اخبار خودرو

تعمیر گیربکس دنده ای ساندرو قدیمی

همانطور که میدانید گیربگس هم مانند قطعات دیگر خودرو بعد از مدتی کارکرد دچار فرسایش، شکستگی و خرابی می‌شود. هر مشکلی که در این سیستم برای خودروی شا اتفاق می‌افتد باید زنگ خطری برای شما باشد.

تعمیر گیربکس دنده‌ای ساندرو را باید به متخصصان آن سپرد. همانطور که میدانید گیربکس یکی از گران ترین قطعات خودرو می‌باشد. این سیستم یک مکانیسم پیچیده را در وسیله نقلیه ارائه می‌دهد. این سیستم کنترل اعمال نیرو بر میل محرک را به عهده گرفته ‌است و به شما اجازه می‌دهد تا رانندگی خود را به طور کامل کنترل کنید. با همه این مسائل، این قطعه نیز مانند هزاران قطعه دیگر در طول زمان دچار خرابی می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا میکند.

تعمیر گیربکس دنده‌ای ساندرو

همانطور که میدانید گیربگس هم مانند قطعات دیگر خودرو بعد از مدتی کارکرد دچار فرسایش، شکستگی و خرابی می‌شود. هر مشکلی که در این سیستم برای خودروی شا اتفاق می‌افتد باید زنگ خطری برای شما باشد. هیچوقت نشانه‌های خرابی گیربکس را نادیده نگیرید. چراکه شناسایی مشکل درست گیربکس نشاندهنده آن است که میتوانید آن قطعه را تعمیر و یا تعویض کنید. تعمیر گیربکس دنده‌ای ساندرو را باید متخصصان حرفه‌ای آن بسپارید.

همانطور که میدانید همیشه تعویض گیربکس هزینه بسیار بیشتری نسبت به تعمیر آن دارد. به همین دلیل همیشه سعی کنید مشکل را سریعا شناسایی کنید و نسبت به آن اقدام کنید. چراکه تعمیر همیشه هزینه کمتری دارد. گاهی هم به دلیل بی توجهی زیادی که نسبت به گیربکس داشتید، دیگر با تعویض یا تعمیر آن چیزی حل نمی‌شود. چراکه به قطعات اطراف خودرو نیز فشار وارد شده‌است. بنابراین تحت هر شرایطی باید خودرو را به تعمیرگاه رنو بفرستید تا توسط متخصصان حرفه‌ای بررسی شود. در ابتدا که مشکل کوچک است جلوی آن را بگیرید. از قدیم گفته ‌اند، جلوی ضرر را از هر جا بگیرید منفعت است.

علائم خرابی گیربکس دنده‌ای ساندرو

زمانی که گیربکس دچار مشکلی می‌شود، معمولا تمام راننده‌ها دوست دارند از این موضوع فرار کنند. اگر در این زمان جلوی ضرر را نگیرید حتما مشکلات آن بیشتر و بیشتر می‌شوند. علائم را جدی بگیرید و سریعا نسبت به رفع خرابی اقدام کنید.

فقدان قدرت گیربکس دنده‌ای ساندرو

هنگامی که شما اقدام به تغییر دنده می‌ کنید، دور موتور بیشتر می‌شود. گاهی این اتفاق برعکس می‌شود و خودرو آنطور که باید شتاب نمی‌گیرد. در این زمان احتمالا کلاچ شما دچار خرابی شده‌است و نیاز به تعویض دارد. بهتر است در این مواقع به تعمیرگاه ساندرو مراجعه کنید. چون اگر در هنگام رانندگی و در جاده دنده به درستی جا نرود و شما نتوانید آنطور که باید رانندگی کنید، قطعا دچار مشکلات زیادی خواهید شد. شماره تلفن تعمیرگاه رنو وان (۰۹۱۷۴۱۱۴۸۲۳)

چرخ دنده‌های لغزنده گیربکس ساندرو

همانطور که همه میدانیم، زمانی که دنده را تغییر می‌دهیم، گیربکس در این دنده باید ثابت بماند تا زمانی که شما اقدام به تغییر آن کنید. اغلب با تعویض دنده، متوجه میشوید که کلاچ لیز میخورد و آنطور که باید عمل نمی‌کند. در این زمان بهتر است خودرو را در اسرع وقت به پیش یک متخصص تعمیرات گیربکس ببرید.یک کارشناس خودرو در حال مکالمه با مشتری

شنیدن صداهای عجیب از گیربکس دنده‌ای ساندرو

همیشه باید حواستان به هر صدای عجیبی از گیربکس باشد. قطعا با شنیدن صدا نمی‌توان کاملا به بروز مشکل پی برد اما میتوان حدس هایی زد. گاهی هم صدا به دلیل رانندگی بد اتفاق می‌افتد و شما بدون آنکه کلاچ را کاملا درگیر کنید، دنده را تعویض می‌کنید. در این صورت صداها ناله را از ان می‌شنوید. اگر کاملا این مشکل را بررسی کردید و همچنان صدایی میشنوید، احتملا گیربکس شما دچار مشکل شده ‌است.

