گردشگری

پس از پلمپ کافه های تهران نوبت به اقامتگاه های قشم رسید

باتوجه به توضیحات مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم دو اقامتگاه بومگردی در قشم پلمپ شدند.

به گزارش تلنگر؛ رستم گورانی در خصوص این توقیف گفت: طی چند روز گذشته دو مجموعه بومگردی در این جزیره به دلیل ارایه خدمات غیرمتعارف با فرهنگ قشم، پلمب شدند. مجمتع‌های بومگردی با تکیه بر رویکرد فرهنگی، اجتماعی، اشاعه فرهنگ روستا‌ها در حوزه رسوم و هنر‌های محلی و با هدف ترویج و شناساندن فرهنگ و تمدن جزیره جهانی قشم فعالیت می‌کنند.

گورانی شمار واحد‌های بومگردی فعال در قشم را ۱۱۰ واحد اعلام کرد و افزود: در صورت ارایه خدمات غیمتعارف با فرهنگ جزیره قشم، واحد‌های متخلف تعطیل می‌شوند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته علاوه بر برخورد با بومگردی‌های متخلف، برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز برای تشویق مجموعه‌هایی که به معرفی بهتر ظرفیت‌ها و فرهنگ جزیره می‌پردازند، پیش‌بینی شده است.

گورانی تصریح کرد: جذابیت‌های گردشگری و ژئوسایت‌ها در غرب جزیره قشم واقع شده و از همین رو استقرار بومگردی‌ها، کمپ پارک‌ها و مجموعه‌های اقامتی در غرب جزیره با هدف خدمات رسانی بهتر و توزیع گردشگران جزیره در ایام گردشگرپذیری قشم و بویژه تعطیلات نوروز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای تعیین چارچوب فعالیت تاسیسات اقامتی و بویژه بومگردی‌های جزیره قشم آماده می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x