در متن جامعه

گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود

گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود یکی از تکنیک‌های کاربردی است که می‌توانید با بهره بردن از آن آبلیموی خانگی بگیرید و برای مدت طولانی آن را ذخیره کنید.

به گزارش تلنگر؛ گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود یک روش ساده اما کارآمد است. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله با خیال راحت به تهیه آبلیمو خانگی بپردازید و آن‌ها را تا مدت طولانی ذخیره کنید. تلخ شدن آبلیمو به چند علت مختلف می‌تواند باشد. در ادامه به این این علل نیز خواهیم پرداخت.

گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود

تلخی آبلیمو را می‌توان با نخود گرفت. انداختن چنددانه نخود در شیشه آبلیمو به مرور زمان می تواند تلخی آبلیمو را کمتر کند. در این روش برخلاف روش های دیگر می‌توانید نخود ها را برای مدت طولانی‌تری در آبلیمو نگهداری کنید تا تلخی آن گرفته شود. این روش برخلاف گرفتن تلخی آبلیمو با هویج و سیب زمینی به علت سف بودن بافت نخود در اسید آبلیمو امکان له شدن ندارد و بر طعم آبلیمو تاثیر نخواهد گذاشت.

آبلیمو به دلیل اسیدی بودن می‌تواند با هوا، نور و رطوبت ترکیب شود و برای مدت زمان طولانی شیرینی خود را از دست بدهد و تلخ شود. همچنین، اگر آبلیموی شما نسبت به حجم آبی که داخل آن می‌ریزید تا تلخی آن را کم کند، زیاد باشد، ممکن است تلخ شود. پس از گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود می‌توانید با استفاده از آبلیموی تازه شیرینی و تارت لذیذ تهیه کرد. همچنین، ذخیره آبلیمو در یک محیط خشک و خنک می‌تواند کمک کند تا نگهداری طولانی مدت آن بهتر شود.

چه مواردی باعث تلخی آبلیمو می‌‌شود؟؛ گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود

گرفتن تلخی آبلیمو با نخود

یکی از دلایل ممکن این است که آبلیمو به مدت طولانی نگه داشته شده و باعث اکسیداسیون و فرسایش آن شده است. همچنین، استفاده از آبلیموهای کم کیفیت و نامناسب نیز می‌تواند باعث شود که آبلیمو تلخ شود. همچنین، فرآیند تهیه و تولید آبلیمو نیز می‌تواند بر روی طعم آن تأثیر بگذارد. در مجموعه، برای جلوگیری از تلخ شدن آبلیمو، باید از آبلیموهای تازه و باکیفیت و همچنین رعایت شرایط نگهداری مناسب استفاده کنید.

از دیگر عواملی که ممکن است باعث تلخ شدن آبلیمو شوند عبارت‌اند از:

استفاده از پوست تلخ لیمو

در بسیاری از رسپی‌های آبلیمو، توصیه می‌شود که پوست آن را با میوه جدا کرده و فقط از محتوای داخلی آن استفاده کنید. استفاده از پوست تلخ می‌تواند طعم تلخی به آبلیمو بدهد.

حرارت دادن زیاد به لیموها پیش از آب‌گیری

تولید گرما در فرآیند آماده سازی غذا، می‌تواند باعث اکسیداسیون و تغییر طعم آبلیمو شود. بنابراین، برای جلوگیری از تلخ شدن آبلیمو، نباید آن را برای مدت طولانی زمان در دمای بالا قرار دهید.

با توجه به توضیحات فوق، بهتر است هنگام خرید آبلیمو، به کیفیت آن توجه کرده و تنها از محصولات تازه و باکیفیت استفاده کنید. همچنین، هنگام آبگیری لیمو در خانه توجه داشته باشید که پوست آن را بیش از حد فشار ندهید تا تلخی بیشتری به آبلیموی خانگی‌تان  اضافه نشود.

افزایش کیفیت آب لیمو خانگی؛ گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود

آبگرفتن لیمو

افرادی که آبلیمو های خانگی تهیه می کنند به دنبال راه هایی می باشند تا بتوانند کیفیت آن را بالا ببرند. در ادامه نکاتی را برای نجام این کار برایتان بررسی خواهیم کرد.

برای پیشگیری از تلخ شدن آبلیمو، می‌توانید روی دو نکته اصلی تمرکز کنید:

اطمینان از کیفیت آب لیمو

بهترین راه برای گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود، استفاده از آبلیموهای تازه و با کیفیت است. درست قبل از استفاده، پوست آن را با دقت جدا کنید و از محتوای داخلی آن استفاده کنید.

رعایت شرایط نگهداری از آبلیمو

برای جلوگیری از تلخ شدن آبلیمو باید در شرایط مناسب نگهداری شود. آبلیمو را در یخچال نگهداری کنید و پوست آن را در هنگام نگهداری حذف کنید. همچنین، در فرآیند تهیه غذا از خاموشی با سنسور حرارتی استفاده کنید و نباید آن را برای مدت طولانی در دمای بالا قرار دهید.

قبل از این که آب لیمو ها را بگیرید سعی کنید آن ها را خوب خشک کنید تا بتوانید از کپک زدن آن ها جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که احتمال اکسید شدن روغن های موجود در لیمو وجود دارد بنابراین سعی کنید آن‌ها را بعد از آبگیری در جایی تاریک و خنک قرار بدهید که بهترین راه نگهداری آن ها این است که دور ظروف شیشه ای پارچه ای تیره و یا ورق آلومینیوم بپیچید و آن ها را در یخچال قرار بدهید.

سعی کنید هر ماه آبلیمو تازه تهیه کنید زیرا ماندگاری آبلیمو های خانگی کم می باشد و بعد از گذشت یک ماه ممکن است رنگ و طعم آن عوض شود.

یادتان باشد که روشی که برای رفع تلخی آبلیمو گفته شد نمی تواند از اکسید شدن آب پیشگیری کند و مصرف خوراکی های اکسید شده در دراز مدت می تواند عوارضی برایتان داشته باشد بنابراین توصیه می کنیم همیشه از مواد غذایی سالم و تازه استفاده کنید.

گرفتن تلخی آبلیمو خانگی با نخود

آبلیمو تازه

یادتان باشد که بیش تر آبلیموهایی که به صورت خانگی تولید می شوند تلخ خواهند شد و برای رفع تلخی آبلیمو علاوه بر استفاده از نخود که جزو کاربردی‌‌ترین روش‌ها است؛ می توانید از هویج نیز استفاده کنید که در مقاله ای مجزا به آن خواهیم پرداخت. ولی یادتان باشد که این محصولات هیچ نظارتی نمی شوند و تنها در صورتی می توانید از آن ها استفاده کنید که از فردی که این کار را می کند اطمینان پیدا کنید و در روند این کار شاهد باشید تا ببینید که آیا بهداشت های لازم رعایت می کنند یا خیر.

اگر بهداشت های لازم رعایت نمی شود بهتر است استفاده از این نوع آبلیمو ها را کنار بگذارید و از آب لیمو های صنعتی استفاده کنید زیرا این آب لیمو ها استاندارد دارند و برای پیشگیری از کپک زدن آب لیمو آن ها را پاستوریزه می کنند و هیچ مواد دیگری به آن اضافه نمی کنند تا از رشد میکروب ها پیش گیری کنند زیرا میکروب ها و باکتری ها نمی توانند در محیط اسیدی آب لیمو ها رشد کنند و اگر نمی توانید خودتان آبلیمو تازه تهیه کنید می توانید با خیال راحت از آبلیمو های صنعتی استفاده کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۳

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x