گاهی هم ممکن است صدا از بلبرینگ باشد. در این صورت با انجام چند تکنیک ساده میتوانید دقیقا مشکل را شناسایی کنید. موتور خودرو را استارت بزنید و گیربکس را در حالت خنثی قرار دهید. اگر صدایی را در این حالت شنیدید نشان دهنده فرسودگی بلبرینگ شفت ورودی است. حالا این گزینه را آزمایش کنید. پدال کلاچ خودرویی که در حال کار است را تا ته فشار دهید. اگر صدای جیغ شنیدید یعنی بلبرینگ دچار فرسودگی شده‌است. اگر پدال کلاچ را تا ته فشار دادید و صدای خرخر از آن شنیدید یعنی بلبرینگ خلبان دچار خرابی شده‌است.

استشمام بوی بد از گیربکس دنده‌ای ساندرو

هر بوی بدی که از وسیله نقلیه به مشام برسد نشانه خوبی نیست. زمانی که بوی سوختگی را از خودرو استشمام کردید نشان دهنده آن است که روغن گیربکس را باید تعویض کنید یا سطح روغن کاهش پیدا کرده‌است. اگر مایع گیربکس را چک کردید و مشکلی در آن وجود نداشت. زمان آن رسیده تا به گیربکس نگاهی بیندازید.

نشت مایع گیربکس دنده‌ای ساندرو

همیشه بررسی خودرو را جدی بگیرید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید که در بهترین حالت خود رانندگی می‌کنید. مراقبت از نشتی مایع و یا کاهش سطح آن کاری بسیار ساده است که شما را از ماندن در جاده و خرابی گیربکس نجات می‌دهد. میتوانید با قرار دادن چند تکه کاغذ در زیر خودرو مقدار نشتی ان را بررسی کنید. حتما حواستان باشد که رنگ روغن گیربکس قرمز شفاف می‌باشد. بنابر هر دلیل اگر رنگ مایع انتقال تغییر کرده‌ بود باید سریعا نسبت به تعویض روغن گیربکس ساندرو اقدامات لازم را انجام دهید. برای اینکه بتوانید سطح مایع انتقال را اندازه گیری کنید، تنها به یک میله اندازه گیری نیاز دارید.

چراغ موتور را بررسی کنید

جای تعجب است که بسیاری از مردم چراغ چک موتور را نمی‌بینند. این چراغ روش است تا به شما نشان دهد که گیربکس خودرو مشکلی دارد و باید آن را بررسی کنید. چراغ چک به این معنا نیست که گیربکس خراب شده و شما باید برای تعمیر آن را به بهترین تعمیرگاه رنو در تهران، رنو وان ببرید. بلکله با روشن شدن دارد به شما می‌گوید که شروع خرابی گیربکس فرارسیده است و باید آن را به پیش یک متخصص ببرید. شما با بردن خودرو به پیش یک متخصص باعث می‌شوید که از بروز حوادث بیشتر در گیربکس جلوگیری می‌کنید.

سخن پایانی

تعمیر گیربکس دنده‌ای ساندرو را به متخصصان گیربکس دستی واگذار کنید. گیربکس دستی نوعی گیربکس است که در کاربردهای وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود. برای تنظیم انتقال گشتاور از موتور به گیربکس، از کلاچ راننده استفاده می کند. این اقدام توسط یک پدال پا یا اهرم دستی درگیر و جدا می شود. یک چرخ دنده که با پا یا دست کار می کند. اگر با گیربکس دستی خود به مشکل برخوردید، ممکن است از خود بپرسید که مزایای تعمیر گیربکس چه فایده‌ای برایتان دارد، بعدا هم میتوانم انجام دهم. همیشه مهم است که به محض اینکه متوجه شدید با گیربکس خود مشکل دارید، اقدام کنید تا از هزینه های بالقوه بیشتر در آینده جلوگیری کنید.

شماره تلفن تعمیرگاه رنو وان : ۰۹۱۷۴۱۱۴۸۲۳

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x