ارتباطات

جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی رقیبانش را خاک کرد

مشخصات فنی شیائومی پوکو F6 که به گفته همین شرکت با تراشه قدرتمند کوالکام قرار است به بازار بیاید، از بسیاری از همرده های خود در بازار موبایل پیشی خواهد گرفت.

به گزارش تلنگر؛ پس از رونمایی و عرضه شیائومی Poco X6 بنا است تا از Poco F6 پا به دنیای دیجیتال بگذارد. با توجه به مشخصات شیائومی پوکو F6 که تاکنون لو رفته است، این گوشی توانایی‌های بالایی دارد و می‌تواند با را راضی کردن کاربرانش به محبوبیت دوچندان نسبت به سری های پیش از خود برسد.

به گفته یکی از کاربران پوکو، Poco F6 تنها تا سه ماه دیگر عرضه شود. به عنوان مثال، پوکو F5 در ماه می ‌سال گذشته معرفی شد. در واقع پوکو F6 با عنوان جدیدی از Redmi Note 13 Turbo وارد بازارهای جهانی شد. همچنین انتظار می‌رود یک ماه زودتر در چین عرضه شود.

معرفی گوشی شیائومی پوکو F6

گوشی جدیدی با شماره‌مدل ۲۳۱۱۳RKC6G که احتمالاً همان پوکو F6 پرو است، وارد دیتابیس NBTC تایلند شده. مدل‌های مختلف گوشی پوکو و گوشی شیائومی معمولاً در آستانه‌ی رونمایی وارد این دیتابیس می‌شوند و به‌همین‌ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم که عرضه‌ی Poco F6 Pro نزدیک باشد.

سال گذشته گوشی پوکو F5 در ماه می (اردیبهشت و خرداد) رونمایی شد و احتمالاً تاریخ معرفی پوکو F6 پرو برای بهار ۱۴۰۳ تعیین شده است. دستگاه‌هایی که گواهی NBTC را دریافت می‌کنند، معمولاً یک تا دو ماه بعد رونمایی می‌شوند.

براساس مشخصات گوشی پوکو F6 قرار است مدل تغییرنام‌یافته‌ی ردمی K70 باشد؛ چون شماره‌مدل هر دو گوشی بسیار شبیه است. اگر چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود بگیرد، پوکو F6 پرو نمایشگر ۶٫۶۵ اینچ اولد با وضوح ۲K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد داشت و به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و رم LPDDR5x و فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 مجهز خواهد بود.

صفحه‌نمایش پوکو F6poco f6

با توجه به گزارش‌ها، گوشی Redmi K70E با صفحه‌نمایش ۵.۶۷ اینچی اولد، دارای وضوح ۱.۵K به بازار عرضه خواهد شد. در این گوشی هوشمند پوکو، از پنل AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده شده است. این ویژگی‌ها همراه با رزولوشن بالا، تصاویری با کیفیت عالی و پر رونق را به ارمغان می‌آورند. میزان روشنایی ۱۸۰۰ نیتی نیز، نشان‌دهنده‌ی شفافیت و وضوح بالای تصاویر است. این مشخصات به وضوح نشان دهنده‌ی ظهور یک سری جدید و قدرتمند در دنیای تکنولوژی می‌باشند.

سخت افزار گوشی شیائومی پوکو F6

در حالی که اطلاعات فاش شده جزئیات گوشی هوشمند را نشان نمی‌دهد، اما ادعا می‌کند که یک SoC از سری ۸ اسنپدراگون در قسمت سخت افزاری دستگاه قرار دارد. همچنین امتیاز کلی AnTuTu به ۱.۵ میلیون رسیده است. گفته شده که چیپست می‌تواند اسنپدراگون ۸ نسل ۲، یا شاید حتی اسنپدراگون +۸ نسل ۱ باشد. پوکو F5 سال گذشته دارای اسنپدراگون +۷ نسل ۲ بود که عملکردی مشابه با اسنپدراگون +۸ نسل ۱ داشت.

بنابراین یک اسنپدراگون ۸ نسل اول نشان دهنده ارتقای عملکرد نسل است. از دیگر مشخصات تبلیغ شده می‌توان به حافظه UFS 4.0 و رم LPDDR5X اشاره کرد که باز هم بر سطوح عملکرد Poco F6 تاکید می‌کند و صفحه نمایش K 1.5 با حاشیه‌های باریک نیز از تجهیزات آن می‌باشد.

مشخصات فنی شیائومی پوکو F6

پوکو F6 دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح ۱.۵K، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و نرخ نمونه‌ برداری لمسی ۴۸۰ هرتز است. این صفحه نمایش از نوع AMOLED است و دارای حفره‌ای در وسط بالا برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. این صفحه نمایش همچنین دارای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر اپتیکال و محافظ گوریلا گلس ۶ است.

دوربین پوکو Poco F6پوکو f6

پوکو F6 دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ ISOCELL HM3 است که قابلیت فوکوس خودکار لیزری، فیلم‌برداری ۸K و لرزشگیر تصویر را دارد. این دوربین همراه با سه دوربین دیگر است که شامل یک دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی هستند. این دوربین‌ها در قسمت پشتی گوشی به صورت مربعی قرار دارند و دارای فلاش LED و سنسور رنگ هستند.

باتری و سایر ویژگی‌های پوکو F6

پوکو F6 دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که از شارژ سریع ۱۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. این باتری می‌تواند در کمتر از نیم ساعت به طور کامل شارژ شود و تا ۱۰ ساعت استفاده پیوسته را تامین می‌کند.

امکانات گوشی پوکو F6

پوکو F6 از سیستم عامل اندروید ۱۴ استفاده می‌کند که دارای قابلیت‌هایی مانند حالت تاریک، حالت گیمینگ، حالت یک‌ دستی، حالت فوکوس و غیره است. این گوشی همچنین دارای بلندگوهای استریو، پورت USB-C، سنسور مجاورت، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و سنسور فشار است.

زمان رونمایی و عرضه شیائومی پوکو F6

پوکو F6 یکی از گوشی های مورد انتظار سال ۲۰۲۴ است که قرار است در نیمه دوم سال روانه بازار شود. این گوشی جدید از سری Poco که به عنوان سردمداران شناخته می‌شود، قرار است از تراشه کوالکام از سری اسنپدراگون ۸ بهره ببرد که عملکرد بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی جزئیات این پردازنده و سایر ویژگی‌های پوکو F6 می‌پردازیم.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x