمانی در شرق آسیا است.

با توجه به ورود برند جتا به ایران توسط ماموت خودرو، احتمالاً این گروه خودروساز خصوصی بدنبال همکاری مجدد با فولکس واگن است. زیرا پیش از آغاز دور جدید تحریم‌ها، این شرکت توانست تعداد قابل توجهی از انواع فولکس واگن پاسات، تیگوآن و گلف GTI را وارد بازار کشور کند.

ولی در سوی دیگر میدان، گروه بهمن با برند بی ام کارز حضور دارد. این خودروساز خصوصی هم با فاو همکاری داشته و اوج این ارتباط را می‌توان در آمادگی برای واردات هونگچی E-QM5 و بستیون T77 مشاهده نمود. البته بهمن هیچگاه با فولکس همکاری نداشته و به همین خاطر هم احتمال واردات فولکس واگن ID.4 CROZZ به ایران از طریق امارات و با نسخه مونتاژ چین توسط ماموت خودرو بیشتر است.

مشخصات فولکس واگن ID.4 CROZZ در ایران چیست؟

فولکس واگن آی دی ۴ نسخه CROZZ احتمالاً با تیپ پیور(PURE) وارد بازار ایران خواهد شد. این نسخه از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۵۹۲، ۱,۸۵۲ و ۱,۶۲۹ میلی‌متر اندازه دارد. ارتفاع بین دو محور آن ۲,۷۶۵ میلی‌متر بوده و زاویه ورود و خروج آن به ترتیب ۱۸ و ۱۹ درجه است. یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۶۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر وجود دارد. شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت ۳,۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

فولکس واگن ID.4 ایران

وظیفه تأمین انرژی را یک باتری با ظرفیت ۵۵,۷ کیلووات ساعت با شعاع پیمایش ۴۲۵ کیلومتر برعهده دارد. سیستم خنک کاری باتری در این کراس‌اوور ۵ نفره از نوع مایع بوده و امکان اتصال آن به شارژر AC وجود دارد. انرژی مصرفی توسط خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مسافت معادل با ۱,۶۲ لیتر خواهد بود. ضمن اینکه قدرت پیشرانه به محور جلو منتقل می‌شود؛ اما احتمال عرضه در نسخه چهار چرخ متحرک یعنی تیپ Prime وجود دارد. علاوه بر این تیپ پیور پلاس با باتری و موتور قدرتمندتر نیز احتمالاً وارد بازار کشور می‌شود.

امکانات فولکس واگن ID.4 CROZZ در ایران

کراس اوور الکتریکی فولکس واگن ID.4 CROZZ در ایران به امکاناتی مانند شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، سنسور باران و نور، فرمان دی کات، سنسور هشدار موانع عقب و جلو، سیستم کنترل پایداری، جلو آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی، سامانه تصفیه هوای کابین، آینه‌های برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، هشدار خروج از خط حرکتی و… مجهز خواهد بود. ضمن اینکه گنجایش صندوق عقب این خودرو ۵۱۲ لیتر است.

قیمت فولکس واگن ID.4 CROZZ در ایران

در رابطه با قیمت این خودرو در ایران با توجه به شرایط تخصیص ارز، عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های جانبی برای اظهار نظر زود است. با این حال سرمایه‌گذاری مشترک فولکس واگن و فاو این خودرو را با تبلیغاتی فربیده و قیمتی جالب توجه با مدل ۲۰۲۴ به فروش می‌رسانند. مشتریان چینی فولکس واگن ID.4 CROZZ را با قیمت پایه ۲۰,۱۰۰ دلار خریداری می‌کنند و برای بهترین نسخه نیز باید ۲۶,۷۰۰ دلار بپردازند. پس قیمت نسخه پیور باید چیزی بین ۲۱,۰۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ هزار دلار بوده و احتمالاً یکبار دیگر نیز شاهد خودرویی میلیاردی در بازار ایران هستیم.

پایان مطنسخه CROZZ فولکس واگن ID.4لب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x